Gjest Funky Punk Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Jeg har en bitteliten, billig symaskin så jeg forventer ikke akkurat noe kjempebra maskin, men nå vil den bare ikke sy i det hele tatt. Eller, den syr, nålen går opp og ned, tråden er tredd i...men tråden vil ikke feste seg i stoffet. Det hender den syr litt innimellom, men som regel så sitter ikke tråden fast i det hele tatt. Kan veldig lite om dette, så aner ikke om det er noe jeg gjør feil eller om det er symaskinen sin feil. Satte meg ned i dag med et stort smil om munnen og tenkte at dette er dagen hvor jeg virkelig skal prøve ut masse forskjellig og virkelig lære meg å sy, også skjer dette Vurderer å kaste hele shiten ut av vinduet og heller kjøpe meg en Singer for 1200:-
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 pass på at der er undertråd i, at maskinen er tredd slik den skal, og at trykkfoten er nede når du syr. Anonym poster: 140c3f66b9e3533e0d786e175a447783
Gjest Funky Punk Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Alt dette ble sjekket flere ganger så jeg var sikker på at jeg ikke gjorde noen dum feil Testet på tynnere stoff og da fungerte det fint, men det fungerer da altså ikke når jeg skal sy sammen et tynt stoff og en tynn fleece...så kan det da hende at nålen rett og slett ikke klarer å gå gjennom begge stoffene ?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Har du forsøkt å bytte nål? Godt mulig nåla de er butt- da vil maskinen ofte ikke klare å sy. Anonym poster: 8f929719bef3f271e4c883b276020de8
Gjest Funky Punk Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Ja, jeg prøvde det uten hell Nå er det rett før jeg kaster hele greia :( Det er en billig drittmaskin, men jeg hadde håpet at jeg kunne bruke denne på å lære meg å sy før jeg brukte mye penger på en skikkelig maskin
Binta Ba Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Er det innstillinger for hvor stramt den skal sy? Forskjellige stoffer krever forskjellig styrke på det..
Gjest Funky Punk Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 Hmm, mulig det er det hjulet som er foran på maskinen. Tallene fra 1-10 og jeg har prøvd alle uten at det utgjør noen forskjell.
Binta Ba Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 Det er de tallene ja..hm. Da kan det lønne seg, som siste løsning, og bruke den lille kosten som skal følge med, og koster ordentlig inni hjulene og alt, og sjekke at alt sitter der det skal når du setter det på igjen. Kan også være tråden, for den saks skyld.
Gjest Funky Punk Skrevet 2. mars 2013 #10 Skrevet 2. mars 2013 Fulgte ikke med noen koster. Fulgte med noen tråder og nåler og slikt da. Skulle skifte ut begge trådene nå og den som ligger under foten/nåla var den som fulgte med, Ingen av de andre som lå i skrinet passet nedi der. Bare en tom spole som var samme størrelse, så måtte jo ta en annen tråd og surre den rundt den tomme spolen for å få ny tråd der. Virket forferdelig tungvindt. Satte i ny tråd oppe også. Når jeg skiftet så blåste jeg godt med luft på boks og en liten kost jeg bruker til kameralinser. Ingenting fungerte. Nåla går opp og ned, men den fester seg bare sporadisk i stoffet jeg syr i. Har prøvd alle alternativer med rett søm, sikksakk, og de andre alternativene. Prøvd alle styrker. Så i morgen går hele jævla maskinen i søpla tenker jeg.
Kontormus Skrevet 4. mars 2013 #11 Skrevet 4. mars 2013 At den syr "flekkvis" tyder på at undertråden ligger slik den skal. Dette er nok en oppgave for en mekaniker, og det spørs om det vil lønne seg hvis maskinen var billig. Kjøp deg heller en rimelig men driftsikker maskin!
Gjest Funky Punk Skrevet 5. mars 2013 #12 Skrevet 5. mars 2013 Ja, tenkte å kjøpe en Singer maskin som ligger på rundt 1300:- på Jysk. (Mulig den koster mer og at jeg så den på tilbud) Denne jeg har nå er en bitteliten maskin som kostet et par hundrelapper på netthandel.
Kontormus Skrevet 5. mars 2013 #13 Skrevet 5. mars 2013 Ja, ellers har de billige maskiner fra Singer og Brother hos Ellos. Og begge merkene er jo kjent for kvalitet. http://www.sydet.no/billige-symaskiner-fra-singer-og-brother
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå