AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 54 invitert. 34 har sagt ja, 4 har svart nei. Men så er det resten 16 stykker som ikke har sagt noe som helst. Hva gjør man? ringer man dem? venter enda litt på svar før man ringer? eller bare tar man det som et nei? Har ikke veldig lyst og mase på folk at de skal svare for mener det er noe de bør sørge for selv. Folk bør respektere svarfristen. Hva gjør dere andre? Anonym poster: 70f401dd6967b3dbf9290d637560df64
Gjest jente8923 Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Jeg har ikke invitert noen fordi de inviterte seg selv... Men hadde det vært jeg som inviterte og folk ikke svarte så ville jeg ringt. Kan være årsaker til at folk ikke har svart.
Anglofil Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Jeg ville sett på det som et nei. Det er deres eget ansvar å svare i tide. Eventuelt, hvis du er veldig grei, så kan du sende en sms med "Hei! Vil bare minne om at fristen for å svare på vår bryllupsinvitasjon er i dag. Mvh XXX og XXX". Men helt ærlig: jeg hadde ikke giddet. Mvh Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Ring eller send en sms hvis det er folk dere gjerne vil ha i bryllupet. Er det mer perifere pliktgjester hadde jeg ikke giddet. Anonym poster: 153c7377d0eb9e60112433babaf6b52c 5
Leanne Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Jeg ville sendt en påminnelse på sms, for hvis noen som har tenkt å komme tror de har svart at de kommer så kan det fort bli litt krise selve dagen om dere ikke har regnet med dem.. 2
Gjest lisha Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Når innbydelser til bryllup kommer, så er gjerne svarfristen langt frem i tid. Jeg har holdt på å glemme frister selv, nettopp fordi jeg tenker at det er så lenge til jeg trenger å svare! Jeg ville sendt en melding eller ringt de det gjelder, og sagt på en fin måte at det hadde vært fint om vi kunne få vite om de har anledning til å komme i bryllupet eller om de ikke kommer. Greit å ha på plass, både med tanke på matbestilling og diverse Jeg ville gitt de det gjelder noen dager til (jeg kommer nok til å vente en ukes tid selv), før jeg hadde sendt ut meldinger - hvis ikke det haster med tanke på mat f.eks. 3
Gjest Ciegus Skrevet 3. mars 2013 #7 Skrevet 3. mars 2013 Jeg syns du skal sende sms. Noen kan ha mistet (eller ikke fått) invitasjonen, glemt det, eller trodd at de har svart ja. Som noen påpeker, det er litt dumt om det plutselig dukker opp noen ekstra gjester på dagen som du trodde ikke skulle komme. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #8 Skrevet 3. mars 2013 Jeg tror jeg ville "mast" litt ja - nettopp av samme grunn som de andre over nevner. Tanken på at det plutselig skal komme gjester som man hverken har beregnet mat, drikke eller bordplass til er litt skummel. Anonym poster: 4df7aa447727ea0628847de97bcbdadb
Gjest Kiara! Skrevet 3. mars 2013 #9 Skrevet 3. mars 2013 Vi har selv glemt å svare innen fristen... så hos oss kommer vi nok til å ta hver vår side å sende sms/ringe. Svarfristen vår er jo tross alt 4,5mnd frem i tid klart ting kan glemmes i en travel hverdag.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. mars 2013 #10 Skrevet 3. mars 2013 Jeg er en av de som en gang ikke hadde svart innen fristen. Jeg hadde fått et muntlig varsel om at jeg var invitert, men aldri fått noen invitasjon. Da svarfristen utløp fikk jeg en e-post og det viste seg at den som hadde fått ansvaret for å gi meg invitasjonen ikke hadde fått gitt den til meg av ulike årsaker. Jeg har også en gang glemt å gi tilbakemelding om at jeg kom, det arrangementet ble avlyst. Moralen er: ikke anta at folk blir fornærmet når de får en purring - du kan jo også formulere det slik at ikke-svar på purring = kommer ikke. Har man det travelt i sitt eget liv så kan det godt være at helt selvfølgelige ting går i glemmeboken.
Arkivskap Skrevet 3. mars 2013 #11 Skrevet 3. mars 2013 Jeg sendte sms eller pm på facebook til noen. Men til søskenbarn jeg ikke har hatt kontakt med på lenge som ikke svarte, så gjorde jeg ingenting. Da bare regner jeg med at de ikke kommer.
Petalouda Skrevet 3. mars 2013 #12 Skrevet 3. mars 2013 jeg ville ha ringt. sagt "hei, vet ikke om svaret ditt har kommet bort i posten, men vi lurer på om du/dere kommer i bryllupet" - med mitt største smil og min blideste stemme. da blir folk kanskje tatt litt på sengen, det er litt ubehagelig (ja jeg er kanskje slem) men da får du ærlige svar iallefall. Og folk må ha da hatt mer enn tid nok på seg til å svare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå