Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så frustrert nå.

Fra september 2012 til i dag har jeg jobbet meg opp fra å ikke klare mer enn et par minutter jogging til at 20-25 minutter har blitt normalen. For en som aldri har jogget utenom gymtimene på ungdomsskolen er dette stor framgang og jeg har vært veldig fornøyd med meg selv og lært meg å faktisk like å jogge.

Men nå går alt galt. De to siste gangene jeg har jogget har jeg gjort det dårligere enn vanlig, men i dag tok kaka. Jeg jogget i 3-4 minutter og så måtte jeg stoppe. Ikke fordi jeg ikke klarte mer fysisk, men fordi jeg ikke kunne finne styrken til å pushe meg selv. Jeg prøvde å begynne å jogge igjen et par ganger, men det samme skjedde igjen og jeg gjorde det dårligere og dårligere for hver gang jeg prøvde. Til slutt ble jeg så irritert på meg selv at jeg bare gikk hjem.

Jeg vet at det er en mental greie og ikke fordi jeg ikke kan. Jeg hadde riktignok 2-3 uker opphold før jeg begynte å jogge igjen nå, men det burde ikke ha noe å si. Etter juleferien hvor jeg ikke trente i det hele tatt klarte jeg å jogge i 30 min, som er det beste jeg noen gang har gjort.

Hvorfor klarer jeg plutselig ikke å pushe meg selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kimli
Skrevet

Kanskje fordi du pusher deg med en treningsform du egentlig ikke liker? Det er viktig å ikke bare jogge for "å jogge", finn noe du synes er litt gøy å holde på med! Trening skal være hardt også, men det skal ikke være grusomt.. Dersom du bare sliter litt med motivasjonen, ville jeg kjørt på med god musikk på full guffe, litt fresht og nytt treningstøy samt noen gode løpesko. Slike ting kan virkelig få fart på sakene! :)

Skrevet

Jeg har dager hvor treningsformen er helt elendig. Jeg finner hverken krefter eller motivasjon uansett hvor hardt jeg prøver. Da drar jeg hjem og prøver på nyt neste gang - og da går det bra :)

Det er rett og slett dagsformen som svikter!

Gjest Kimli
Skrevet (endret)

Det at det har vært kaldt og grått ute kan jo også ha noe og si. Nå blir det jo varmere og lysere, og da blir man jo ofte lettere til sinns også - som igjen kan påvirke treningslysten/motivasjonen. :) Satser på at det går lettere for deg etterhvert!

Endret av Kimli
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt! Noen ganger vil ikke kroppen av ulike grunner. Det kan også være at du løper fortere fordi du ønsker enda en ny rekord? Det kan være umerkbar forskjell på passe fart du kan holde lenge og for raskt. Bare husk at du ikke skal ha ny personlig rekord hver gang!

Anonym poster: 86e98e3294a46e50d06c1ea077935bfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...