Gå til innhold

Praktiske opplysninger ved vielsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Praktiske opplysninger med tanke på vielsen. Hvordan får man formidlet det? Vi skal skrive det på hjemmesiden vår, men alle har ikke internett. Synes det blir rart å skrive det i kirkeprogrammene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere skal ha kirke program,kan den som utleverer disse ved kirke døra gi evnt beskjeder..Det skal toastmasteren vår gjøre,,

Skrevet

Det blir søsteren min og samboern hennes, det viktigste er p minne alle på at mobiltelefonene må slåes av. Grøsser ved tanken på kimende telefoner midt under ekteskapsinngåelsen.

Skrevet

Du kan be presten si "og før vi begynner vil jeg be alle om å skru av mobiltelefonen sin" :ler:

Skrevet
Det blir søsteren min og samboern hennes, det viktigste er p minne alle på at mobiltelefonene må slåes av. Grøsser ved tanken på kimende telefoner midt under ekteskapsinngåelsen.

Som jeg nevnte i et annet innlegg her er dette veldig viktig.

Å slå telefonene helt av. Mange lydanlegg reagerer veldig på mobiler selv om lyden er skrudd av. Det høres ikke bra ut når det kommer ulyder fra anlegget under vielsen.

Både ulyder og tidvis bortfall av lyd kan skyldes avslåtte mobiltelefoner.

Og, om det nå skulle skje at en telefon ringer.. Da bør vedkommende som mottar den la være å svare :ler: (har sett det og nemlig).

Skjermen

Skrevet

man skulle nå tro at folk slo av mobilen den dagen (eller la den igjen hjemme) men å svare? :o :riste: :fy:

Gjest bare lille meg...
Skrevet
man skulle nå tro at folk slo av mobilen den dagen (eller la den igjen hjemme) men å svare?  :o   :riste:  :fy:

Skjønner ikke hva en mobil har i kirka under et bryllup å gjøre!!

Så jeg er helt enig med deg Arwen!

Er ikke så lenge en vielse varer, så man burde klare seg uten den til men er færdi i kirka!

Var i bryllup i sommer. Så ingen som hadde mobilen med seg. Min lå hjemme og der lå den til vi kom hjem på natta!

Skrevet

Hva slags praktiske opplysninger der det snakk om da?

Skrevet

Andre opplysninger, slik som at det er mulig å oppholde seg i festlokalet før middagen begynner o.l. (mulighet for snacks) - er det noe gjestene "vet", eller noe vi bør opplyse om? I så fall - hvordan?

Skrevet

Slike ting "vet" vel somregel gjestene, så det holder at verten opplyser om det på kirkebakken etter at vielsen er over... Var iallefall slik vi gjorde det, mamma klappet i hendene og fikk oppmerksomheten til (de fleste) av gjestene rett etter at vi hadde reist avgårde for å bli fotografert. Det samme har blitt gjort i de andre bryllupene jeg har vært i...

Skrevet

I de bryllupene vi har vært i, har det ikke vært opplyst om noen praktiske opplysninger.... Man møter opp i kirken, og de som skal på middag drar rett til selskapslokalet. Veibeskrivelse er jo kjekt at gjestene får, men det er jo heller ikke et must å legge ved. Hos oss vet alle hvor kirken og lokalet er.....

Vi skal også ha hjemmeside, og her skal mye info legges inn. Hvor viktig denne infoen er kan diskuteres :wink:

De som har spørsmål, kan jo spørre om dette når de melder fra om de kommer. Andre praktiske opplysninger tas av toastmaster ved ankomst.

Og at mobilen skal skrus av, er vel ingen vits i å opplyse om. Dette vet jo alle? Men dersom det skal opplyses, syntes jeg presten bør ta denne biten.

Skrevet

Vi har trykket opp invitasjoner, og på den ene siden står selve invitasjonsteksten, mens det på baksiden står adresser, tlf.nr, e-mail-adresse, samt adressen til hjemmesiden vår. De som ikke har internett, skravler mer enn nok med foreldre-generasjonen, og får vite praktiske ting gjennom dem :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...