Sanny Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 er det lov? Oppsigelse er sendt rekommandert først... så 14 dager senere er jeg blitt informert om at oppsigelsen er trukket tilbake- i et nytt rekommandert brev! Dette kan da ikke være lov? (Dette skjedde også etter at jeg informerte om lønnsplikt og arbeidsplikt )
Eliza Doalot Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 En tilbaketrekkelse av en oppsigelse vil vel i praksis være et tilbud til den ansatte om å få fortsette i den stillingen han hadde. Jeg skjønner ikke helt hva som skulle være ulovlig med det?
Keika Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Ja, enig om at det kan være en bestemmelse om at arb.taker kan komme tilbake. Men om personen ikke ønsker så er oppsigelsen gjeldene. Det er spørsmålet.. en kan ikke trekke en oppsigelse for så å si at oppsigelsen sldri har funnet sted!?? Han gir meg ikke stillingen tilbake - men ønsker at jeg skal fortsette å gå permittert! Slik jeg leser det; han visste ikke at han var lønnspliktig ved å si opp arbeidstaker i oppsigelsestiden....?!
Strixvaria Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Oppsigelsen er fortsatt gjeldende dersom du ikke ønsker jobben din tilbake, eller som i ditt tilfelle over, ikke får den tilbake. Det er jo litt spesielt å si opp noen for så å trekke oppsigelsen for så å ønske å permittere i stedet - wtf? Det går ikke an. Da er du oppsagt, du har godtatt oppsigelsen, og arbeidsgiver er pliktig til å betale lønn osv. i henhold til lovverket. Det må være pinlig å være arbeidsgiver og ikke vite sånne ting, det får bedriften til å fremstå som temmelig useriøs.. Hva sjefen ønsker kan han dra dit peppern gror med. Han har sagt deg/dere opp, da får han betale dere ut slik han er lovpålagt. End of story - krev pengene dine/deres, og avslutt dette tullet.
Sanny Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2013 Oppsigelsen er fortsatt gjeldende dersom du ikke ønsker jobben din tilbake, eller som i ditt tilfelle over, ikke får den tilbake. Det er jo litt spesielt å si opp noen for så å trekke oppsigelsen for så å ønske å permittere i stedet - wtf? Det går ikke an. Da er du oppsagt, du har godtatt oppsigelsen, og arbeidsgiver er pliktig til å betale lønn osv. i henhold til lovverket. Det må være pinlig å være arbeidsgiver og ikke vite sånne ting, det får bedriften til å fremstå som temmelig useriøs.. Hva sjefen ønsker kan han dra dit peppern gror med. Han har sagt deg/dere opp, da får han betale dere ut slik han er lovpålagt. End of story - krev pengene dine/deres, og avslutt dette tullet. Akkurat som jeg ønsker å gå tilbake til en slik useriøs arbeidsgiver i utgangspunktet...! Jeg var ute i foreldrepermisjon for så å få permitteringsvarsel og bli permittert. Deretter ble jeg sagt opp - og nå som han skjønner at han er pliktig å betale lønn så prøver han å trekke det tilbake og la meg fortsette å gå permittert... jeeeez, for en "mann"! Men vet du om det er noe lov som sier noe direkte om dette? for han har jo sagt opp en kontrakt/avtale.. kan en i prinsipp trekke det tilbake..? Sånn i fht norsk lov da.. Vet ikke hvordan jeg skal kreve min lønn videre....?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 Ta kontakt med Arbeidstilsynet, og så hjelper de deg sikkert. Anonym poster: e537248ef09f590dcc3baa0a146b3fcf 4
Strixvaria Skrevet 3. mars 2013 #7 Skrevet 3. mars 2013 (endret) Som det sies over her, Arbeidstilsynet kan gi deg den beste hjelpen med dette. Arbeidstilsynet - 815 48 222 Åpningstider: 08:00 - 15:45 Tast 1: For generelle spørsmål om arbeidsmiljø, rettigheter og plikter (Arbeidstilsynets svartjeneste) Tast 2: Arbeidstilsynets sentralbord Tast 3: Ved varsling av alvorlig ulykke (prioritet i kø) Hentet fra arbeidstilsynet.no Lykke til! Endret 3. mars 2013 av Strixvaria 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå