Gjest Carolinka Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Jeg har en liten platy-yngel på ca. 4 mnd. Den bor helt alene i et nytt akvarium. I det siste har jeg oppdaget en laaaang tynn tråd som henger etter den når den svømmer. Den ligner ikke på bæsjen, som er brun, kortere og tykkere. Denne tråden er oransje, samme farge som kroppen til platyen, sånn at det ser ut som fisken er laget av tråd og det er en tråd løs.... Har sett dette 2 ganger, i går og i dag, og når jeg fisket han opp med en sil for å se på tråden, så forsvant tråden av seg selv, begge gangene. Datt vel ned i vannet når fisken rørte litt mye på seg. Håper ikke min lille søte fisk er syk. Jeg leser på forumer at det kan være orm, men i de tilfellene har trådene vært beskrevet som hvite. Min er oransje og lang. Adferden hans er fin.
Lunalille Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Mine fisker har også dette innimellom! Mest sansynlig ikke no å bekymre seg for
Redbull Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Våre fisker hadde også dette i perioder. Fant ut at det var avføring/gugge/slim fra endetarmen. Han ene vår lå opp ned å fløt en stund før det skjedde også stakkar.
Gjest Carolinka Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Kan det ha med feilforing å gjøre, mon tro? Han får oppknust voksenmat kjøpt på dyrebutikken. Men bare litt i gangen.
Gjest Carolinka Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Skal prøve å gi han mat litt sjeldnere å se hva som skjer. Dyrebutikkmannen sa flere ganger for dag, men kan jekke det ned litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå