Gjest Trulte Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 For snart en uke siden kom min samboer og sa at han trodde det var best om vi ikke var sammen mer. Vi er begge i slutten av 20-åra, ingen barn. Vi har vært sammen i 2,5 år. Han har jobbet mye, og tar samtidig master. Han er karrieredrevet og har et behov for å være best. Han er verdens snilleste mann, men føler ikke han strekker for meg hjemme. Og mener jeg fortjener noen som kan være bedre for meg. Jeg vil kun ha ham! han har hatt det veldig hektisk på jobb i det siste og har en enorm ansvarsfølelse for jobben, som ingen ser ut til å sette pris på. Han sier han ikke vil være bare jobb. At han føler han har mistet seg selv, og livsgnisten. At han trenger tid for seg selv. Han sier han er glad i meg, men at han må tenke på seg selv nå. Vil ikke ha dårlig samvittighet for meg lenger. Han vet ikke hva som skjer i framtiden, men vil ikke gi meg falske forhåpninger. Alle vennene våre, både hans og mine og våre, ble veldig overrasket over bruddet. Han har tenkt på det en stund og grudd seg veldig til å si det. Han var redd jeg skulle bli sint og at vi skulle bli uvenner. Det har vi altså ikke, man kan ikke bli sint på en så flott mann. Han har gjort det hele på en veldig fin måte, og viser meg klart og tydelig at han bryr seg om hvordan alt dette er for meg. Vi har hatt to utrolig fine kvelder sammen, det vi har sittet i sofaen og snakket i 4-5timer, om alt mulig. Om oss, om verden... Alt! Vi begge var utrolig glade og enige om hvor deilig det hadde vært å kunne sitte å prate slik. Vi har aldri vært et krangle-par. Diskutert eller snakket om det som har vært, uten heving av stemmen. (dette gleder altså i hele forholdet). Jeg er så redd for at det ikke skal ordne seg, for alt jeg ønsker er at det skal bli oss. Han vil ikke gi meg falske forhåpninger på at det kan bli noe senere. Alt han sier er at han trenger tid til finne seg selv igjen. Jeg tror at med alt han har hatt på gang, har han rett og slett møtt veggen. Jeg har vært støttende til både jobb og skole, og vært tålmodig. Jeg tror bare han ikke har satt på bremsene tidsnok m tanke på jobben. Hvordan synes dere dette ser ut? Ser dere noen lyspunkter, sjanser? Jeg vil ha ham, jeg vet at dette er noe som virkelig er verdt å bygge videre på. Og jeg er villig til å gjøre hva som helst. Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Det eneste du kan gjøre er å gi ham tid, har han møtt veggen, trenger han ro. Så ikke mas eller ta mye kontakt, vær vennlig når han tar kontakt, men la ham ta initiativet til det. Tror dette vil rette seg hvis du gir ham litt tid for seg selv. Anonym poster: 31bad84b5c15634081169a80b769c8ac 1
Steinar40 Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Han har tydeligvis et sterkt ønske om å prioritere sin karriere og gjøre andre saker og ting i livet enn kjæresteting. Da blir det helt klart ikke så greit å være et par.
våren14 Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Det er slutt, gå videre. Ikke regn med at det blir dere igjen, men tenkt at skulle han ønske det en dag så får du vurdere det da. Plutselig har du truffet en mann som er like bra og som faktisk trives i et forhold, og ex-en virker bare teit. Begynn å date andre etterhvert, lev ditt liv. Ikke noe galt i å la han skjønne at det er det du gjør hvis han kontakter deg. Det er viktig at han ser at du ikke går og venter på han. Da kan det skje at han skjønner hva han har mistet. Men det fungerer bare hvis du faktisk går videre inni deg selv, ikke bare "for å gjøre han sjalu". Faren er som sagt at du treffer noen som er enda bedre Det er etter min erfaring mange bra menn der ute nemlig.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Jeg tipper han ikke har møtt veggen, men en annen kvinne Bare se, om noen måneder kommer det frem. Anonym poster: e624eef5c9812127e9c9b47275a44dbe
Gjest Dina Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Så lenge han vil bryte opp og du vil gjøre alt for å fortsette, vil du dessverre bare oppfattes som masete for han, og han vil trekke mer og mer ut av forholdet og relasjonen deres. Det er vondt og tøft, men du kan ikke tvinge noen til å være sammen med deg. Gjennomfør bruddet, lev ditt liv videre, prøv å se framover og ikke grav deg ned i sorg og tristhet. Kanskje om en god stund (1 år eller noe sånt) treffes dere og ser på hverandre med nye øyne. Og kanskje du i mellomtiden har funnet en annen du liker like godt, eller kanskje bedre, enn han du er sammen med nå. "If you love somebody, set them free"
Gjest Dina Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Og en liten ting til: AB over meg har dessverre rett: Snille og gode menn som forelsker seg i en kvinne mens de er i et forhold, prøver å gjøre bruddet så skånsomt som mulig og tåkelegger hele årsaken. Det er godt tenkt, men det bare forvirrer og gjør prosessen lenger enn nødvendig. Grav litt i det, kanskje din snille mann overrasker deg og har funnet seg en annen! Min gjorde det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå