Gå til innhold

Spørsmål om trening og resultater. Ned 10 kilo innen 1 Juni?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å gå ned ca 10 kg på ca 3 måneder?

Jeg tenkte å holde meg til 1500 kalorier mandag-fredag og 200 kalorier på Lørdag. 1500 på søndag.

Men hvordan burde jeg gjøre det med trening? Har tredemølle hjemme, har akkurat skaffet en pilates-dvd som jeg også skal ta i bruk. Har to håndmanualer som også kan brukes til noe(?) og et slags treningsstrikk.

Jeg skal trene hver dag, men hvor mye? Og hvordan?

Er spesielt magen jeg vil fokusere på, men går vel kanskje ikke an å punktslanke den heller så.

Flere som skal ned tilsvarende innen samme tid?

Anonym poster: 05bf32f4ddef3865314941d44b344b3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det første gangen du prøver å slanke deg? Hvor mye veier du nå? Dersom du ikke trener nå er det helt urealistisk at du vil klare å trene hver dag. Du må begynne i det små og deretter øke gradvis. Husk at kroppen din trenger hvile også.

Hvordan er måltidene dine? Dersom du skal endre kostholdet ditt drastisk, må du også gjøre dette gradvis og kroppen må tilvenne seg helt nye matrutiner, da er det mye større sjangse for at du klarer det på sikt.

AnonymBruker
Skrevet

For min del ville ikke gradvis tilvenning til maten fungert. Jeg må gå cold turkey og helst kutte helt ut det som er det største problemet (for meg sjokolade) i hvert fall i en måned. Trening er jeg enig i at bør være gradvis. Prøv å komme deg litt ut i frisk luft når du trener. Det gir dobbelt gevinst!

Anonym poster: d1396d96f5a16c9a08cd6e210b6d3d55

Skrevet

Jeg merker alderen og at det er blitt mer og mer krevende å holde vekten.

For meg er det hårda bud som gjelder, dvs ingen lyse, deilige bakverk, ikke snop, ikke søte yoghurter, lite ris, pasta og poteter. Av brød er det kun mørkt rugbrød og hjemmelagde lavkarbo knekkebrød.

Men jeg må ha noen utskeielser og i helgen tillater jeg meg mørk sjokolade eller yoghurtis. Gode druer er også deilig å kose seg med på kvelden.

Rødvin hører også helgene til, det kutter jeg ikke ut.

I ukedagene går det mest i fisk med grønnsaker ... men på lørdager er det kun hjemmelaga pizza som gjelder.

Det har vært tradisjon i årevis og det holder vi på.

Trening er viktig, både hverdagstrimmen og den organiserte på studio.

Sørger for å ha noe hverdagstrimmen hver dag, dvs trappeløping, sykling til jobb, turer med hunden osv - i tilleg til 4 treninger på studio i uken. Treningen er timer med styrke, kondisjon og yoga.

Synes jeg har funnet et levemåte som er levelig og effektiv, man an ikke være for ekstrem, det har jeg ikke tro på.

Tror cluet er minst mulig sukker og mest mulig bevegelse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at det er mye mer realistisk hvis du veier 130 enn hvis du veier 70. Det viktigste blir uansett kostholdet.

Anonym poster: 17483163e31366fa02c991982dd9f116

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...