Gå til innhold

Hadde du barnebursdagsselskap da du var liten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde aldri jeg. Men alle mine fire barn har hatt det for hvis jeg hadde snytt dem for det hadde jeg fått skikkelig dårlig samvittighet men først og fremst det å se gleden og forventningen i ansiktene demses.

Synes det er rart at ikke mine foreldre tenkte slik, gjør ikke de fleste det da...?

Anonym poster: 638f4c9a5777b8d7dc636f78886d371d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lov til å ha to barnebursdagsselskaper.

Anonym poster: 29bfb261081c591bac234abfc36c5be5

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde aldri jeg. Men alle mine fire barn har hatt det for hvis jeg hadde snytt dem for det hadde jeg fått skikkelig dårlig samvittighet men ubetalelig idet å først og fremst se gleden og forventningen i ansiktene demses.

Synes det er rart at ikke mine foreldre tenkte slik, gjør ikke de fleste det da...?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk lov til å ha to barnebursdagsselskaper.

Gjennom hele skoletiden lr hver gang?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvert år, helt til den gledelige dagen jeg ble så stor at jeg fikk lov til å slutte å invitere alle jentene i klassen, inkludert mobberne. Herlighet så mye finere bursdager jeg fikk når jeg bare hadde et par venner på besøk.

Anonym poster: 8ac8192f1b5c92983dc4966af5532d2f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvert år, helt til den gledelige dagen jeg ble så stor at jeg fikk lov til å slutte å invitere alle jentene i klassen, inkludert mobberne. Herlighet så mye finere bursdager jeg fikk når jeg bare hadde et par venner på besøk.

Anonym poster: 8ac8192f1b5c92983dc4966af5532d2f

Ser den problematikken ja..

Jeg hadde ikke NOEN form for barneselskap og en gang spurte jeg dem hvorfor. " Nei vi hadde ikke så god råd da", sa de.

Men de hadde råd til å kjøpe ny bil og slikt mens jeg gikk med brukte klær etter fetteren min.

Ingen overraskelse at jeg har prioritert helt motsatt for mine . Gammel bil og sparte ikke på noe i selskapene demses.

Ts

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jo, dessverre. Husker bare et hvor det faktisk møtte opp noen flere enn de som bare ville ha kake. Alltid like trist å se mamma bekymre seg over at jeg ikke hadde venner.

Gjest Sanne__
Skrevet

Jeg hadde samtlige jenter i klassen hvert år.

AnonymBruker
Skrevet

Gjennom hele skoletiden lr hver gang?

Ts

Gjennom hele skoletiden.

Pappa ville gjerne at jeg skulle ha selskap og han hadde kjøpt invitasjonskort til meg som jeg skulle fylle ut, men mens jeg satt og holdt på med å fylle dem ut sutret og klagde mamma over at det ble så mye styr og ork for henne å lage kake at jeg prøvde å gjøre meg så usynlig som mulig og sa at jeg ikke trengte ha selskap likevel.

Skrevet (endret)

Mine foreldre elsket å organisere barnebursdager for meg og mine søsken. I gata jeg vokset opp var det veldig vanlig å gjøre en ekstra innsats når barna hadde bursdag. Vi hadde skattejakt i hagen og "pølsebar" på kjøkkenet. Det var fint.

Et år kom det ingen i bursdagen min, fordi naive lille 10 åringen trodde godt om mobberne.

Endret av helloworld
AnonymBruker
Skrevet

Gjennom hele skoletiden.

Pappa ville gjerne at jeg skulle ha selskap og han hadde kjøpt invitasjonskort til meg som jeg skulle fylle ut, men mens jeg satt og holdt på med å fylle dem ut sutret og klagde mamma over at det ble så mye styr og ork for henne å lage kake at jeg prøvde å gjøre meg så usynlig som mulig og sa at jeg ikke trengte ha selskap likevel.

Huff det var trist opplevelse for deg...

Jeg skal ikke alltid påstå jeg har vært så tålmodig en mor men under planleggingwen av selskapene frydet jeg meg som et barn og sparte ikke på noe fordi jeg savnet selskaper så fælt selv

Men nå ser jeg jo også andres perspektiver, kan være nyttig å se hverandres iblant når såre minner trenger seg fram

Gjest Adera
Skrevet

Eg hadde ja, som regel var det to selskaper hvert år: eit med familien og eit med jentene i klassen + noen eg kjente utenom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker å ha feiret barneselskaper når jeg var liten med venner fra barnehagen osv fra jeg var 3 år ca. Men må si det var en fin utfordring å holde det for mitt barn. Feiret det første gang med barnehagevenner når hun ble 4år, ellers de tre første årene var det bare familie selskap. Fant jo fort ut at når hun har bursdag mitt i fellesferien (midten av juli) så feiret vi det heller i juni slik at det var noen som kunne komme :) Neste unge skal planlegges bedre i forhold til årstid!

Anonym poster: 2a2d9505f15785b2031296592133c394

Skrevet

Ja, det hadde jeg.

Bursdager pleier jo å være magisk i et barns øyne, så syns det er en fin tradisjon å vedlikeholde når jeg en gang får barn. :)

• Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg hadde det en gang da jeg fylte 14.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri det fordi min jeg var for flau til å invitere klassekamerater hjem og de treffe min far som alltid var full.

Anonym poster: 12d0d12165dc7d1b18a0dd511f401ae0

Skrevet

hadde hvert år fra jeg var 4/5år

Skrevet

Hadde hvert år fra jeg var 4-5 år.

Skrevet

Fra jeg var 5-12 tror jeg, med unntak av 5-års dagen -hvor jeg inviterte omtrent hele bygda- var det ikke så store selskap og kan ikke sammenlignes med dagens bursdager på bowling/disco med de 20 "nærmeste" vennene.. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men ingen kom.

Anonym poster: d0fb758f9446d9818c4740991606a7af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...