AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Jeg kommer til å ha en ekstremt travel periode i noen uker nå, men ønsker å fortsette å trene. Jeg pleier å trene styrke i 45-60 min, i tillegg til kondis. Kondisøktene får jeg ikke korta ned noe, men styrken kunne jeg tenkt meg å "effektivisere" litt. Ideelt sett tenker jeg fire, max fem, øvelser som dekker hele kroppen. Jeg får tatt en skikkelig økt i helgene, så det er mest for vedlikehold og å opprettholde treningsvanene mine, det her. jeg trener hjemme og har manualer, benk og måtte. Noen tips til øvelser? Anonym poster: 202de6f43997884aa819f67cea7bfd10
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #2 Skrevet 1. mars 2013 skulle til å anbefale knebøy, markløft, benk og skulderpress. Men ettersom du er hjemme med kun manualer vil jeg ihvertfall anbefale manual rykk, eller dumbell snatches så kan du spe på med litt roing så har du dekt mye. Anonym poster: e665f12cf1790d0cbf0d68f1d2b205be
Gjest Ciegus Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Trener du helkropp hver gang? En splitt vil kanskje hjelpe deg med å korte ned tiden du trenger. 5x5 er jo et kjent og bra program som består av 3-4 øvelser. Jeg trener det selv, men bruker 45-60 min likevel, ettersom jeg på knebøyen trenger relativt lange pauser, og mye oppvarming. Med knebøy, markløft, benkpress, skulderpress og roing, chins eller noe for ryggen kommer du langt. Det er disse øvelsene som inngår i 5x5, men man trener ikke alle hver gang.
Leifr Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Men ettersom du er hjemme med kun manualer vil jeg ihvertfall anbefale manual rykk, eller dumbell snatches En finfin øvelse, ja. Og så Turkish get-ups. En av tidenes beste øvelser.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Takk for svar og tips! Trener du helkropp hver gang? En splitt vil kanskje hjelpe deg med å korte ned tiden du trenger. Jeg kjørte splitt før, men måtte gi det opp fordi jeg har så lite forutsigbarhet på når jeg får til en treningsøkt (mest pga jobb, noe jeg ikke får gjort noe med). De ukene hvor jeg vet at jeg får lagt inn tre økter burde det gå greit, men de er det ikke så mange av. Ække lett å bli sterk! :gjeiper: Anonym poster: 202de6f43997884aa819f67cea7bfd10
Gjest Ciegus Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 Ække lett å bli sterk! :gjeiper: Anonym poster: 202de6f43997884aa819f67cea7bfd10 Enig i det! Jeg sliter litt selv med å få det til å gå opp i perioder pga pendling i helgene (til et sted uten treningssenter), noe som går utover treningsfrekvensen og fremgangen. Anbefaler å spørre på fitnessbloggen (på forumet der) etter tips, mange der som er flinke til å sette opp ok programmer utifra ulike forutsetninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå