meesah Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Denne gangen tror jeg ikke jeg orker mer.. Vi har "kranglet" igjen. Han ringte meg denne uken og ba om råd i forbindelse med en arbeidsoppgave. Ble mye terping, og på et tidspunkt så jeg: jeg har vært oppe sidenhalv syv, har jobbet til 16 (kl var halv elleve på kvelden når han ringte), jeg er utslitt. Give me a break da. Han ble kjempeprovosert, og det endte med at vi la på. Har vært in the doghouse i 2 dager pga dette. I natt ringte han fordi det hadde skjedd noe, og ham trengte å snakke med meg. Til slutt kom vi inn på krangelen og han sa at det var så utrolig dårlig gjort av meg å oppføre meg sånn. At jeg hadde sparket ham mens han lå nede, og hadde satt seg i en sårbar situasjon ved å be meg om hjelp, og at jeg bare hadde oppført meg forferdelig. Nå nekter han å treffe meg neste uke, for han vil ikke være sammen med meg når jeg er "sånn". Jeg har bedt om unnskyldning 10 ganger! Sa at jeg syns det var cruel and unusual punishment. Og fikk beskjed om at da lærte jeg kanskje å ikke oppføre meg sånn i fremtiden. Er jeg helt sprø her? Jeg er så utrolig glad i ham. Men jeg må være perfekt hele fuckings tiden. Hvis ikke blir jeg straffet lenge. Han har så mange fantastiske sider og kvaliteter, men akkurat denne delen av ham gjør noe med meg, og ikke på den gode måten. Jeg sverger på at det var alt jeg sa, og det kom etter at ham hadde terpet på den samme setningen i et kvarter, og var misfornøyd med det jeg kom med.. Er jeg urimelig?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Høres mer ut som mor/sønn forhold enn kjærester. Anonym poster: da168781a520c6216fffa2e71201f07a 1
meesah Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2013 Litt merkelig da, siden det er jeg som blir "disiplinert"
Gjest Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Hva om du gir skit i å kontakte han? Om du responderer med å be på dine kjær, så virker det. Om du ignorerer han, ikke sender meldinger eller ber om unskyldning, så vet han ikke hvor han har deg. Uansett høres det ut som et veldig usunt forhold. Han skal sitte med makt til å disiplinere deg etter eget forgodtbefinnende, uavhengig av hva han selv har gjort for å framprovosere situasjonen. Dette høres ikke ut som en mann man vil bli gammel med. Han prøver bevisst å bryte deg ned. Han er jo ikke helt rett skrudd sammen om han mener at det er OK å oppføre seg sånn. Og du aksepterer at han gjør det, og da kan han hele veien fortsette på galskapen. Uansett lykke til. Tror du har det bedre uten denne karen, men det er jo ditt valg. 1
Gjest *Maja* Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Hadde aldri taklet å være sammen med en som ikke er villig til å sette seg ned å prate om problemer som et voksent menneske. Å ikke prate sammen på en uke fordi en er sur var sånn en gjorde med venninnene sine på ungdomskolen. Dramakings er ikke noe jeg hadde orket å være sammen med. 1
meesah Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2013 Dramakings faktisk ;-) nei, jeg kjenner jeg begynner å få nok nå. Tidligere har jeg grått og vært helt ødelagt. Nå er jeg bare oppgitt. Og glad for at unga ikke er involvert. Jeg trygler ikke, og jeg sender ikke masse meldinger. Jeg er helt rolig og avmålt. Men jeg begynner jo å lure da, om jeg virkelig er en så fæl person som han sier.
Gjest *Maja* Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Hvorfor vil du være sammen med en person som får deg til å føle deg som en dritt fordi du var sliten en dag? 2
meesah Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2013 Det er et godt spørsmål. Det er jo det jeg begynner å bli lei av. Det ene er jo at vi har blitt veldig avhengig av hverandre, og vi har det utrolig fint utenom disse episodene. Det andre er at han er veldig god på å snu det til å være min skyld
Gjest Doh Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 Utrolig barnslig av kjæresten din. Alle burde ha forståelse for at andre kan være slitne så seint på kvelden, og han burde da virkelig klart å ringe litt før. Synes ikke du har gjort noe galt her i det hele tatt, og hadde latt være å ta kontakt. Kanskje han skjønner at det er han som har driti seg ut her om du ikke kommer tilbake og trygler og ber om unnskyldning.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2013 #10 Skrevet 2. mars 2013 Språket ditt, eller snarere mangelen på sådan, er så slitsomt å forholde seg til at jeg ikke orker å lese hele teksten så jeg kan svare deg.
frøkna Skrevet 2. mars 2013 #11 Skrevet 2. mars 2013 Eksen gjorde akkurat det samme! Bare han innrømmet ikke at det var for å straffe meg da, men det plukket jeg jo opp etterhvert. Det eneste som hjalp var å ignorere han tilbake. Dette er en hersketeknikk, pass deg!
estrella Skrevet 2. mars 2013 #12 Skrevet 2. mars 2013 Hvor gamle er dere? Han høres uansett ikke ut som en person jeg hadde orket å være i lag med, isåfall burde dere løse det at han hele tiden skal rette deg o.l.
Gjest anonym Skrevet 2. mars 2013 #13 Skrevet 2. mars 2013 Denne gangen tror jeg ikke jeg orker mer.. Vi har "kranglet" igjen. Han ringte meg denne uken og ba om råd i forbindelse med en arbeidsoppgave. Ble mye terping, og på et tidspunkt så jeg: jeg har vært oppe sidenhalv syv, har jobbet til 16 (kl var halv elleve på kvelden når han ringte), jeg er utslitt. Give me a break da. Han ble kjempeprovosert, og det endte med at vi la på. Har vært in the doghouse i 2 dager pga dette. I natt ringte han fordi det hadde skjedd noe, og ham trengte å snakke med meg. Til slutt kom vi inn på krangelen og han sa at det var så utrolig dårlig gjort av meg å oppføre meg sånn. At jeg hadde sparket ham mens han lå nede, og hadde satt seg i en sårbar situasjon ved å be meg om hjelp, og at jeg bare hadde oppført meg forferdelig. Nå nekter han å treffe meg neste uke, for han vil ikke være sammen med meg når jeg er "sånn". Jeg har bedt om unnskyldning 10 ganger! Sa at jeg syns det var cruel and unusual punishment. Og fikk beskjed om at da lærte jeg kanskje å ikke oppføre meg sånn i fremtiden. Er jeg helt sprø her? Jeg er så utrolig glad i ham. Men jeg må være perfekt hele fuckings tiden. Hvis ikke blir jeg straffet lenge. Han har så mange fantastiske sider og kvaliteter, men akkurat denne delen av ham gjør noe med meg, og ikke på den gode måten. Jeg sverger på at det var alt jeg sa, og det kom etter at ham hadde terpet på den samme setningen i et kvarter, og var misfornøyd med det jeg kom med.. Er jeg urimelig? Hvorfor lar du han herse med deg på den måten? Hvis du ikke reagerer, godtar du at han straffer deg, synes du det er rett? Han respekterer jo ikke dine grenser. Stå opp for deg selv, sett ned foten!
Gjest Skogmann Skrevet 3. mars 2013 #15 Skrevet 3. mars 2013 Høres ut som en litt sår type. Det kan bedre seg på sikt om dere jobber med det, eller så blir det bare verre.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #16 Skrevet 3. mars 2013 Høres virkelig ut som en gutt som ikke fatter en dritt. Dersom han har null forståelse for at du kan bli sliten og litt utålmodig en gang i blandt, kommer det ikke til å bli bedre med tiden. Høres ut som rene hersketeknikken. Jeg ville gitt fullstendig f... i ham en stund, og sett hva som skjedde. Bare forestill deg mange år frem i tid, med små barn osv, kommer han da til å være forståelsesfull om du er sliten eller behandle deg på nøyaktig samme måten..? Det som er ille i begynnelsen vil bare bli 10 ganger værre ettersom årene går. Han virker ikke akkuratt "moden" så hvor gammel er han? Man behøver ikke være perfekt hver dag i ett forhold, og er forholdet verdt å ta vare på, respekterer den andre parten det uten å benytte seg av "straffe-metoder". Anonym poster: 922e287ef68316c24a374de9f0532864
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #17 Skrevet 3. mars 2013 Kjenner godt til sånne straffe-metoder ja! Tror det er noe de har tillagt seg i barndommen og så har det bare fått fortsette. Avvise mor - mor gir nærhet. Ambivalent tilknytningsmønster eller hva det heter. Anonym poster: bec7a41dbf9c343fa5f0c877282e5cd7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #18 Skrevet 3. mars 2013 Meg over... Les om passiv aggressivitet så kanskje du kjenner igjen mer også. PA er som skapt for å drive andre fra vett og forstand. Min eks var også sånn, og han kunne dra det lengre enn langt... Det hjalp ikke å ignorere han tilbake, og det hjalp ikke å si fra. Han dro det bare lengre. "Straffen" ble bare verre og verre. Til slutt var han utro og lot meg vite det samtidig som de holdt på. Tror man bare må la de være i fred i sin egen lille verden hvor de alltid er offeret. Jeg kjenner ingen som har lykkes i å nå inn til noen slike, dessverre. Anonym poster: bec7a41dbf9c343fa5f0c877282e5cd7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #19 Skrevet 3. mars 2013 Språket ditt, eller snarere mangelen på sådan, er så slitsomt å forholde seg til at jeg ikke orker å lese hele teksten så jeg kan svare deg. Enig i den. Bor du i utlandet eller noe? Hvor gamle er dere? Dere høres ut som noen fjortiser begge to. Anonym poster: 39701d61c7cc64e20342063e9d8de6d0
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #20 Skrevet 3. mars 2013 Dramakings faktisk ;-) nei, jeg kjenner jeg begynner å få nok nå. Tidligere har jeg grått og vært helt ødelagt. Nå er jeg bare oppgitt. Og glad for at unga ikke er involvert. Jeg trygler ikke, og jeg sender ikke masse meldinger. Jeg er helt rolig og avmålt. Men jeg begynner jo å lure da, om jeg virkelig er en så fæl person som han sier. Har dere barn også?? Herregud. Anonym poster: 39701d61c7cc64e20342063e9d8de6d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå