Gjest Søkende Skrevet 23. mars 2004 #1 Skrevet 23. mars 2004 Har tenkt å sende ut noen generelle søknader til relevante firmaer for å se om det går an å få noe napp. Sammen med søknaden sender jeg selvsagt CV. I tillegg har jeg tenkt å sende med et lite hefte jeg har laget som viser litt av hva jeg har jobbet med. Bransjen er web/grafisk. Men hva skriver man i en søknad når det ikke er utlyst noen stilling? Noen som kan hjelpe meg litt med en innledende tekst? På forhånd takk.
Tusenfryd Skrevet 24. mars 2004 #2 Skrevet 24. mars 2004 Jeg ville jobbet med cv-en. Skriv opp nøkkelområder, ønsker og utfyllende om deg selv. Dette gjør en søknad nesten overflødig. Den kan du la fungere som et "følgebrev" med kun få praktiske opplysninger om når du kan begynne, og hvorfor du velger å sende en søknad til akkurat den bedriften. Sett deg godt inn i den aktuelle på forhånd, så du kan referere til relevante ting. Og så legger du ved arbeidsprøvene dine. Jeg sier ikke at dette er riktig fremgangsmåte, men sånn ville jeg har gjort det om jeg skulle ha sendt en slik søknad i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå