Gå til innhold

ha på slør hele dagen/ kvelden?

Anbefalte innlegg

Gjest lisha
Skrevet

Nå har jeg bestemt meg for at jeg vil ha slør :)

Det er et slikt halvlangt slør til ned på ryggen, med noen perler på.

Dere som skal ha slør, skal dere ha på sløret hele dagen; både under vielsen, middag og under festen?

Frisyren blir jo bestemt utifra om jeg skal ha slør på hele dagen eller ikke, så klarer ikke å bestemme meg om jeg skal ha sløret på hele dagen..

Videoannonse
Annonse
Gjest Kiara!
Skrevet

Mitt er 3m langt, så det forsvinner før eller umiddelbart etter middagen. Aner ikke hvordan jeg skal løse dette her med buffet på menyen.

Gjest lisha
Skrevet

Hva skal du servere i buffeen da? :)

Er det hvordan gjestene skal gå på runde, du tenker på da?

Gjest navnelapp
Skrevet

Er det ikkje vanleg å ta av sløret før middagen då?

Gjest Kiara!
Skrevet

Vi skal ha grillmat buffet dvs masse vandring og styring med sauser og potensiell søl.

Tror jeg bare holder meg til planen som er å ta det av rett etter vielsen. Vil gjerne at sløret skal holde seg pent slik at hvis jeg får en datter eller svigerdatter som skal gifte seg kan jeg hvertfall tilby de å bruke de samme.

Gjest lisha
Skrevet (endret)

Ja, da blir det veldig lett å få søl på et så langt slør! :/ er dumt hvis det blir flekker på! Siden det er såpass langt også, så må det "snurres" opp en god del så ikke noen av gjestene bak deg tråkker på det, eller noe! så ser for meg at et så langt slør vil være litt irriterende å ha på..

En fin tanke å spare sløret til datter/ svigerdatter, og da bør det være uten grillsaus ;)

Endret av lisha
Gjest Kiara!
Skrevet

Det snurpes jo ikke sammen, men legges over armen. Men uansett ser jeg så mange ulemper med mitt eget antrekk den dagen at jeg rett og slett må bare må ta vielsen og festen for seg. :fnise:

Skrevet

Hvis jeg skal bruke sløret mitt så skal jeg ha det på hele dagen, mitt rekker til fingerspissene.

Da jeg giftet meg første gang hadde jeg to slør, et langt i kirken og så byttet jeg til kort før middagen, det funket alldeles utmerket :)

Skrevet

Jeg hadde 2.5m langt slør (omtrent like langt som slepet)

Da jeg ville gå over til mer fest, tok vi av sløret og satte i en pynt der sløret hadde blitt festet. Fungerte kjempefint :)

AnonymBruker
Skrevet

Så godt som sløret mitt var festet, så hadde jeg aldri i verden tatt det av under feiringa. Sløret ble festet i ei lita, gjennomlakka flette på toppen av hodet, og den var så stiv at det selv ikke i dusjen dagen etter var mulig å få håret til å se normalt ut. Det er dessuten den ene gangen i livet man kan gå med slør, så jeg ville aldri stresset med å få det av ;)

Anonym poster: c77036c246e32a098d903144929800ba

• Liker 1
Gjest lisha
Skrevet

Er nettopp det jeg tenker, er min første gang jeg har mulighet til å ha på slør ;) skal jo ha tiara og hele pakken ;)

hvis sløret er på hele veien, så kan jeg velge en enklere frisyre (som jeg kan gjøre selv i tillegg) :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg skal kun ha slør under vielsen og fotograferingen. Deretter åker sløret av i rekordfart :fnise: Men jeg har langt slør da. 2 meter. Og jeg har kjøpt billig på Finn, for jeg syns det er så stilig på bilder! Så har litt annet "motiv" for å ha slør enn bruder flest, kanskje.

Skrevet

Jeg fjernet slør og slep før middagen. Det var godt å kunne bevege seg fritt rundt, også på dansegulvet. Fikk frisøren til å komme innom lokalet etter bildene for å ta ut slør og fikse hår.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, og så lager du bare et hull til munnen så du får i deg kaka :)

Skrevet

Kommer nok til å ta det av etter fotograferinga. Mest fordi vi skal være i Køben, sikker innom en bar og så på restaurant. Jeg kommer sikkert til å føle det litt teit med slør da ;) skulle vi hatt mer tradisjonell fest her hjemme, tror jeg at jeg ville hatt det på. Men så er mitt slør kort da.

Skrevet

Folk planlegger de minste ting, skjønner jeg. Jeg hadde slør til albuen, og hadde det på meg til jeg ikke gadd mer, det var en eller annen gang mellom middag og kaker, tror jeg. Tenkte i grunnen ikke så mye over det. :P

Gjest Adriane
Skrevet

Folk planlegger de minste ting, skjønner jeg. Jeg hadde slør til albuen, og hadde det på meg til jeg ikke gadd mer, det var en eller annen gang mellom middag og kaker, tror jeg. Tenkte i grunnen ikke så mye over det. :P

*fnis* Underveis i planleggingen kan man bli ganske detaljfrik faktisk, uansett hvor mye intensjoner man på forhånd hadde om å være fullstendig avslappet til det hele ;)

• Liker 1
Skrevet

Hadde slør som var like langt som slepet, som var på hele dagen. Sløret ble tatt av på vei til hotellrommet, da jeg startet med å få ut alle fliseklemmene.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tok av sløret etter brudevalsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...