AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Hva synes dere om flasketuten peker på? Bør foreldre følge med når barna leker det? Husker det ble lekt i flere bursdager jeg var i da jeg var 8-10 år og det var ikke morsomt. Der var det ting vi skulle gjøre som å se ned i do, lukte ned i do, kysse den styggeste i bursdagen, rape (rape ja, ikke rappe) høyt og sånt. Anonym poster: f9930fdb81259430cf87dde9afc2293e
Gjest Elseby13 Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 Kysse den styggeste i klassen? Det var jo fryktelig ondskapsfullt og ren mobbing av den som blir utpekt som stygg! Ja, jeg mener at voksne bør følge med. Jeg husker vi hadde klassefesteri sjette klasse og oppover med noen seksualiserte leker. Blant annet en lek der en gutt med bind for øynene skulle gjette hvilken jente det var bare ved å kjenne på puppene hennes. Eller flasketuten der man måtte kysse den og den gutten. Og ville man ikke så ble man presset av de andre til man ga seg. Jeg begynte å gråte en gang og pappa måtte komme og hente meg!
lottelotti Skrevet 3. mars 2013 #3 Skrevet 3. mars 2013 Med oss så var det mer kyssing og klining. Ikke så store greier egentlig, og alle sammen fikk 3 "blånekt"
Rararara Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Med oss så var det mer kyssing og klining. Ikke så store greier egentlig, og alle sammen fikk 3 "blånekt" Det er ikke så store greier så lenge alle er med på leken, er likeverdige og alt er frivillig. Men ofte er det slik at en ender opp med å være den alle blånekter å kysse. Det kan kanskje utenfra se morsomt ut, og være morsomt for alle andre, men jeg tørr påstå at det meget ofte er noen som sitter med en dårlig følelse etter denne leken.
Sassenach Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Jeg husker de lekene som artige og uskyldige, jeg! Nødt eller sannhet var en slager der jeg kommer fra, haha. Riktignok begynte vi først med dette i sjette-/sjuendeklasse, så føler det ikke var så gæli. Hvis lillebror derimot skulle begynt med dette for to års tid siden - i en alder av åtte - syns jeg det blir litt vel ungt!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 Hvis alle er med på deg så er det selvsagt greit. Men om det er en som syns det ubehagelig og ekkelt da? Eller en som føler seg som den ingen vil kysse? Hmm.. Jeg vet ikke.. Det er vel fint om voksen er tilstede men det er jo ikke sikkert den voksne klarer å fange opp skjult mobbing? Anonym poster: 0a6db4f43989161b401772c6c1360eb3
lottelotti Skrevet 3. mars 2013 #7 Skrevet 3. mars 2013 Det er ikke så store greier så lenge alle er med på leken, er likeverdige og alt er frivillig. Men ofte er det slik at en ender opp med å være den alle blånekter å kysse. Det kan kanskje utenfra se morsomt ut, og være morsomt for alle andre, men jeg tørr påstå at det meget ofte er noen som sitter med en dårlig følelse etter denne leken. Ja, det er sant. Men var ikke så veldig sann med oss. Siden vi var en stor gjeng med kanskje 40. Hvor halv parten var gutter og den andre halv praten jenter. Og alle var liksom venner, og likeverdige. Vi blå nektet for det meste om det var kusiner eller fettere, x'er osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå