Bomullstrusa Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Hva gjør man når strikkepinnene omtrent setter seg fast i garnet? Det er så innmari tungt å strikke nå! Garnet føles seigt, og glir ikke rundt pinnene. Jeg strikker ikke stramt, så kan ikke skylde på det heller.
Bomullstrusa Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2013 Nei, gjorde det før, men slutta p.g.a. samme problem. Bruker vanlige plast/metallpinner.
Wildy Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Dert kan være garnet som ganske enkelt er treigt å strikke med. Men jeg synes også at billig-pinner, type Nille " lugger".
Campanula Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Jeg er enig med Wildy, billige pinner er ikke gode, spesielt ikke i kombinasjon med bomullsgarn.
Bomullstrusa Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2013 Men pinnene er kjøpt i garnbutikk.. Strikker med pt5 sport. Har igrunn hørt mye bra om det. Første gangen jeg strikker med det selv. Har kommet over halvveis i prosjektet, så det er ikke et alternativ å gi opp heller.
Zzyzx Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Garnbutikker har også drittpinner, bare så det er sagt. Svetter du i hendene når du strikker? PT5 er, så vidt jeg husker, et litt "seigt" garn i utgangspunktet så det overrasker meg ikke at det lugger på pinnene. Å bruke det garnet på bambuspinner er å be om brannsår på fingrene. LØsningen blir å prøve ut andre typer pinner. Plast vil høyst sannsynlig ikke bli bra, metall kommer veldig an på hvilket merke det er. Jeg er veldig glad i Symfonie Wood, men de er ikke spesielt billige... http://www.strikkenett.no/butikk/pinner/symfonie-wood
Bomullstrusa Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2013 Jeg betaler den prisen det koster, for å slippe å prakkes mer med dette her
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 Prøvd å vaske strikkepinnene i lunket zalovann? Det pleier å hjelpe her. Anonym poster: aa1e67fd544f72fb92ac966d4e1af008 1
Bomullstrusa Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. mars 2013 At jeg ikke har tenkt på at jeg kan vaske dem! Skal prøve på det
Badeand Skrevet 3. mars 2013 #11 Skrevet 3. mars 2013 Kanskje du bruker litt for tykke pinner? Da merker i alle fall jeg at jeg sliter med å få garnet til å gli godt på pinnene.
PecanPie Skrevet 4. mars 2013 #12 Skrevet 4. mars 2013 Min erfaring er at forskjellige typer pinner passer til forskjellige typer garn. For meg passer det best med bambuspinner til alpakka, mens ull glir best på metall/alupinner. KnitPro HW er en "allrounder" som passer til det meste. Jeg strikket med pt5 sport før jul, og da brukte jeg KnitPro strømpepinner med stort hell. Hendene dine kan reagere med garnet også, så garnet kan oppføre seg forskjellig fra person til person.
Kladd Skrevet 4. mars 2013 #13 Skrevet 4. mars 2013 Jeg bruker å vaske de med zalo når de blir seige - funker alltid! Så prøv i alle fall det før du går ut og kjøper dyre, fancy pinner! Bruker alltid å starte strikkeprosjektene mine med nyvaskede strikkepinner 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå