Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Har nå endelig etter to legetimer fått henvisning til gu.

Har vært prøver siden oktober-11. Jeg har ikke fått time før i slutten av april, noe jeg synes er lenge til, kunne gjerne tenkt meg før.

Jeg har vert plaget mye med smerter i nedre del av magen og det kan til tider være så vondt at jeg må ta smertestillende for det. Jeg misstenker pcos siden min mor har det, og hun har hatt det på samme måte som meg.

Men over til poenget: Det sto skrevet med penn på innkallingen at jeg må ha med partner. Er dette veldig viktig? Han er nemlig på kurs med jobben den uken og har ikke mulighet for å bli med. Siden det var så lang ventetid vil jeg ikke avbestille denne timen.

Jeg vet at det kan være en fordel at han tar sædprøve. Men legen min sa at dette ikke ville bli gjort i første omgang, siden det er jeg som har smerter osv.

Takker for svar!

Anonym poster: 45577fe2e4e0a11b05a219ac6be26fcb

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Ta kontakt og spør om du kan flytte timen.

Skrevet

Hvis det står at du må ha han med ringer du og hører om hvorfor, og om dere eventuelt kan flytte timen.

Det er litt dumt å bare droppe å ta han med når det står at han skal stille.

Gjest jente8923
Skrevet

Jeg hadde ikke med min, men nå sto det heller ingenting om det. Men da jeg var der så sa hun at det hadde vært fint at han var med neste gang fordi det er greit å ha begge der fordi det er noe man er sammen om.

Ville nok som de andre skriver ta kontakt å forklare og spørre hvorfor.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var første gang uten han, men da sa gyn at det var best at han var med neste gang når vi for alvor skulle starte med behandling.

Anonym poster: 3540fca07b1f4c63ebf01a5de57bc60b

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel gjerne fordi GU vil snakke med mannen din også, tror at du hadde fått beskjed om han skulle levert en sædprøve på første undersøkelse.

Men det er vel ikke HELT nødvendig, men han må vel være med på undersøkelse #2

Anonym poster: b9a419d06ee372b855d6ad1be110adc0

Skrevet

Jeg har allerede gitt et svar over, men ønsker å supplere med noen generelle erfaringer.

Det er viktig at han forstår og er deltagende i prosessen. Utredning/prøving har lett for å bli et kvinneproblem, der mannen trekker seg unna. Det ser du utallinge tråder på her inne. Kvinner som føler at mannen ikke forstår, og at de ikke blir hørt.

Det er som regel kvinnen som må være fysisk til stedet, og det selv om mannen er problemet. Det at mannn er der, lytter, stiller spørsmål og støtter er avgjørende for hvordan prosessen vil påvirke forholdet.

• Liker 1
Skrevet

Mannen har ikke vært med meg på noen av timene hos gyn, men på første timen fikk jeg spørsmål om jeg hadde mannen med meg.

Nå har jeg aldri fått innkalling til time skriftlig i posten, den hadde de fått i retur - var vist feil adresse. Jeg fikk time etter å ha ringt for å høre hvorfor det tok så lang tid. Henvisning til sædprøve fikk jeg med meg ene gangen jeg var der, hadde med hele fødselsnummeret til mannen slik at henvisningen ble på riktig mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...