AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Er det bra å kun forbrenne 500 kalorier når man trener eller det for lite? Man forbrenner jo ellers også, men om jeg kun skal forholde meg til tredemøllen. Hvor mye bør man forbrenne? Har ikke peiling på hvor mye jeg forbrenner totalt eller hva jeg får i meg etter å googlet litt så tror jeg at jeg får i meg rundt 2000 ckal og at jeg forbrenner runmdt 2000 ckal uten trening, for jeg går hverken opp eller ned, bare litt opp og litt ned da, men det merkes vel egentlig ikke. Er 500 nok til å gå ned og hvor lang tid tar det om man vil bli kvitt 2 kg? Anonym poster: b985843c3574f2b023c0a8c6a1bbbae9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 For meg er det helt normalt på en times økt, men jeg er overvektig og da brenner man mer. Ligger på 3-700 i timen litt etter hva jeg gjør. Jogging er mest effektivt. 2000 kcal er normalt forbruk for en normal kvinne med normalt aktivititetsnivå. Men hva er normalt? Anonym poster: dca43206b8e8f939b3d0f8a9f4db32be
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Er det bra å kun forbrenne 500 kalorier når man trener eller det for lite? Man forbrenner jo ellers også, men om jeg kun skal forholde meg til tredemøllen. Hvor mye bør man forbrenne? Har ikke peiling på hvor mye jeg forbrenner totalt eller hva jeg får i meg etter å googlet litt så tror jeg at jeg får i meg rundt 2000 ckal og at jeg forbrenner runmdt 2000 ckal uten trening, for jeg går hverken opp eller ned, bare litt opp og litt ned da, men det merkes vel egentlig ikke. Er 500 nok til å gå ned og hvor lang tid tar det om man vil bli kvitt 2 kg? Anonym poster: b985843c3574f2b023c0a8c6a1bbbae9 Beklager. La ikke merke til det siste spørsmålet ditt. Siste par kilo på kroppen er de som tar lengst tid og er vanskeligst. Er det så farlig med de to kg? Jeg varierer gjerne en kilo bare på grunn av mensen eller høyt saltinntak. Jeg tror du heller skal fokusere på å spise skikkelig mat og få i gang gode treningsrutiner med både cardio og styrke. Det vil gi energi, glød og stramme opp kroppen. Jeg blir lykkelig av trening og lettere til sinns. Det synes.. Glem badevekta! :-) Anonym poster: dca43206b8e8f939b3d0f8a9f4db32be
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Ikke ta det kcal-tallet tredemølla for god fisk. Det reelle tallet kan være mye lavere, tredemølla har en tendens til å overdrive. Å forbrenne 500 kalorier på en treningsøkt vil jeg si er svært, svært bra, og dessverre ikke så veldig vanlig med mindre man trener svært hardt eller lenge. Det er en grunn til at kostholdet er den viktigste faktoren ved slanking, og det er fordi "vanlig" trening ikke forbrenner så veldig mye. Anonym poster: 8c4c27b4437a24e322e9bf1504ba2214
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå