Gå til innhold

Min Canada Goose avgir så mye dun! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Canada Goose jakken min som jeg kjøpte i oktober 2012 avgir så fryktelig mye dun som setter seg på genserne mine! Det er, spesielt med visse gensere, blitt et stort problem fordi jeg får masse hvite fjær som setter seg fast i genseren min når jeg tar jakken av.

Til dere som vet: Skal en Canada Goose avgi fjær som setter seg på genseren? Eller skal de være mer eller mindre fri for dette? Jeg ville trodd at en jakke til 6000,- ikke avgir slike fjær som blir svært sjenerende...

Må vite hva dere vet om dette!

Tusen takk =)

EDIT: Det skal også legges til at slik har det vært helt siden første dagen jeg brukte den. Det har altså ikke blitt verre med tiden.

Endret av mkgleez
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Er du sikker på at jakken er ekte? Altså at du kjøpte den selv i fysisk butikk, eller hos en autorisert netthandel? Jeg synes dette høres veldig merkelig ut. Har aldri hørt om noen som har hatt problemet. Har to stykker, en som er flere år gammel og en jeg kjøpte nå i høst, og har aldri vært borte i det problemet.

Hvis jeg var deg ville jeg tatt den med tilbake til forhandler for å forhøre deg og eventuelt få en ny jakke. Jeg hadde ihvertfall ikke godtatt dette om det var snakk om en av mine jakker, spesielt ikke siden den er såpass ny og det har vært et problem siden starten. Lykke til!:-)

Gjest Solsmil
Skrevet

Hvor har du kjøpt jakken? Det høres rart ut at det skal være sånn hvis den er ekte, jeg har ikke opplevd noe sånt med min. Da ville jeg tatt den med tilbake til butikken.

Skrevet

Jeg kjøpte den på en ordentlig, veletablert butikk i Lillestrøm. Så butikken skal selge ekte jakker de. Etter hva dere skriver, må jeg ta den med tilbake til uken. Dette går jo ikke an!

Jeg holder dere oppdatert fortløpende ;))

AnonymBruker
Skrevet

Men da må du ikke si at den har vært sånn hele tiden for da er du for sen med å reklamere. Du må si det har vært den siste måneden eller noe.

Anonym poster: b8f6decd83755049847c2a8e0d5c1bbc

Skrevet

Jeg ringte butikken etter en uke å la frem problemet, og spurte hva som kunne gjøres hvis jeg kom innom med jakken. Da fikk jeg beskjed om at de måtte sende den inn til deres importør, som ville gå gjennom den for å se hva som kunne være problemet. Dette kunne ta et par uker. Men på den tiden, i november når jeg først begynte å bruke den, var det blitt skikkelig vinter og dette var eneste vinterjakken jeg eier - så jeg kunne jo ikke levere den inn i to uker, uten å ha vinterjakke å kunne bruke.

Jeg sa ikke noe navn eller noe da, så de vet ikke at det var meg, fordi jeg leverte den aldri inn.

Håpet på at det ikke var så ille som jeg mente det var, og tenkte alle hadde det slik. Men je må jo levere den inn nå.....

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor støtter du Canada Goose?

Fangstmetoden til oppdretterne av coyote som brukes til Canada Goose-jakker er helt forferdelig. Det brukes feller som snarer og fotsaks - en fangstfelle

som klapper sammen rundt beina på dyret og forårsaker grusomme smerter. Disse dyrene ligger ofte lenge og lider før de blir avlivet med en klubbe eller skudd i hodet. Andre dyr går også i disse fellene. Dunet i jakka er også langt fra dyrevennlig. Jeg anbefaler å lese mer om dette.. Vær kritisk og bevisst på hva du faktisk er med på å støtte

Anonym poster: 0e3dcd39afd1ffc7d3f64ac5cf779b35

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor støtter du Canada Goose?

Anonym poster: 0e3dcd39afd1ffc7d3f64ac5cf779b35

Lurer jeg også på, hadde heller gått uten jakke om vinteren hvis jeg ikke fant noe annet.

• Liker 4
Skrevet

Ta den debatten et annet sted a, please. Den er god og varm, og jeg ønsker å bruke den. Jeg spør ikke om hvordan oppdretten er.

• Liker 3
Skrevet

karma!! ;)

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg investerte også i en dunjakke av kjent merke til rundt 5000 kr for et par år siden (ikke Canada Goose). Den ble kjøpt i en av landets kjente og veletablerte sportsforretninger, så det var ikke noe tull sånn sett. Jeg oppdaget også etter et par uker samme problemet som TS, det festet seg dun over alt!! Jeg gikk tilbake til butikken, forklarte problemet, og etter å ha sjekket innsiden på jakken nøye sammen, fant vi et bitte lite hull, knapt synlig, i en av sømmene. Antakekelig nok til at det stadig vekk ble trukket ut bittesmå dun pga statisk elektrisitet osv som oppstår når stoff gnisser mot hverandre. Anyway, jeg fikk byttet den i en ny jakke, uten problem, og den har jeg ikke hatt noe som helst problemer med :)

Endret av NullHull
Skrevet

Ja der har du igjen for å kjøpe en haug med dun med et dyrekadaver på hetta for 6000 kroner. Ler meg ihjel! :skratte:

• Liker 5
Skrevet

Godt det ordnet seg for deg NullHull! :)

Får gjøre det samme :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...