AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Jeg kunne sikkert googlet rundt, men spør dere som kanskje har gjort det før: Hva er det kristiske at du unngår for at spiren skal feste seg hvis det er en "befruktning" (1- ca 7 DPO)? Og etter at en spire er festet (ca 8 - 14DPO). Eller: hva er "værst" av følgende: - Drikke mye kaffe (over 200mg koffein per dag) - Drikke alkohol - 1 glass - Drikke alkohol - 1 flaske vin - Ta NSAIDs (ibux, naproxen, voltaren) - Ekstrem fysisk aktivitet (intervalltrening med makspuls) - ...(andre ting?) Ranger gjerne... Ja, ideelt bør man leve som man er gravid. Men det er jo slitsomt i lengden.. Så vil gjerne ha innspill for å statistisk øke sjansen for at en spire fester seg Så dere som har lest de vitenskapelige artiklene (om en av varierende kvalitet): TAKKER FOR SVAR! (Evt linker) Anonym poster: 0284128974344cb652b376b01f8e9547 Anonym poster: 0a0feba41b6e285706d47d68f353e0a7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Trur ikke at det er så mye man kan gjøre for at spiren skal feste seg, trur ikke at hva man spiser eller drikker kan påvirke det. Men alt du nevner (usikker på fysisk aktivitet) kan føre til at man mister spiren etter den festet seg fast. Anonym poster: 5799731b0df10e34de8ea35a24728e0a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Jeg er enig med anonymbruker ovenfor her tror ikke det er så veldig mye man KAN gjøre, men man bør jo unngå å drikke alkohol, ikke trene hardt, ikke drikke mengder med kaffi eller andre koffein holdige drikker, være forsikrig med medikamenter som feks migrenetabl, sterke smertestillende osv. Du bør jo absolutt begynne med ( om du ikke allerede gjør det) ta fosfolsyre. Jeg tenker på alle disse unge damene man har rundtom, så blir gravid på byn, de aner ikke at de er gravid, og de fester og herjer på i mnd vis, helt til de oppdager at mensen ikke har kommet på 2-3mnd. Det finnes jo unntak av alt kjære deg... men jeg leste en artikkel for noen dager siden, Lurer meg på om det var Frøyaklinikken i Oslo som uttalte seg at når de befrukter kvinner ( prøverør) så sier de ikke så mye på at man ikke skal kunne kose seg med en øl/cider eller ett glass vin, det værste du kan gjøre er faktisk å stresse... i følge dem da.. at man skal ikke tenke så mye på graviditeten før det har skjedd, og leve som normalt. Men sier jo seg selv at man bør ta noen forhåndsregler spesiellt om man er en aktiv prøver og har prøvd over en periode men enda ikke fått det til. Kjør på med vitaminer, B6 B12, D,A,C, jern, sink Omega 3 fettsyrer og fosfolsyre Lykke til Anonym poster: e7b5ded843a3be15e49b7fd133ab5c0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå