Gå til innhold

Erfaringer med Sparesmart.no/Topprente.no?

Anbefalte innlegg

Gjest ninat89
Skrevet

Jeg vurderer å skifte sparemåte siden DNB har senket renten fra 3,20 til 3,00 uten å egentlig si ifra. Så har jeg lest litt om Sparesmart.no og Topprente.no, er dette trygge steder å plassere pengene sine? Skeptisk til at det ikke er en ordentlig bank. På Sparesmart.no har man heller ingen egen konto så det kan ta tid før man får ut pengene sine. (Sett det på et innlegg fra en som måtte vente 4 dager)

Noen som har erfaringer med å spare på disse stedene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begge deler og jeg liker de veldig godt jeg da. Sparesmart er en egen konto, og jeg trenger ikke å vente lenger enn vanlig med å overføre penger derfra, hvor leste du det? :)

Anonym poster: f3595be8e5fe1d5b095c1914495ef2dc

Gjest ninat89
Skrevet

Jeg har begge deler og jeg liker de veldig godt jeg da. Sparesmart er en egen konto, og jeg trenger ikke å vente lenger enn vanlig med å overføre penger derfra, hvor leste du det? :)

Så bra :) Jeg tror det stod på en slik kommentarside et sted, var min far som fortalte at han hadde sett det. Men det var sikkert et engangstilfelle eller noe. :)

AnonymBruker
Skrevet

Så bra :) Jeg tror det stod på en slik kommentarside et sted, var min far som fortalte at han hadde sett det. Men det var sikkert et engangstilfelle eller noe. :)

Jeg har topprente.no nå, men fra mars så setter de ned renten, og da skal jeg bruke sparesmart :) Jeg har ganske mye sparepenger, så jeg følger litt med på hvem som har best hva, men jeg liker begge kontoer like godt. :)

Skrevet

Har god erfaring med topprente.no, synes det er en helt grei bank. Litt dumt med egen kodebrikke, men ellers ok.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest ninat89
Skrevet

Jeg har topprente.no nå, men fra mars så setter de ned renten, og da skal jeg bruke sparesmart :) Jeg har ganske mye sparepenger, så jeg følger litt med på hvem som har best hva, men jeg liker begge kontoer like godt. :)

Takk for svar :)

Gjest ninat89
Skrevet

Har god erfaring med topprente.no, synes det er en helt grei bank. Litt dumt med egen kodebrikke, men ellers ok.

Mvh Yvonne :heiajente:

Ja for det er greit med Sparesmart, kan bruke mobilen også :)

Skrevet

>Topprente er "trygt som banken"

Ikke glem at topprente.no er en nettbank under sparebanken øst.

Altså går den inn under bankgarantifondet og er akkurat like sikker som de fleste andre banker.

(Ikke bruk banker uten dette))

De fleste banker vil som topprente.no sette ned rentene etter hvert, om de ikke alleresde har gjort det.

Altså er det ingen vits i å bytte nå, på grunn av 0,5% forskjell.

Dette er på grunn av nye krav fra myndighetene angående kapitalreserver. Har ingen årsak i markedsrentene ellers.

Gjest ninat89
Skrevet

>Topprente er "trygt som banken"

Ikke glem at topprente.no er en nettbank under sparebanken øst.

Altså går den inn under bankgarantifondet og er akkurat like sikker som de fleste andre banker.

(Ikke bruk banker uten dette))

De fleste banker vil som topprente.no sette ned rentene etter hvert, om de ikke alleresde har gjort det.

Altså er det ingen vits i å bytte nå, på grunn av 0,5% forskjell.

Dette er på grunn av nye krav fra myndighetene angående kapitalreserver. Har ingen årsak i markedsrentene ellers.

Men hvis man har endel penger så vil jo 0,5% rente utgjøre en stor forskjell?

• Liker 1
Skrevet

Men hvis man har endel penger så vil jo 0,5% rente utgjøre en stor forskjell?

Ja. Men det er ikke akkurat det jeg sier.

Om banken du bruker har satt ned innsk.renta med 0,5%, så er det sannsynlig at flere kommer etter, på grunn av det jeg nevner over.

Skrevet

Jeg vurderer å skifte sparemåte siden DNB har senket renten fra 3,20 til 3,00 uten å egentlig si ifra. Så har jeg lest litt om Sparesmart.no og Topprente.no, er dette trygge steder å plassere pengene sine? Skeptisk til at det ikke er en ordentlig bank. På Sparesmart.no har man heller ingen egen konto så det kan ta tid før man får ut pengene sine. (Sett det på et innlegg fra en som måtte vente 4 dager)

Bruker sparesmart, veldig fornøyd. Vanlig ventetid som å overføre mellom to ulike banker. Sparesmart har ikke brukskonto med kort, så forsøker man f.eks å få penger derfra fredag kveld er de ikke på konto før mandag morgen. Så man kan ikke ha hver eneste krone der, men er jo kjempebra for bufferkontoen :) Anbefales.

Gjest ninat89
Skrevet

Ja. Men det er ikke akkurat det jeg sier.

Om banken du bruker har satt ned innsk.renta med 0,5%, så er det sannsynlig at flere kommer etter, på grunn av det jeg nevner over.

DNB setter ned fra 3,2 til 3,0, og Sparesmart setter ned fra 3,70 til 3,55 :) Det jeg mente med 0,5% renteforskjell.

Skrevet

Det er mange grunner til at Sparesmart er bedre enn DNB sin superspar konto.

Er altfor mange restriksjoner og ekstra kostnader på DNB sin sparingsmåte, i tillegg til dårligere renter.

Skrevet (endret)

På Sparesmart.no har man heller ingen egen konto så det kan ta tid før man får ut pengene sine. (Sett det på et innlegg fra en som måtte vente 4 dager)

Dette er nok en forveksling med Nordax, som lenge har toppet rentebarometerne (ikke etter siste rentejustering), med som ikke har nettbankløsning.

Sparesmart har en helt OK nettløsning og kan anbefales. Men når de setter ned renten til 3,55 % i slutten av april, er det kanskje Santander (3,71 % over 100 000) som tar ledelsen.

Har du under 100 000 er neppe noen promille av interesse.

Uansett er DNBs "Superspar" ikke i nærheten av de beste.

Endret av nojac
AnonymBruker
Skrevet

De har plikt til å varsle rentenedgang i god tid, er du sikker på at du ikke har fått melding i nettbanken? Jeg har både topprente og sparesmart, men sparesmart har jeg ikke rukket å bruke enda. Byttet til Santander nå som de har høyere rente. Marginalt høyere, riktignok, men jeg foretrekker en konto som betaler ut renten månedlig. Da får jeg med meg alle pengene hvis det dukker opp en annen konto med høyere rente.

Anonym poster: 2fbfde50c23ff052b50a217ba78115a3

Gjest ninat89
Skrevet

De har plikt til å varsle rentenedgang i god tid, er du sikker på at du ikke har fått melding i nettbanken? Jeg har både topprente og sparesmart, men sparesmart har jeg ikke rukket å bruke enda. Byttet til Santander nå som de har høyere rente. Marginalt høyere, riktignok, men jeg foretrekker en konto som betaler ut renten månedlig. Da får jeg med meg alle pengene hvis det dukker opp en annen konto med høyere rente.

Jeg har sjekket og hverken jeg eller faren min har fått noe beskjed om dette. Ikke på nettbanken eller annet.

Blir nok sparesmart, bare det at man kan sette inn når man vil er en enorm fordel. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sjekket og hverken jeg eller faren min har fått noe beskjed om dette. Ikke på nettbanken eller annet.

Blir nok sparesmart, bare det at man kan sette inn når man vil er en enorm fordel. :)

Da ville jeg henvendt meg til dem og bedt om en forklaring, mener det er to måneder i forveien de skal varsle om dette. Kan det ikke ha stått i et nyhetsbrev eller noe?

Sette inn når man vil, det kan man vel i de fleste banker? I morgen blir det Santander på meg.

Gjest ninat89
Skrevet

Da ville jeg henvendt meg til dem og bedt om en forklaring, mener det er to måneder i forveien de skal varsle om dette. Kan det ikke ha stått i et nyhetsbrev eller noe?

Sette inn når man vil, det kan man vel i de fleste banker? I morgen blir det Santander på meg.

Man kan ikke sette inn når man vil i Superspar, da har man èn gang i måneden. Man kan flytte denne datoen, men har i bunn og grunn bare ett inntak i måneden. Man kan bestemme beløpet selv.

AnonymBruker
Skrevet

har jeg lest litt om Sparesmart.no og Topprente.no, er dette trygge steder å plassere pengene sine? Skeptisk til at det ikke er en ordentlig bank.

Topprente.no er en del av Sparebanken Øst så det er i høyeste grad en ordentlig bank.

Anonym poster: b0bc0e9416d81b5e26d5d6c487d1f5a9

Skrevet

Bruker topprente.no

Og er godt fornøyd. Egen kodebrikke trenger en bare når en skal ta ut penger derifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...