Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skriver dette nå, så er det nok sikkert noen som kommer til å kjenne meg igjen, men jeg trenger noen råd og svar, og om jeg er veldig unormal og rar i dette tilfellet. Det er egentlig en lang historie, men jeg skal prøve å være så kort som jeg kan, og jeg håper noen tar seg tid til å lese og svare :)

Jeg har nylig flyttet sammen med kjæresten min, og vi bor i hans hjemby. (Jeg kommer fra ett annet sted i landet. ) Der vi bor nå har jeg få venner, veldig få. Men jeg trodde de få jeg hadde fått faktisk var vennene mine. De venninnne jeg har fått har jeg fått igjennom kjæresten min. En av disse er xdamen til bestekompisen hans. Jeg trodde jeg og denne jenta var blitt gode venner, hvertfall ut fra hvordan hun snakket. Hver gang vi møtes eller var ute så sa hun at hun var glad for at vi var blitt kjent osv. Jeg hørte på henne når hun snakket om bruddet med xen, prøvde å hjelpe henne med å skulle gå videre osv.

Men vi var tydeligvis ikke så gode venner som jeg hadde trodd. For hun tar bare kontakt med kjæresten min, og inviterer han med på ting. Ikke oss, men bare han. (og må legge til at i hans øyne er de bare venner, og i hennes øyne er de bestevenner) Jeg syntes dette var veldig rart og litt ubehaglig at hun drev å hele tiden ringte han, sendte meldinger på sms og facebook. Så jeg spurte en annen felles venninne om de alltids hadde vært sånn, og det var noe historie der. Det var egentlig bare ett uskyldig spørsmål. Men så hadde denne felles venninnen klart å si til en annen venn at jeg hadde spurt dette, og så hadde det kommet tilbae til denne jenta. Som nå trodde at jeg var super sjalu og bitchy. Og at hun ikke egentlig så på meg som noe venn, og at hun var jo venn med typen min først, så at hun mente det var helt normalt å ta kontakt med han. Og det uviklet seg til at hun ikke ville komme på en fest vi hadde som mange andre kom på.

Uansett jeg er jo ikke sjalu, jeg bare lurte, og jeg syns jo det er veldig dumt at denne jenta nå lager masse styr og problemer av noe som ikke var noe.

Som f.eks. jeg sendte henne en melding i dag hvor jeg forklarte hva som ble sagt, hvorfor hun ble sist invitert og hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde.

Nå har hun satt himmel og jord i gang, hun har ringt og klagd til typen min bak ryggen min, i stedet for å ta opp problemet med meg! Og snakker med andre venner av oss om det. også er det egentlig en bagatell hele greien.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg syns dette er ubehaglig og vanskelig. For jeg vil gjerne være venner med alle.

Anonym poster: da8de81c75d911fe985e4f18a1b51440

Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg håper dere er veldig unge, for sånt drama hadde ikke jeg orket.

Hun syns sikkert det er mest naturlig å ta kontakt med kjæresten din, siden de var venner før deg. Men det er litt spesielt at han blir invitert til ting, og du blir utelatt.

Jeg kan ikke se at du har gjort noe galt her. Er bare hun som er dramaqueen. Kanksje hun følte seg truffet av spørsmålet ditt?

Jeg skjønner at du ønsker å være venner med alle, spesielt siden du ikke kjenner så mange der. Men ikke for enhver pris, vel?

At hun klager om deg til typen din er i hvert fall helt uakseptabelt, og der burde typen din virkelig si fra at det ikke er ok.

Skrevet (endret)

..

Endret av Gurglemeie
Skrevet

Og hva synes typen din om dette?

Om han ikke hører på deg, og støtter deg mot alle disse fabrikasjonene, så kan du like gjerne flytte hjem igjen. Da er det forholdet deres dødfødt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper dere er veldig unge, for sånt drama hadde ikke jeg orket.

Hun syns sikkert det er mest naturlig å ta kontakt med kjæresten din, siden de var venner før deg. Men det er litt spesielt at han blir invitert til ting, og du blir utelatt.

Jeg kan ikke se at du har gjort noe galt her. Er bare hun som er dramaqueen. Kanksje hun følte seg truffet av spørsmålet ditt?

Jeg skjønner at du ønsker å være venner med alle, spesielt siden du ikke kjenner så mange der. Men ikke for enhver pris, vel?

At hun klager om deg til typen din er i hvert fall helt uakseptabelt, og der burde typen din virkelig si fra at det ikke er ok.

Tja kommer an på hva du anser som ungt. Jeg føler meg ikke SÅ ung, jeg føler meg voksen, og dermed blir dette i meste laget veldig dramatisk for min del når det egentlig bare var en bagatell. Typen min og venninnene er 21-22 noen snart 23 mens jeg er 26. Så jeg er jo litt eldre.

Jeg føler at hun er dramaqeen og at hun burde forstå at dette var bare ett spørsmål, og at om hun lurte på noe ang det kunne hun tatt det opp med meg. Og jeg er helt enig at det er totalt uakseptabelt å ta det opp med typen min. Men dessverre så er han bare 22 og bryr seg lite om denne situasjonen og bare jatter med henne, når han egentlig driter i hun og det hun sier, han forsvarer meg ikke. Og om jeg prøver å si det til han så blir han sur fordi da er det jeg som gjør en stor sak ut av dette. Og når det gjelder det med venner, selvsagt vil jeg ikke ha venner for en hver pris, men om ikke jeg og denne jenta ordner opp så ender jeg opp med å bare ha typen, ettersom de andre jentene er gode venner av hun....

Skjønner at dette er vannskelig, men vet ikke om jeg har noe forslag... hev deg over det :klem1:

Vanskelig å bare heve seg over det....

Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd å bare ignorere hele situasjonen rett og slett. På meg virker det ut som om det er drama hun er ute etter, siden hun blåser en så liten sak så opp.

AnonymBruker
Skrevet

Og hva synes typen din om dette?

Om han ikke hører på deg, og støtter deg mot alle disse fabrikasjonene, så kan du like gjerne flytte hjem igjen. Da er det forholdet deres dødfødt.

Han hører jo på meg, men han mener at det ikke betyr noe, og at jeg bare skal drite i denne jenta, han klarer liksom ikke å se at det faktisk sårer meg og at det blir fryktelig ensomt for meg om jeg skal bare ha han og ingen andre venner.

Han syns jo denne jenta er blåst i hodet, og på langt nært hold noe god venninne av han, men han bare jatter med, så hun forstår jo selvsagt ikke at de ikke er så gode venner som hun tro de er.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd å bare ignorere hele situasjonen rett og slett. På meg virker det ut som om det er drama hun er ute etter, siden hun blåser en så liten sak så opp.

Jeg vil jo bare bli ferdig med det, jeg syns jo som sagt det ikke var noe sak, det var ett spørsmål som er blitt blåst ut av det blå, blitt en enorm sak ut av... og ja hun er nok ute etter drama...

Men hun ser ikke at det er helt feil det hun gjør, som å ringe 3-4 ganger i løpet av natten til typen min, når vi sover, eller ringe han nå og klage på meg, og sende masse meldinger osv.... Hun mener det er helt normalt og i mine øyne er ikke det normalt.

Man burde respektere at han har fått seg dame og samboer og at ting forandrer seg litt, og at man inkluderer begge.

Skrevet (endret)

-

Endret av Gurglemeie
Skrevet

Forstår han ikke at noen ganger må man si i fra hvor skapet skal stå?

Det at han ikke tar din side, gjør at alle hans venner og bekjente og de som later som de er det ikke respekterer deg, for typen din gjør det jo ikke.

Skrevet

De høres fryktelig barnslige ut. Prøv heller å stifte nye bekjentskaper, start på en aktivitet eller tilsvarende der du kommer i kontakt med andre og har mulighet til å finne nye venner, uten så mye drama :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...