Gå til innhold

Kronisk bronkitt? kanskje kols?

Gjest Freakingawesome

Anbefalte innlegg

Gjest Freakingawesome

Heisann, Vet at dere ikke er leger og ikke kan gi meg noen diagnose over nett (eller kanskje jeg er heldig å treffer på en lege?) jeg er en 22år gammel mann som har røykt i 9år.

For et noen år siden begynte jeg å få masse slim i halsen og legen min påpekte noe piping i brystet når hun sjekket meg ut.

Dette har vedvart, jeg hoster fremdeles opp gult slim daglig og surklingen er der fremdeles. surklingen forsvinner i noen minutter når jeg hoster opp slimet men kommer fort tilbake,

Jeg er ikke tungpustet og føler heller ingen stramming over brystet.

Tok spirometri for 1 år siden og da var alt i orden i følge fastlegen samt revmatologen min.

Personlig så tror jeg at jeg lider av kronisk bronkitt, kanskje også kols, dette er en forferdelig ting å få som 22åring og jeg aner egentlig ikke hvordan jeg skal takle det. Har lest så mange grusomme ting om kols og jeg er helt ærlig veldig redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ... Det kan ikke være noe godt for deg. Både det å ha det slik, og det at du føler og tenker slik. Du er som du sier selv bare 22 år.

Kan du gå til legen din med alle bekymringene dine ? Slik at de enten kan utelukke eller iallfall gi en form for behandling ?

Og husk ... Når man leser om sykdommer på nett er det veldig lett forå lese på seg sykdommer, og engste seg unødig. Personlig tror jeg sjansen for kols for deg er minimal.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freakingawesome

Huff ... Det kan ikke være noe godt for deg. Både det å ha det slik, og det at du føler og tenker slik. Du er som du sier selv bare 22 år.

Kan du gå til legen din med alle bekymringene dine ? Slik at de enten kan utelukke eller iallfall gi en form for behandling ?

Og husk ... Når man leser om sykdommer på nett er det veldig lett forå lese på seg sykdommer, og engste seg unødig. Personlig tror jeg sjansen for kols for deg er minimal.

Lykke til :)

Veldig redd for å gå til lege, ikke fordi jeg er redd for leger, men fordi jeg er redd for å få bekreftet denne diagnosen, siden den er såpass alvorlig som den er så tror jeg ikke at jeg vil være i stand til å takle det, jeg har masse problemer i livet mitt fra før av og psyken min er tynnslitt nok som den er.

Er redd for at en såpass negativ beskjed kan booste de selvmordstankene jeg allerede har å endelig gi meg det dyttet jeg har manglet for å faktisk gjennomføre det.

Vet det kanskje høres veldig rart ut men situasjonen er innviklet å kompleks :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm jeg skjønner ikke helt. Spiritomi skal vel utføres av astma/allergi/lungeleger ..Ikke revmatolog

Jeg har astma selv og blir ekstra tett ved forkjølelse.

Har du vært hos spesialist? Det kan være astma,som er utløst av forkjølelse.

Kols ,da sliter en man med å puste, hvor det er store variasjon innenfor samme dag,og grad av tungpust.

Tvilsomt at du i en alder av 22 år har utviklet kols.

Har du forsøkt Bisolovon? Det er et reseptfritt slimløsendes produkt som jeg i alle fall synes virker godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freakingawesome

Hm jeg skjønner ikke helt. Spiritomi skal vel utføres av astma/allergi/lungeleger ..Ikke revmatolog

Jeg har astma selv og blir ekstra tett ved forkjølelse.

Har du vært hos spesialist? Det kan være astma,som er utløst av forkjølelse.

Kols ,da sliter en man med å puste, hvor det er store variasjon innenfor samme dag,og grad av tungpust.

Tvilsomt at du i en alder av 22 år har utviklet kols.

Har du forsøkt Bisolovon? Det er et reseptfritt slimløsendes produkt som jeg i alle fall synes virker godt

Joda. Det er vanligvis de spesialistene som du nevnte som vanligvis tar spirometri. Men både fastleger å andre spesialister har utstyr å kunnskap nok til å iallfall se om det er noen grunn til bekymring.

Jeg vet jeg neppe har emfysem enda men kronisk bronkitt er også en form for kols og etter hva jeg har lest så finnes det ingen andre forklaringer på symptomene mine :(

Tør ikke å besøke spesialist. Redd for å få bekreftet mistanken min. Trur ikke jeg vil være i stand til å takle en så dårlig nyhet.da livet mitt er hardt og slitsomt nok fra før. Orker ikke mer nå.

Endret av Freakingawesome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det finnes medisiner som kan hjelpe? Og at det du har lest på nett,skal du ta med en stor spade salt? Du er ikke utdannet lege!

Jeg gidder ikke pushe folk som selv har satt ned beinet.Da har du jo egentlig tatt et valg

Da får du nesten bare gå med den angsten da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...