Holly Hobbie Skrevet 23. mars 2004 #1 Del Skrevet 23. mars 2004 I fjor hadde jeg ca. en maaned med hodepine (ja, i strekk!). Det var et rent helvete - og naa har jeg fattt det tilbake! Det henger sammen med nakke/kjevespenninger, skal til osteopat paa torsdag for behandling. Noen som har tips til hva jeg kan gjoere i mellomtiden? Tar smertestillende, men det hjelper bare til en viss grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 23. mars 2004 #2 Del Skrevet 23. mars 2004 Ligg med varmeomslag på nakken eller ta deg varme bad/dusj, det kan kanskje myke opp muskelspenningen noe. Jeg ville også prøvd slik massage krem som enten kjøler ned musklene eller varmer de opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 23. mars 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 23. mars 2004 Naa har jeg kjopt meg "cooling pads" som varer i seks timer av gangen - mot hode/nakkesmerter. Prover dem naar jeg kommer hjem fra jobben...Noen andre her som har hatt lignende smerter? Foeles som det bare er meg som har det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 24. mars 2004 #4 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg har det også slik! I går var det så vondt at jeg gråt. I tillegg kaster jeg opp. Bedre fra morran, men blir verre og verre utover dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 24. mars 2004 #5 Del Skrevet 24. mars 2004 Dolphina, det der høres VIRKELIG ut som migrene? Har du vært hos lege og fortalt om symptomene? Det finnes medisiner som demper den typen hodepine ganske så effektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 24. mars 2004 #6 Del Skrevet 24. mars 2004 Dreiv å lurte på om jeg skulle ringe legen ja. Banker godt i dag og gitt! Får ta en telefon etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vackraflickan Skrevet 24. mars 2004 #7 Del Skrevet 24. mars 2004 Det finnes noe som heter clusterhodepine (kalt selvmordhodepine av det grunn av folk har tatt livet sitt pga smertene) Det er mye mye verre enn migrene og anfallene varer opptil flere måneder. De kommer flere ganger om dagen og hvert anfall varer omtil tre timer. Man har da så vondt at jobbe og et sosialt liv et totalt utelukket. Medisiner settes med sprøyte og fjerne de verste toppene. Tror de bruker morfinlignende preparater, men er ikke sikker. Få leger kan noe om dette og den er ekstremt sjelden. Særlig for kvinner. Smerten kommer da bak øyet. Har du migrene kommer er kvalme og oppkast noe av symptomene. Det eneste man klarer er å ligge helt stille i et mørk rom. Lys gjør vondt. Jeg har aldri hatt migrene, så jeg vet ikke hvor i hodet smertene sitter. Migrene er en sykdom og det finnes sikkert mange her som kan mye mer om det en meg. Vil du ha mer info om clusterhodepine så bare spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mars 2004 #8 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg hadde noe lignende for et års tid siden. Det begynte i januar og varte helt til slutten av mars... Da jeg gikk til legen i begynnelsen av mars, spurte han bare om jeg ville ha noe sterkere smertestillende og en sykmelding, det hjalp ikke å prøve å forklare at det ikke ble noe bedre av å sitte hjemme i sofaen og glo. Så jeg gomla paracet (tok ikke all smerten, dessverre) og gikk på jobb, hadde tårer i øynene når jeg dro hjem hver dag. Det gikk over av seg selv etter tre måneder. Var hos optiker og tannlege for å finne ut om det kom av tannstilling eller dårlig syn, men det var ingen av dem som fant noe feil. Mulig det var denne clusterhodepinen du nevnte over? Smertene satt hovedsaklig i venstre tinning, akkurat som om noen hadde slått inn en spiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå