Gjest Violetta Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Mulig jeg tar feil, men jeg tror det er langt flere barn som blir hjulpet av barnevernstjenesten enn det vi hører om. Så jeg spør om du kjenner til barn som har fått hjelp, både ved tiltak og flytting. Hva har barnevernet bidratt med og hvordan har det påvirket barnas utvikling?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Ja, meg selv! Foreldrene mine ble meldt til bv fordi jeg ble mye mobbet på skolen, ikke hadde noen venner, og tok igjen fysisk på mobberne... Vi har aldri skjønnt hvorfor det skulle meldes, for foreldrene mine er verdnes snilleste, og hadde jo forsøkt ALT for å hjelpe meg... Men da vi kom til samtaler med bv, forstod jo de også at det egentlig ikke var noe problem. Men siden jeg jo slet vedlig med selvtilitten og mobbing, og defor bare satt hjemme, ordnet barnevernet med en støttekontakt til meg. Det var gull vert!! Endelig kom jeg meg ut 1 kveld i uken, og fikk gjøre ting jeg hadde lyst til. oG nye ting jeg nok aldri hadde gjort uten henne. Vi ble gode venner, og har fortsatt kontak i dag 10-12 år etterpå Så jeg er kjempe glad for den hjelpen jeg fikk av barnevernet! Anonym poster: 00d1cbc29f6e5660b9b32a9e582e6841 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Ja, mitt barn. Levde i et forhold preget av psykisk vold og da jeg omsider klarte å bryte ut ble politiet involvert og dermed også barnevernet. Det ble opprettet sak og det involverte samtaler, både med meg og barnet, og også hjemmebesøk. Etterhvert ble saken henlagt og jeg inngikk et frivillig samarbeid med bv for at barnet skulle bli fulgt opp på best mulig måte. Nå er ikke bv involvert lenger men jeg er glad på barnets vegne at vi fikk så mye hjelp. Barnet er glad, tillitsfull, har fått venner og er flink på skolen. Anonym poster: d0e7cd5ee73b8a956ea9fefeb21c9cce
Pooo Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Ja, mange. Det gjelder bla. flytting til fosterhjem og støtte til foreldre og barn. Også flytting av barn til institusjoner pga at barrna har kommet skjevt ut og foreldrene klarer ikke å hjelpe dem ut av det.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Ja, barna jeg var støttekontakt for i fire år. Fikk støtte og veiledning fra barnevernet og barna fikk med meg opplevelser de aldri ellers hadde fått. De fikk også avlastning og feriehjelp fra barnevernstjenesten og hjelp til utredning og diagnose som fører til videre hjelp i apparatet. Anonym poster: 37e7d083fb4f75f082fd6d71b02494d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå