Gjest åse Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 en venninne fortalte at hun googla en bekjent av oss som blogger og leste alt som den personen hadde skrevet av kommentarer er sånn oppførsel greit liksom? jeg syns hun går langt over streken men det ser vist ikke hun
Charmander Skrevet 1. mars 2013 #2 Skrevet 1. mars 2013 Alle googler, og facebook stalker folk i disse dager. Deal with it. 2
Gjest åse Skrevet 1. mars 2013 #6 Skrevet 1. mars 2013 jeg syns ikke det er fint gjort fordi den bekjente er mye sammen med oss og hun sier aldri noe om bloggen til denne bekjente da litt falsk liksom og hun gjør det i all hemmelighet hun vil ikke at den bekjente skal vite det
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #7 Skrevet 1. mars 2013 Hvordan kan man snoke på en blogger? Er ikke de skrevet for å leses og jo fler jo bedre? Anonym poster: 96eafa2b393ff32456e9d755251a6b4c 9
Gjest åse Skrevet 1. mars 2013 #8 Skrevet 1. mars 2013 det er spesielt kommentarene som den bekjente har skrevet og hvor de fins hun har fokusert på kontrollering og spionering jeg syns det er ekkel oppførsel
Gjest O___o Skrevet 1. mars 2013 #10 Skrevet 1. mars 2013 Tja. Jeg tror mange gjør ting man selv hadde reagert på - om man visste at det gjaldt en selv Noen ville snoket i skattelistene for å se hvor mye naboen tjente i fjor , hvor mye h*n satt med i formue og hvor mye h*n skattet. Noen ville hatet tanken på at den samme naboen hadde gjort det samme mot dem, enda de selv snoker på naboen. Noen ville lest nabojentas blogg, lest kommetarene hennes, googlet henne og sett hvilke kommentarer hun selv ga, og kanskje til og med lagt igjen anonyme kommentarer på bloggen hennes. Mens de selv ville hatet det om andre gjorde akkurat det samme. 2
Cordelia Skrevet 1. mars 2013 #11 Skrevet 1. mars 2013 Så lenge en person ikke går til det skrittet som å ta kontakt med personen i form av direkte stalking, ser jeg ikke problemet. En blogg er som regel en offentlig ting. De fleste snoker vel på nettet i forskjellig grad dvs. googling. Man kan jo diskutere om noen har fritidsproblemer om man er så interessert i en blogger men....
Gjest Tekola Skrevet 2. mars 2013 #12 Skrevet 2. mars 2013 Avsporinger og svar til dette er fjernet. Tekola, mod.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #13 Skrevet 2. mars 2013 Synes ikke det er stalking når det er informasjon og innlegg de selv har lagt ut på en offentlig blogg. Å forsøke å spore dem opp privat hadde vært litt mer creepy... Jeg pleier å google folk jeg er nysgjerrig på, for å se om de er omtalt på nettet eller har en blogg. Gransker ikke hvert eneste treff akkurat, men spennende å finne ut om de har vært med i noen artikler, eller blogger selv. Anonym poster: 4353bc4ca784a63befc474ee99648d32
Pottah Skrevet 2. mars 2013 #14 Skrevet 2. mars 2013 Lager du en blogg, må du regne med at allr kan lese den. står du ikke innenfor det du skriver, har du et problem. Tror det er like normalt å lese blogger/komentarer som å se på facebooken til en person
Gjest gjesten Skrevet 2. mars 2013 #15 Skrevet 2. mars 2013 Kjenner selv en som har gjort det ts beskriver, og det er direkte tåpelig å kontrollere ens venner på den måten.
-Jiinxs- Skrevet 2. mars 2013 #16 Skrevet 2. mars 2013 Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Bloggen er da offentlig, så jeg forstår ikke helt hva som er problemet. Hadde venninna rota i søppel og lest gamle brev så hadde jeg sikkert reagert anderledes.
Gjest åse Skrevet 2. mars 2013 #17 Skrevet 2. mars 2013 er det ikke litt sykt? tenk å ha behov for å lete opp alle kommentarer en bekjent har skrevet rundt på mange andre blogger da? jeg syns det er sykt veldig sykt
Skjønningen Skrevet 2. mars 2013 #18 Skrevet 2. mars 2013 Jo, det er litt sykt. Tror hun som driver med dette trenger å få seg en hobby. Hvorfor kan hun ikke bare spørre venninna si om ting i stedet for å søke etter alt hun kommenterer på nettet. Spesielt, mildt sagt.
Cordelia Skrevet 2. mars 2013 #19 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Edit; Så nå at dette var snakk om en bekjent. Nok en grunn til at man skal tenke godt igjennom hvor synlig man er for andre folk på nettet. Denne personen må være i overkant nysgjerrig, men det er vel ganske mange slike rundt som liker å stikke nesa si i andres saker. Endret 2. mars 2013 av Cordelia
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #20 Skrevet 2. mars 2013 Å lese ting andre har skrevet i full offentlighet på nettet er ikke snoking. Anonym poster: d62d3dc41a4074e2f77ea05e447ff42a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå