lovepepsimax Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Jeg tok tatovering igår, og som jeg skriver over så har jeg egentlig bare lyst til å gråte. Har allerede funnet alt av klinikker i nærheten som fjerner den med laser, men det vi jo ta tid og ikke minst koste masse penger. Jeg tok på underarmen "Motivate yourself" i løkkeskrift. Den ble mye større enn jeg hadde sett for meg, ettersom hun på tatoveringsstudioet sa at hun ikke klarte å få den noe særlig mindre. (Noe jeg nå ikke tror er fakta). Hun var ganske sur, og grinete, så seansen ble nokså fort ferdig. Angrer nå på at jeg ikke var mer konsekvent på hvordan jeg ville ha det, ettersom jeg i utgangspunktet var klar over at jeg måtte beholde den resten av livet. Men jeg vet jeg kan takke meg selv! Men spørsmålet mitt er, at jeg tok jo denne igår. Er det noe jeg kan gjøre for å gjøre tatoveringen mere blass? Få bort mye av fargen siden den er såpass "ny"? Og om noen her anbefaler, og har prøvd å fjerne tatovering med laser? Den er ca 10 cm lang, og 0,7 cm i bredden. Skikkelig nedtur, og jeg føler meg harry, og absolutt ikke feminin. (Overdramatisk JA, men faktisk sånn jeg føler)....Så så dum kan man være....
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Haha... Jaha. Du kan jo drite i å vedlikeholde den, ta vekk skorpe som legger seg, så blir den mer blass. Anonym poster: 13e5de48b790f75004737398b5aae3dd
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Et sikkert tips er jo å skrape og klø på skorpen, det ødelegger fargen. Men slapp av, det tar ikke så lang tid å fjerne den med laser. Anonym poster: 15d8f028916fc3927bd0892d79077cb6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Tror forresten du er et troll. Hvem skriver noe så teit på armen og i tillegg på ENGELSK? haha Anonym poster: 15d8f028916fc3927bd0892d79077cb6 8
Callisto83 Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Spar penger, fjern den med laser og bestem deg for at noe så dumt gjør du ALDRI igjen 4
lovepepsimax Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2013 Et sikkert tips er jo å skrape og klø på skorpen, det ødelegger fargen. Men slapp av, det tar ikke så lang tid å fjerne den med laser. Anonym poster: 15d8f028916fc3927bd0892d79077cb6 Regner meg at dette er å være enda dummere. Men så dum har jeg nesten lyst til å være.. så mye hater jeg den! Leste på et annet sted at hvis jeg smurte den FOR mye, så kunne den også bli blass? Vet du noe om dette?
lovepepsimax Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2013 Spar penger, fjern den med laser og bestem deg for at noe så dumt gjør du ALDRI igjen Tro meg! Det blir ALDRI noe mere tatovering på meg, hehe 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 10 cm lang og 0,7 cm bredt for motivate yourself? Hvordan i alle dager skulle hun fått det noe mindre? Anonym poster: cf68d39c24fd09029599cb00c4f6662d 23
lovepepsimax Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 2. mars 2013 Tror forresten du er et troll. Hvem skriver noe så teit på armen og i tillegg på ENGELSK? haha Anonym poster: 15d8f028916fc3927bd0892d79077cb6 Jeg deler den teorien om at jeg er et troll som tok en sånn tatovering. Legger til et ganske så dumt troll:) 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #10 Skrevet 2. mars 2013 Den er jo ganske liten da! Nå må tattooveringen gro før du begynner på noe videre, som du sikker har fått beskjed hvilken krem du skal bruke? Vil ikke anbefale å klore, det kan bli ennå styggere. Du kan jo prøve å dekke den til etthvert med en god dekkstift eller finne en ny tattoovør som kan gi en mening hva det beste er? Anonym poster: 6bca17e5aa2b23170ae779a71e161865 1
lovepepsimax Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #11 Skrevet 2. mars 2013 10 cm lang og 0,7 cm bredt for motivate yourself? Hvordan i alle dager skulle hun fått det noe mindre? Anonym poster: cf68d39c24fd09029599cb00c4f6662d Det kan godt hende både du og hun har rett. Skal ikke påstå at jeg har noe peiling på det der, for det har jeg ikke!
Envy Skrevet 2. mars 2013 #12 Skrevet 2. mars 2013 Hmm, det er jo anbefalt å ikke ha det tattoverte området noe særlig i kontakt med sol de første 6 mnd eller noe sånt, da dette vil gjøre den blass, så du kan jo begynne å ta masse sol. Utifra din forklaring vil jeg tro tattovøren visste hva hun snakket om da hun sa den ikke kunne bli særlig mye mindre. Små detaljerte tattoveringer har en tendens til å "renne inn i hverandre" (dårlig forklart" etterhvert. Jeg f.eks har noen små prikker som går ut fra tattoveringen jeg tok i 08. Tattovøren sa det ikke var særlig lurt å ta dem, da de ville renne inn i hverandre. Jeg sto likevel på mitt og sa jeg skulle ha de, de er nå mer streker, enn prikker etter hverandre Det kan jo også ta noe tid før du venner deg til å ha tattoveringen der. Først dagen etter jeg tok half-sleeve fikk jeg også litt sjokk da jeg så meg i speilet, følte meg macho og tenkte "hva i alle dager er det jeg har gjort??". Nå er jeg vant til den, den er en del av meg, og jeg er superfornøyd! Føler meg ikke macho i det hele tatt Gi det litt tid, la den første panikken legge seg litt. Du kan evt gå til en annen tattovør som kanskje kan "rette" den opp litt for deg. Tips til neste gang, gjør litt research. Snakk med tattovøren på forhånd slik at du vet dere er på bølgelengde og se på det tattovøren har lagte fra før. Mange useriøse aktører der ute, å velge en flink tattovør er jo alfa omega når du skal ha noe på kroppen for resten av livet! 12
lovepepsimax Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #13 Skrevet 2. mars 2013 Hmm, det er jo anbefalt å ikke ha det tattoverte området noe særlig i kontakt med sol de første 6 mnd eller noe sånt, da dette vil gjøre den blass, så du kan jo begynne å ta masse sol. Utifra din forklaring vil jeg tro tattovøren visste hva hun snakket om da hun sa den ikke kunne bli særlig mye mindre. Små detaljerte tattoveringer har en tendens til å "renne inn i hverandre" (dårlig forklart" etterhvert. Jeg f.eks har noen små prikker som går ut fra tattoveringen jeg tok i 08. Tattovøren sa det ikke var særlig lurt å ta dem, da de ville renne inn i hverandre. Jeg sto likevel på mitt og sa jeg skulle ha de, de er nå mer streker, enn prikker etter hverandre Det kan jo også ta noe tid før du venner deg til å ha tattoveringen der. Først dagen etter jeg tok half-sleeve fikk jeg også litt sjokk da jeg så meg i speilet, følte meg macho og tenkte "hva i alle dager er det jeg har gjort??". Nå er jeg vant til den, den er en del av meg, og jeg er superfornøyd! Føler meg ikke macho i det hele tatt Gi det litt tid, la den første panikken legge seg litt. Du kan evt gå til en annen tattovør som kanskje kan "rette" den opp litt for deg. Tips til neste gang, gjør litt research. Snakk med tattovøren på forhånd slik at du vet dere er på bølgelengde og se på det tattovøren har lagte fra før. Mange useriøse aktører der ute, å velge en flink tattovør er jo alfa omega når du skal ha noe på kroppen for resten av livet! Så sol vil bleke den? Bare det å fått den litt mindre "kullsort" tror jeg ville hjulpet meg langt på veien...
Envy Skrevet 2. mars 2013 #14 Skrevet 2. mars 2013 Så sol vil bleke den? Bare det å fått den litt mindre "kullsort" tror jeg ville hjulpet meg langt på veien... Det stemmer.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #15 Skrevet 2. mars 2013 Ikke prøv å ødelegge den. Gjør alt du har fått beskjed om, og bestem deg om du skal ta laser om minimum 6. mnd. Kanskje du bare må bli vandt til den? Anonym poster: 00a8dd0e54a70f7f872edb69fa3ea321
lovepepsimax Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #16 Skrevet 2. mars 2013 Det stemmer. Men har ikke "falmede" svarte tatoveringer, en tedens til å bli grønne? Og nå syntes sikkert folk jeg hører helt idiot ut (noe jeg også for øyeblikket er) men man blir også bedt om å holde seg unna klorvann. Er dette noe som vil funke, uten å skade meg? For øyeblikket så vil jeg si til alle før dere kommenterer at jeg er tett, at jeg er fult klar over det. Men jeg er så og si desperat.
lovepepsimax Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #17 Skrevet 2. mars 2013 Ikke prøv å ødelegge den. Gjør alt du har fått beskjed om, og bestem deg om du skal ta laser om minimum 6. mnd. Kanskje du bare må bli vandt til den? Anonym poster: 00a8dd0e54a70f7f872edb69fa3ea321 Tror dessverre ikke at jeg kommer til å like den. Ikke om jeg prøver hardt en gang. Skjønner ikke hva jeg tenkte med. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #18 Skrevet 2. mars 2013 Ikke prøv å ødelegge den. Det er bedre med en pen stygg tatovering enn en stygg stygg tatovering. Så får du heller begynne å spare til laser. Anonym poster: 943f4e7d539f925a3af83f36ea90831d 28
Envy Skrevet 2. mars 2013 #19 Skrevet 2. mars 2013 Men har ikke "falmede" svarte tatoveringer, en tedens til å bli grønne? Og nå syntes sikkert folk jeg hører helt idiot ut (noe jeg også for øyeblikket er) men man blir også bedt om å holde seg unna klorvann. Er dette noe som vil funke, uten å skade meg? For øyeblikket så vil jeg si til alle før dere kommenterer at jeg er tett, at jeg er fult klar over det. Men jeg er så og si desperat. Alle tattoveringer falmer jo, aldri hørt noe om at de blir grønne. Er bare de første dagene den er kullsvart. Mine svarte er mer mørkegrå nå, enn svarte. Tattoveringer ser nesten litt unaturlige ut de første dagene, som de leketattoveringene til barn. Mulig den vil blekes i klorvann også, men skal ikke si noe for sikkert. Synes uansett det er dumt av deg å ta sånn av nå. Dette er første dagen, og det er din første tattovering. Du vil bli vant til den, og pr. i dag er den tattoveringen din som et sår å regne, og da skal den behandles deretter. Det kan bli infeksjon om du finner på noe tull nå. Behandle den slik beskrevet, smør den godt, vask den og vær snill med huden din. Det er ingen gagn i å gjøre noe forhastet. Gi det noen uker, og ta heller en ny vurdering da. 9
Wildy Skrevet 2. mars 2013 #20 Skrevet 2. mars 2013 La den nå gro først. Nå er den mørkere enn hva den vil være ferdig grodd. Ikke pilk eller ødelegg den, da blir det ihvertfall stygt! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå