AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Har en halvsøster som bor veldig langt unna. Hun er 8 år eldre enn meg (gift, jobber og har barn), jeg er 25 (student). Faren min bodde der hun bor før han flyttet hit jeg bor, så hun har alltid bodd der, jeg har alltid bodd her. Hun har et par søsken der, med samme mor. De har vokst opp sammen, kjenner hverandre godt og har mye kontakt. Vi har litt kontakt på tlf og møtes en sjelden gang, men skulle ønske vi virkelig kjente hverandre og hadde mer kontakt. Nå er kontakten ganske overfladisk på en måte, føler ikke at det er fortrolig og at vi kjenner hverandre godt. Hvordan kan vi få bedre kontakt, og "bli kjent"? Jeg bruker mye tid på studier, jobber litt og har ikke penger til å reise og besøke så mye. Hun har ungene å ta seg av, og det klaffer sjelden med barnepass, jobbfri osv. Vært hyggelig å ha bedre kontakt med barna også, og bli kjent med dem. Søsteren min bruker forresten ikke internett så mye, er ikke på FB. Nå er vi ganske "jevngamle" på en måte. Selv om hun er mer etablert, så er vi ikke på helt ulike stadier i livet. Så det hadde jo vært naturlig å få et annerledes og bedre forhold enn da vi var yngre og aldersforskjellen var mer tydlig. Noen råd? Anonym poster: 44af0a77050b9f81fdfa2d895a1acaab
Obiola Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Du skriver at du ikke har penger til å reise, så da kan det jo kanskje bli litt vanskelig. Jeg tenker at den beste måten for deg å bli kjent med henne og barna på er jo nettopp det å dra på besøk. Kanskje en helg eller litt lenger. Da får du jo mulighet til å ta del i deres liv, du vil også være der såpass lenge at barna blir komfortable og åpner seg for deg. Så kan kanskje du og søstra di få litt tid sammen på kveldene, kunne prate og gjøre koselig ting! Kanskje du har mulighet til å legge av litt penger, besøke de i påskeferien f.eks? Du bor jo gratis der, så det blir jo bare utgifter til reise og mat får du kanskje der. Når man tilbringer lengre tid sammen blir man jo ofte litt nærere og man bryter litt den overfladiske kontakten man har med mennesker man aldri treffer eller bare har telefonkontakt med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå