AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Jeg har innsett at dersom jeg betaler noen 100-lapper ekstra i mnd, bikker studielånet mitt under 200 000 iløpet av neste år. Jeg har ikke annet lån, og sparer ganske mye hver mnd - mellom 10 000 og 12 000. Bør jeg betale ned litt ekstra, eller bør jeg spare dette også? Hadde vært veldig fint å komme under denne -i-mitt-hode-magiske-grensen. Hva ville du gjort? Anonym poster: df62ff206f5ba4454f1429fa36cd7d4e
Gjest Sakone Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Alltid fint å kvitte seg med lån, men om du har planer å ta opp boliglån, og dermed trenger egenkapital, så kan det jo være bedre å spare pengene. Og studielånet er som regel det gunstigste lånet du kan ha, så det er en fordel å da betale ned eventuelt et boliglån fortere enn studielånet. 1
Gjest Elissima Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Men hvis du allerede har boliglån, ville jeg betalt ned det jeg kunne på studielånet. Jeg skulle ønske jeg kunne kvitte meg med studielånet asap.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Hvordan er renten på sparekontoen i forhold til renten du betaler på lånet? Husk at studielånet er et veldig gunstig lån, du kan be om betalingsutsettelse uten grunn hvis du har en vanskelig måned, det har lav rente uten sikkerhet og det slettes hvis dør. Som de andre sier, hvis du har planer om å kjøpe bolig er det mye lurere å spare til egenkapital enn å betale ned studielånet. Anonym poster: 51eb7927819e0e3fb2468faa9dbbc4fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå