Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2004 #1 Skrevet 23. mars 2004 busskapring i Bergen. Har verden gått av hengslene? Dvs det vet vi jo fra før.
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2004 #2 Skrevet 23. mars 2004 Phuu " tørker svette" bussen var visst ikke kapret likevel.
Dru Skrevet 23. mars 2004 #4 Skrevet 23. mars 2004 Hvilken idiot går med softgun helt åpent på den måten? Ikke skarpeste kniven i skuffa, nei...
Gjest Poirot Skrevet 23. mars 2004 #5 Skrevet 23. mars 2004 Jeg synes nå det er rart at folk ringer inn og melder om kapring når den som bærer våpenet ikke har ytret et ord eller utvist truende oppførsel....
Catzy Skrevet 23. mars 2004 #6 Skrevet 23. mars 2004 Poirot, tror du ikke gutta på Columbine oppførte seg rimelig normalt inntil det smalt? De bowlet, og så dro de til skolen for å lage helvete. Men hvor mange på bowlingbanen regnet med det? Hadde jeg sett noen med et våpen åpenlyst, så tror jeg at jeg også hadde ringt til politiet, for sikkerhets skyld! Om ikke annet, så bør jo luringen få en lærepenge for å skremme folk sånn. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #7 Skrevet 25. mars 2004 Poirot, tror du ikke gutta på Columbine oppførte seg rimelig normalt inntil det smalt? De bowlet, og så dro de til skolen for å lage helvete. Men hvor mange på bowlingbanen regnet med det? Hadde jeg sett noen med et våpen åpenlyst, så tror jeg at jeg også hadde ringt til politiet, for sikkerhets skyld! Om ikke annet, så bør jo luringen få en lærepenge for å skremme folk sånn. Catzy Og hvis du ringte politet hva tror du de vil gjøre? Sannsynligvis ville vedkommende ha våpentillatelse og alt ville være i orden. Hva slags lærepenge skal det være? For deg at politiet blir sint på deg for å kalle de ut uten grunn? Er det slik at folk som bor i Bergen og Oslo (Catzy, jeg ser du bor i Oslo) tenker automatisk på potensielle massemordere straks de ser et skytevåpen? Gjelder det også hvis du ser kniver og rep? Til orientering for dere som ikke beveger dere utenfor storbyene: Om ikke vi er på topp så er vi blandt de landene i Europa med høyest andel skytevåpen i forhold til antall innbyggere. Samtidig er vi nære bunnen på andelen selvmord og mord. Så den normale bruken av disse skytevåpnene er ikke å løpe rundt å være massemordere slik dere kanskje tror utfra de filmene og bladene som dere ser og som dere tror gir et korrekt og representativt bilde av verden utenfor kafeene.
manji Skrevet 25. mars 2004 #8 Skrevet 25. mars 2004 Var reportasjen annerledes når tråden her ble startet? Tittelen på denne tråden er jo totalt villedende. Men uansett. Politiet og utrykninger mot ungdom med softguns er ikke unormalt. Jeg vet om en del enkelttilfeller der politiet har rykket fullbevæpnet ut mot ungdommer (passert atten) - og arrestert dem. Jeg skjønner at dem som rapporterer inn disse hendelsene til politiet ikke ser forskjellen mellom en softgun og et "ordentlig" gevær, men en viss "se-an-situasjonen" holdning burde kanskje vært på plass.
Gjest Poirot Skrevet 25. mars 2004 #9 Skrevet 25. mars 2004 Det er STOR forskjell på å melde fra om et våpen og å melde fra om at noen har kapret en buss! Kapring krever en aktiv handling, som her ikke var utført i det hele tatt.
Gjest gjest1 Skrevet 25. mars 2004 #10 Skrevet 25. mars 2004 Var reportasjen annerledes når tråden her ble startet? Tittelen på denne tråden er jo totalt villedende. Ja, overskriften i dagbladet var: Buss kapret i bergen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå