Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert et skudd i blinde det her!

For det første er det vinter, for det andre er det kvinneguiden.

Men det skader vel ikke å forsøke?

Skal kjøpe sykkel til kjæresten min i gave og tenker at på denne tiden av året må det jo være noe rimeligere enn til sommeren!

50/50 landevei/sti og asfalt.

Han er 80/85 kg og 178 høy/kort.

Er det NOEN her inne som har greie på sykler, om dere f.eks jobber i en avdeling med sykler eller har en mann med god greie? Trenger rååååååååd.. Har googla litt rundt, men man kan aldri bli FOR vis? Jeg ser etter sykler som jeg kan få til under 10 000 (jeg regner da med å få pruta enda mer og ikke over 6000)

Takknemlig for hjelp :-)

Anonym poster: 87ae84aac68f653d3a3150a5d438dbef

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville gått for en hybrid sykkel, den fungere ganske bra i terreng men oså veldig bra på asvalt.

Det er en hybrid sykkel, med låsbart dempe på styre gaffelen, det er en fordel å variere muligheten for demping alt etter om du skal kjøre på ulent eller flatt terreng.

Det sykkelen ikke er best egnet til er å drive asfalt ritt, (eks bergen - voss, eller oslo trondheim ritt) den fungere bra på vei, men er tyngre å bruke enn en sykkel som er beregnet til vei ritt. deriomt er den gor å bruke i eks birken (det finnes egene terren sykler som er bedre, men hybrd fungere ganske bra)

http://www.gmax.no/produkt/414136(BC_4)/giant-roam-1-disc/

Linken er bare et eksempel på en anbefalling av type sykkel, prisene på sykklene variere, så vil anbefalle å ta en tur på en sport avd, å finne ut hvor stor sykkelen skal være for å være best mulig tilpasset din mann.

Ser linken ikke helt vil sammarbeide med meg, så anbefaller klipp og lim hvis du vil se sykkelen ;)

Endret av Betty2
Skrevet

Salg på sykler er som regel på slutten av sesongen, dvs fra ca august. Så fjerner de fleste alt av sykler for å få plass til ski. Når sykkelsesongen inntrer igjen selger de fleste butikkene årets modeller til full pris og det er ikke så vanlig å ha inne gamle modeller til redusert pris.

Jeg er også enig i anbefalingen om hybridsykkel. Jeg har en slik selv og den brukes til sykling i Oslo-marka, fram og tilbake til jobb, og den har hatt en tur på Rallarvegen. Jeg har også hatt ren terrengsykkel, men jeg liker ikke å bruke de på vanlig vei. For små hjul (med mindre man kjøper en med 29" hjul) og for mye knotter på for brede dekk. Det er en fordel med lock-out på demperne hvis man skal ha hybrid med demper.

Hvilken rammestørrelse han må ha aner jeg ikke, det må nesten noen andre gjette på. ;)

Skrevet

Du skriver at den skal brukes til både landevei, sti og asfalt. Når du sier sti, mener du da å sykle på småstier i skogen fulle av steiner og røtter? Det eneste som duger da er en ordentlig offroadsykkel. Hvis det derimot er snakk om å sykle på grusveier så kan en hybrid være helt grei. Hybridsykler har som regel ikke dempegaffel. Dempegaffel gjør sykkelen tyngre, og det er ikke så ofte man trenger det. Når jeg sykler på grusveier har jeg stort sett gaffelen låst, det er bare der det er helt vaskebrett at jeg løser den ut.

Hvor i landet bor du? De fleste sportbutikker har salg på sykler om høsten for å gjøre plass til vinterutstyr, men noen av det større butikkene har fjorårets sykler på lager. Eksempel:

http://www.oslosportslager.no/produktkategori/hybridsykkel-tur-bysykkel-3-2132.aspx

Som du ser her så har de Adventure-modellen både med og uten dempegaffel. Den står til 7000, du kan jo prøve å prute den ned litt.

Når han er 178 cm høy skal han ha en ramme på 19 eller 20 tommer. Noen sykkelmerker lager rammer på 17, 19 og 21 tommer, andre lager 16, 18, 20 og 22.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...