Gå til innhold

Vil ikke, kan ikke...må ikke(?) gå i et bryllup!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er en "gyldig" grunn for å unngå å gå i et bryllup man helst ikke vil gå i ? Det er flere grunner til å ikke ville dra; lite penger (det vil koste flesk med både kjole og hotell-opphold og er for tiden student. Dessuten ønsker jeg å prioritere å spare til sommerferie), har hatt veldig liten kontakt med vedkommende som skal gifte seg den siste tiden/årene, er midt oppe i en eksamens-periode da bryllupet skal stå. Jeg er nå invitert til en felles sammenkomst og blir evt nødt til å si noe om jeg skal komme eller ikke. HVA skal jeg si uten å virke uhøflig eller såre personen som skal gifte seg? Blæææ!

Anonym poster: 4348f991ffd0ce47b399d4f7b5ab84d0

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Si at du skal ha eksamen akkurat da :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si at du må prioritere studiene akkurat da siden det er midt i eksamensperioden.

Anonym poster: 79a5ecc6bcc5e43ac08a9f73395df793

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si at du skal ha eksamen akkurat da :)

Jeg føler det er en litt tynn unnskyldning... Men det er kanskje ikke det? Hmm. Jeg vet bare selv at hvis noen hadde sagt det til meg så hadde jeg kanskje følt det var en dårlig unnskyldning. Dette var et bryllup jeg ikke trodde jeg skulle bli invitert i så det er litt kinky dette her. Jeg har en eksamen jeg trolig kan prioritere slik at jeg kan jobbe mye andre dager slik at jeg får et lite opphold, men jeg føler at det ikke er helt verdt det å slite seg ut for. Får litt dårlig samvittighet..

Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei, eksamen er jo kjempeviktig! Og du kan jo ikke noe for at det krasjet med bryllupet..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, eksamen er jo kjempeviktig! Og du kan jo ikke noe for at det krasjet med bryllupet..

Ja, jeg vet. Denne personen som skal gifte seg er en del av en vennegjeng jeg hadde mer kontakt med før, men vi to har aldri vært veldig nære. Men det er vel det at venner av meg er fortsatt gode venner med denne personen, så jeg føler jeg er litt i en gråsone her. Men men, man må vel tenke på prioritere hva man selv føler er viktig.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Ja, du kjenner jo situasjonen og personen. Klarer du å gå i bryllupet, slipper du i allefall dårlig samvittighet da, men.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kjenner jo situasjonen og personen. Klarer du å gå i bryllupet, slipper du i allefall dårlig samvittighet da, men.

Jeg har jo faktisk ikke penger rett og slett. Men jeg vil nødig si: "jeg har ikke penger jeg så derfor kommer jeg ikke". Det høres litt rart ut selv om det er sant. Og å låne 4000-5000 kr for et bryllup når jeg allerede mangler penger til ting jeg selv ønsker å gjøre er lite fristende.. Tricky situation! Vel, jeg får ta det på sparket!Svaret altså :P Eller faktisk, jeg har ikke snakket med denne personen på 1,5 år. Så hvis jeg forklarer at det kom litt plutselig og at det passer dårlig pga av eksamen og penger (fordi jeg er student) så er vel det en grei nok forklaring! Hallo! Jepp. Jeg hadde forstått det. :D

Gjest Badebuksa
Skrevet

JA, det er en grei forklaring ;)

AnonymBruker
Skrevet

JA, det er en grei forklaring ;)

Det enkle er ofte det beste, ha ha! Og jammen er jeg ikke ærlig og.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får du til at det å være gjest i et bryllup koster 4-5000? Du trenger jo ikke ny kjole og tilbehør, gave kan du jo spleise på med de andre vennene du kjenner som er invitert. Du kan ta tog eller kjøre eller sitte på med noen kjente til plassen det holdes i stedet for fly, og det går jo fint an å spørre om man kan låne en sofa for en natt :) Da slipper du dumme unnskyldninger og dårlig samvittighet :) Jeg synes forresten at å skylde på eksamen er en dårlig unnskyldning med mindre eksamen er på bryllupsdagen eller mandagen etter. Alle som har studert vet at man ikke kan sitte med nesa i bøkene 24 timer i døgnet og at man må koble av innimellom. Hvis du bruker det som unnskyldning er jeg redd for at du fort blir gjennomskuet av både bruden og de andre vennene dine som er inviter. Hvem vet, det kan jo hende det blir en utrolig koselig kveld med gamle kjente ;)

Anonym poster: 457b5a8dccbc173ba2eed6915b1f1131

Skrevet

jeezes. Det er jo bare og si at du ikke kan. Hvorfor skal du måtte forklare det?

Bare si "jeg kan dessverre ikke komme men ønsker dere en fantastisk dag".

Det enkle er ofte det beste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det er en litt tynn unnskyldning... Men det er kanskje ikke det? Hmm. Jeg vet bare selv at hvis noen hadde sagt det til meg så hadde jeg kanskje følt det var en dårlig unnskyldning. Dette var et bryllup jeg ikke trodde jeg skulle bli invitert i så det er litt kinky dette her. Jeg har en eksamen jeg trolig kan prioritere slik at jeg kan jobbe mye andre dager slik at jeg får et lite opphold, men jeg føler at det ikke er helt verdt det å slite seg ut for. Får litt dårlig samvittighet..

Nei, det er kinkig. Kinky er noe helt annet.

Anonym poster: f60240594ce7f7c1109bd8260a03c792

• Liker 10
Skrevet

Eksamen er viktigere enn alt annet!

Penger er også viktig, men litt kjipere å si kanskje? Litt mer privat på et vis?

Beklager men jeg har en viktig eksamen akkurat da?

Skrevet

Eksamen er en veldig viktig prioritering, og om du virkelig er økonomisk hindret men ikke vil si det, kan eksamen fint være grunn nok til å dekke begge årsaker. Den kunne det uten de økonomise- og sosiale hindrene og, men hvis man virkelig vil dra et sted så får man jo det ofte til uansett.

Skrevet

Hvordan får du til at det å være gjest i et bryllup koster 4-5000? Du trenger jo ikke ny kjole og tilbehør, gave kan du jo spleise på med de andre vennene du kjenner som er invitert. Du kan ta tog eller kjøre eller sitte på med noen kjente til plassen det holdes i stedet for fly, og det går jo fint an å spørre om man kan låne en sofa for en natt :) Da slipper du dumme unnskyldninger og dårlig samvittighet :) Jeg synes forresten at å skylde på eksamen er en dårlig unnskyldning med mindre eksamen er på bryllupsdagen eller mandagen etter. Alle som har studert vet at man ikke kan sitte med nesa i bøkene 24 timer i døgnet og at man må koble av innimellom. Hvis du bruker det som unnskyldning er jeg redd for at du fort blir gjennomskuet av både bruden og de andre vennene dine som er inviter. Hvem vet, det kan jo hende det blir en utrolig koselig kveld med gamle kjente ;)

Anonym poster: 457b5a8dccbc173ba2eed6915b1f1131

Oida, her var det mye synsing om ting du ikke vet noe om (f.eks. innholdet i klesskapet til TS, og hvordan man lettest kommer seg fra et sted du ikke vet hvor er, til et sted du ikke vet hvor er)

Jeg er litt fan av at man ikke skal trenge å unnskylde seg, jeg da. Kan du ikke, så kan du ikke. Vi holder på å invitere til bryllup selv, og det kunne ikke falle meg inn å kreve "gyldig fravær" av gjestene. Når det er sagt, så er det du som kjenner paret best. Om du føler at du trenger en grunn, så synes jeg eksamen er mer enn godt nok. Som Gjest sa: eksamen er faktisk viktig.

• Liker 2
Gjest Adriane
Skrevet

Jeg er også av den oppfatning at man ikke skal måtte begrunne at man ikke kan komme. Et "jeg har dessverre ikke anledning til å komme" holder i massevis etter min mening. Men så kan man selvsagt oppleve at man får spørsmål om hvorfor (jeg har ei venninne som er sånn), og da er det helt kurant å svare at det er fordi du har en viktig eksamen du må lese til/prioritere.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...