Stinelin Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Leter etter en god bilstol i 9-25kg-klassen. Må være god sikkerhetsmessig og med god komfort, og ikke dyrere enn nødvendig. Har sett påBritax Max-way, men ser ikke noe om at dette kan brukes med isofix. Noen som vet, eller har meninger om dette setet? Vil gjerne bruke isofix i hovedbilen, men er også avhengige av å kunne bruke setet i biler uten isofix. Eller er det kanskje like greit å feste med belter uansett bil? Tar gjerne imot tips om andre gode bilstoler også. Endret 2. mars 2013 av Stinelin
Gjest Clafoutis Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Her må jeg følge med, dette lurer vi også på! En venninne har nettopp kjøpt Cybex Sirona, og sier det skal vare opp til 3-4 år. Men jeg har ikke greid å finne noen tester av det..
Merlion Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Hvis du skal ha isofix får du ikke stoler som går lenger enn 18 kg.(isofix er ikke godkjent for høyere vekt når barnet festes med stolens seler) Britax kommer snart med en stol tilsvarende Max Way, som har isofix, men som dermed bare går opp til 18 kg. Du har heller ikke så mange alternativ om du skal ha en stol som kan festes med enten setebelter eller isofix. Vi hadde samme kriterie for noen år siden og fant at det var svært få alternativer. Det vi kjøpte var Akta Graco Duologic 2. Kun bakovervendt, 0-18 kg(kan brukes fra nyfødt). enkel å feste både med isofix og setebelter. God plass til beina. Gode hvilestillinger. Vi har vært veldig fornøyde med dette setet. Sønnen min brukte det uten problemer nå til han var 4 år.
charactouy Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Vi har MaxWay og er godt fornøyd. Det kan kun festes med belte og kun bakovervendt og kan da brukes til 25 kg. Vi har også besafe izi combi isofix, det kan kun festes med isofix bakovervendt, skal man feste det med belte er det forovervendt. Kan kun brukes bakovervendt til 18 kg. Av de to vil jeg anbefale MaxWay.
Gjest pysepusen Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Du får vel ikke seter med isofix som går lenger enn til 18 kg? Skulle jeg kjøpt sete i dag ville jeg valgt MaxWay tror jeg. Eneste fordelen med BeSafe-setet vårt er at han har kjempegod plass til beina! Og nå er han snart tre år og kommer nok til å ha plass i det til neste år. Jeg ville absolutt gått for et PLUS-godkjent sete som er rent bakovervendt.
Nada Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Ville bare si at en faktisk får bilstoler som kan festes med isofix i høyere vektklasser, men jeg har bare sett det som forovervendt. Disse under kan festes med isofix eller med belter fikk jeg fortalt. http://www.tinyshop.no/cybex-pallas-2-fix.html?gclid=COzn0f2f3rUCFah3cAod2ncAgw Denne går opp til 35 kg. http://www.tinyshop.no/cybex-juno-fix.html Denne er 9 - 18 kg. Puten skal være en bedre sikring enn 5 punkt sele i disse fremovervendte stolene fordi ved en kollisjon så får hele kroppen rulle over puten i stedet for at bare hodet blir slengt fremover fordi kroppen sitter fast i selene. Men så er jo disse fremovervendte da. Så den vurderingen må jo enhver ta selv. Bakovervendt er jo helt klart best.
Sushi Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Vi har MaxWay, og er veldig fornøyde med det. Det var lett å feste og jenta vår sitter godt i det. Hun nærmer seg 2 år. Det eneste jeg er redd for er at det skal bli for trangt for beina etterhvert...
Cherrytomat Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 Isofix seter med egne seler stopper på 18 kg. (Totalbelastningen på isofix-festene) MEN en får isofix på beltestoler som man bruker bilens seler på Da blir jo vekten ved en kollisjon fordelt på isofix-festene og bilens sikkerhetsseler og overskrider da ikke isofix-festene sin maxbelasting på 18 kg Jeg har også hørt mye positivt om maxway. Hvor har dere kjøpt det dere som har det? Finner det på flust.no som billigst, noen som har funnet dem billigere?
Sushi Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 Jeg kjøpte det på Barnas hus. Syntes ikke prisen var så viktig siden det kan brukes i mange år, og ville ha en butikk å gå til hvis det skulle være noe galt.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #10 Skrevet 2. mars 2013 Jeg kjøpte det på Barnas hus. Syntes ikke prisen var så viktig siden det kan brukes i mange år, og ville ha en butikk å gå til hvis det skulle være noe galt. Vi tenkte å ha det som andresete i svigers sin bil skjønner du, så ville gjerne ha det billigst mulig da vi la ut mye for izi combien vi har til snuppa i vår bil Er ikke så glad i å kjøpe brukt bilstol, og dette er vel så nytt også at det ikke er lett å få tak i billigere. Anonym poster: 6bd8f7493c54cf36b92a6150d159849e
Sushi Skrevet 2. mars 2013 #11 Skrevet 2. mars 2013 Vi tenkte å ha det som andresete i svigers sin bil skjønner du, så ville gjerne ha det billigst mulig da vi la ut mye for izi combien vi har til snuppa i vår bil Er ikke så glad i å kjøpe brukt bilstol, og dette er vel så nytt også at det ikke er lett å få tak i billigere. Anonym poster: 6bd8f7493c54cf36b92a6150d159849e Klart, ikke noe galt i å ville ha det billigst mulig. Da er det sikkert nettshopping som er det beste, eller å vente på en kampanje.
Stinelin Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 2. mars 2013 Takk for tips! Bestilte MaxWay hos Jollyroom.no, siden jeg skulle bestille mye fra der uansett.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #13 Skrevet 4. mars 2013 Men dere, kan Max way BARE brukes bakovervendt? Skal brukes i svigers sin bil og de har liten plass. tror kanskje ikke det går med bakovervendt i den bilen...? sambo mener ikke det ihvertfall, og siden setet blir tatt inn og ut av bilen tenkte vi kanskje det var enklere å montere uten den bakovervendte biten. Anonym poster: 6bd8f7493c54cf36b92a6150d159849e
Gjest pysepusen Skrevet 4. mars 2013 #14 Skrevet 4. mars 2013 Men dere, kan Max way BARE brukes bakovervendt? Skal brukes i svigers sin bil og de har liten plass. tror kanskje ikke det går med bakovervendt i den bilen...? sambo mener ikke det ihvertfall, og siden setet blir tatt inn og ut av bilen tenkte vi kanskje det var enklere å montere uten den bakovervendte biten. Anonym poster: 6bd8f7493c54cf36b92a6150d159849e Det er et rent bakovervendt sete, ja. Det er rart hvor lite plass som egentlig trengs til et bakovervendt sete. Det går supert i den knøttlille ekstrabilen vår. MaxWay skal visst også fungere godt i midten.
Sushi Skrevet 4. mars 2013 #15 Skrevet 4. mars 2013 MaxWay kan bare brukes bakovervendt, ja. Er du sikker på det ikke går? Svigers har bakovervendt barnesete i verdens minste bil, hadde ikke trodd det skulle gå før jeg så det...
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #16 Skrevet 4. mars 2013 Men dere, kan Max way BARE brukes bakovervendt? Skal brukes i svigers sin bil og de har liten plass. tror kanskje ikke det går med bakovervendt i den bilen...? sambo mener ikke det ihvertfall, og siden setet blir tatt inn og ut av bilen tenkte vi kanskje det var enklere å montere uten den bakovervendte biten. Anonym poster: 6bd8f7493c54cf36b92a6150d159849e Det er kun bakovervendt ja. Men monteringen må nå gjøres enten det er for eller bakovervendt. Og er ikke alltid det er enklere å montere det forovervendt. Så lenge det ikke har isofix da... Anonym poster: 7a83000ce365b4b12c7a40bfe15a960c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #17 Skrevet 4. mars 2013 Det er kun bakovervendt ja. Men monteringen må nå gjøres enten det er for eller bakovervendt. Og er ikke alltid det er enklere å montere det forovervendt. Så lenge det ikke har isofix da... Anonym poster: 7a83000ce365b4b12c7a40bfe15a960c Men vi får nå plass til bakovervendt i en Toyota Yaris, så det er utrolig hva som får plass i små biler. Anonym poster: 7a83000ce365b4b12c7a40bfe15a960c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #18 Skrevet 5. mars 2013 jeg aner ikke, er sombo som mener det absolutt ikke kan gå. Tror det var noe med plasseringen av døren og at passasjersetet ikke blir godt å sitte i om det må stå langt fremme?? Hm, da må vi nok revurdere... noen som vet om andre seter fra 9 kg som er små og nette? men som kan brukes begge veier? Anonym poster: 6bd8f7493c54cf36b92a6150d159849e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #19 Skrevet 5. mars 2013 jeg aner ikke, er sombo som mener det absolutt ikke kan gå. Tror det var noe med plasseringen av døren og at passasjersetet ikke blir godt å sitte i om det må stå langt fremme?? Hm, da må vi nok revurdere... noen som vet om andre seter fra 9 kg som er små og nette? men som kan brukes begge veier? Anonym poster: 6bd8f7493c54cf36b92a6150d159849e Britax Multitech? En venninne av meg har liten bil og hennes sønn satt bakovervendt i Multitech til han var nesten 4. Anonym poster: 7a83000ce365b4b12c7a40bfe15a960c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå