Gå til innhold

sover i dunpose om natta!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

her sover lillegutt på 2 uker i dunpose i dobbeltsengen vår ved siden av meg (mannen min sover på annet rom). Hvordan er dette med å sove på vår madrass og i dunpose? hører jo så mye om at de skal ha god madrass og alt dette her pga krybbedød, men vi har jo ikke akkurat ny madrass i senga vår... :(

Anonym poster: 89b04119350536115f2a411683978e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dunpose høres varmt ut! Kan han ikke ha vanlig dyne? Tror ikke det er så mange som skifter madrass før det kommer en baby. Heller etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også det hørtes varmt ut. Det med madrassen ville jeg ikke bekymret meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg ikke jeg hadde fått sove i frykt for at ungen skulle bli overopphetet. Vi har ikke kjøpt ny madrass i senga vår heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

dunpose og dyne.. går ikke det for det samme? den er jo ganske åpen oppe ved ansiktet. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye varmere med pose, bruk heller en dyne.. Er ikke bra at de er for varm..

Anonym poster: 30e5c7388691e38cd9671197dd12673a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elyssa

Hmm, det med madrassen vet jeg ikke, men er det en grunn til at du bruker pose? Han klarer nok ikke å få av seg dyna på noen måneder enda, så sånn sett er det jo unødvendig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

en pose er mye lunere og han har funnet skikkelig roen der. Det gjør det også lett når man skal amme på natta, for da skyver jeg han bare fra side til side i posen når jeg skal amme. Jeg får heller lukke opp posen og ha et teppe eller noe over da ;)ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er vel ikke noe forskjell å bruke dundyne eller helseteppe og dyne? på sykehuset svøper de jo ungen inn i helseteppe og tar dynen godt rundt dette. Blir ikke det det samme som dunpose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det hørtes utrolig varmt. Dunpose hadde heller bekymret meg ang krybbedød enn om madrassene er litt gamle.....

Hvorfor kan du ikke bruke vanlig dyne til babyen TS?

Anonym poster: 2056e13522f0ba0096b7517e3ae1dc67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo en enkel sak og sjekke om babyen blir for varm eller ei da, og de fleste babyer blir ganske utilpasse hvis det blir for varmt så skjønner ikke hvorfor dere henger dere så inmari opp i denne dunposen. Har man det litt kjølig på soverommet så kan det hende at det funker perfekt for babyen til ts!

Anonym poster: 359fcfb2c8f2264926d49cf4cb5bace3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips på helsestasjonen om å bruke dunpose til min ikke soveglade baby, men da kun når det var minusgrader ute for hvis ikke ble det for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo en enkel sak og sjekke om babyen blir for varm eller ei da, og de fleste babyer blir ganske utilpasse hvis det blir for varmt så skjønner ikke hvorfor dere henger dere så inmari opp i denne dunposen. Har man det litt kjølig på soverommet så kan det hende at det funker perfekt for babyen til ts!

Anonym poster: 359fcfb2c8f2264926d49cf4cb5bace3

hvordan vet man om babyen er for varm? de klarer jo ikke regulere temp. Tror ikke de svetter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *kokos*

hvordan vet man om babyen er for varm? de klarer jo ikke regulere temp. Tror ikke de svetter..

Nettopp ettersom babyene ikke klarer å regulere kroppstemperaturen etter romtemperaturen, blir de for varme/klamme når omgivelsene blir for varme.

Det mest praktiske stedet å sjekke om de er for varme, er bak i nakken, Om de viser en antydning til å være klamme, er det absolutt for varmt til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...