Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er femten år, men tror helt bokstavelig på eventyr og fantasi, uten noe bevis. Jeg bare tror på det, fordi jeg følger det hjertet mitt sier. Det er bare logisk for meg å tro på det. Jeg elsker eventyr! Det handler selvfølgelig for hvert levende Guds skapning å finne sin egen tro, som gir mening i livet sitt.

Noen flere som er som meg? Tror dere på noe slikt? :D

Anonym poster: 96f6fa1cab9589071506e97e921cd4c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange mennesker tror at ting som står i bøker er sant, så du skal ikke føle deg noe annerledes. Det er helt normalt. Det må være mye morsommere å tro på tusser og troll enn Gud og Jesus, da de sistnevnte har det med å skulle dytte masse regler og restriksjoner nedover huet på folk. Det viktigste er at du har funnet noe som fungerer for deg, og at du er lykkelig med det :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er akkurat like normal som alle som tror på troll, gud, alver, nisser, spøkelser, horoskop osv. Gryta er stor - det er nok til alle som vil ha.

Anonym poster: 1d997f20dd8176fae5c623b26efdec76

• Liker 1
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

eg tenkjer dette er poppis fordi filmverda har i den siste tida filmatisert eventyr og overtru, jf Snowwhite og desse vampyrfilmane.

Gjest Skogmann
Skrevet

Det er ikke sunt å distansere seg i fra virkeligheten. Eventyr er eventyr, og er spennende nok det. Men om du ikke klarer å skille eventyr i fra virkeligheten vil du få noen alvorlige problemer med virkelighetsorienteringen etterhvert. Det går sjeldent bra med folk som alvorlig tror på eventyr. Enten ender du opp som psykiatrisk pasient, eller superkristen (to sider av samme sak egentlig)

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg tror også på dette. Jeg tror på tusser, troll, alver, feer, hobbiter, spøkelser - you name it. Jeg trenger og tro på dette fordi jeg trenger av og til å distansere meg fra den virkelige verden. Selvfølgelig vet jeg forskjellen mellom eventyr og virkelighet, men av og til kan virkeligheten faktisk bli for mye og jeg bruker troen min til å hvile meg litt, kan man si, på en måte...

Mange vil kanskje kalle oss gale, men jeg ser ikke noe galt i dette. Jeg har bare beholdt barnetroen min. Min teori er at alle ( iallefall nesten alle ) tror på noe. Noen tror på spøkelser og ånder, andre tror på tusser og troll, mens andre ikke tror noe som helst. Uansett så er det ikke noe galt i å tro på det man velger og tro på.

Skal man ende opp på lukket avdeling bare fordi man har beholdt barnetroen sin?

Endret av Kittykat
AnonymBruker
Skrevet

Å tro på saker og ting, eventyr og religion er vel som oftest et valg man tar selv, i hvert fall i vår del av verden.

Jeg tror det er et stort behov for mennesker å tro på noe utenfor det universet vi lever i. Det får oss til å drømme oss bort, kjenne på at det finnes større, viktigere ting utenfor oss selv. Så lenge dette ikke fører til at man mister bakkekontakten, sliter med virkelighetsoppfatningen eller at man skal prakke sine tanker på alle og hvermann, må det være greit å tro på det man vil.

Hilsen en realistisk ateist :)

Anonym poster: ba1cf7aa1233817af2e4009993cb0cab

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Det er forskjell på å faktisk tro på alver, og å fantasere og late som om de finnes.

Tror man 100% på alver uten at det er noen form for tvil, så mener jeg at man er spik spenna sprø.

Men det skal man jo ha lov til å være.

Skrevet

Religiøse mennesker tror også på eventyr, men det er ingen som anser de som unormal. :)

• Liker 3
Skrevet

Det er forskjell på å faktisk tro på alver, og å fantasere og late som om de finnes.

Tror man 100% på alver uten at det er noen form for tvil, så mener jeg at man er spik spenna sprø.

Men det skal man jo ha lov til å være.

Hva er forskjellen på å tro på alver 100% og tro på gud 100%?

• Liker 3
Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Hva er forskjellen på å tro på alver 100% og tro på gud 100%?

ingenting?

• Liker 2
Skrevet

ingenting?

Da er vi enige! Søren, så kjedelig. Hadde gledet meg til å lese alle de reflekterte argumentene for at Gud finnes.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...