Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva en skal gjøre for å komme seg opp i vekt er visst ikke så lett å få svar på her i verden! Før jula som var ble jeg skikkelig sjuk for første gang i mitt liv, og lå nede for telling en hel måned. Vekten raste ned og de få kiloene jeg hadde på kroppen forsvant raskere enn jeg noen gang har klart å gå opp i vekt(har alltid vært ganske tynn, så dette var slettes ikke ønskelig!).

Nå sliter jeg fortsatt med apetitten, jeg er sliten, mangler b-vitaminer(har fått b-vitaminpiller for dette av legen), er ør og svimmel og merker på kroppen at det ikke er noe overskudd igjen.

Så jeg lurer på; hva slags mat skal en helst ha i seg for å gå opp i vekt?

Jeg vil helst unngå for mye sjokolade og godteri, for da blir jeg så fort mett av sjokoladen og orker ikke spise noe særlig ordentlig mat.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitrondrops
Skrevet (endret)

Drikk fløte. Du kan også kjøpe ernæringsdrikker på apoteket, spør dem om råd.

Endret av Sitrondrops
Skrevet (endret)

..

Endret av Gurglemeie
AnonymBruker
Skrevet

Loff, og andre kalloriinnholdige saker!

Du bør kanskje holde deg til ting du kan? Man må spise mange loffbrød i løpet av dagen for å få noe effekt av det, for så kaloririke er de ikke.

Anonym poster: a3a446231de7387af357e9a370345a9c

• Liker 1
Skrevet (endret)

-

Endret av Gurglemeie
AnonymBruker
Skrevet

Ja, sorry da. Du trenger ikke være hakkete og frekk!

Du behøver ikke å ta deg nær av det. Jeg påpekte noe i sort/hvitt, man kan sjeldent lese følelser ut av det.

Anonym poster: a3a446231de7387af357e9a370345a9c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kuttet ned på karbohydrater og spiste mer fett i stedet. Litt LCHF stil, men spiser fortsatt litt ris og noen ganger poteter. Gikk opp noen kilo :)

Anonym poster: 751b70cbca52ac9ed5c3847ece34b676

Gjest ildhane
Skrevet (endret)

cheeseburgers på mcdonalds, 10kr og 300kcal. to om dagen i tilleg til vanlig kosthold og du vil legge på deg

Endret av ildhane
Skrevet (endret)

-

Endret av Gurglemeie
Skrevet

What ever :scorpis: Dessuten er det feigt å være anonym når du går løs på andre. Stå for det du mener, i det minste!

Hei, her er jeg som skriver men bruker AB fast. Var det noe mer? Jeg går ikke løs på noen.

Skrevet

Hei, her er jeg som skriver men bruker AB fast. Var det noe mer? Jeg går ikke løs på noen.

Flott! Søt muffins, i det minste

Gjest *Maja*
Skrevet

Å spise masse dritt er ikke en sunn måte å gå opp i vekt på. Få inn nøtter, olje, avokado, brun ris/pasta, godt med proteiner fra kylling, fet fisk, egg og karbonadedeig.

Du burde også begynne å trene tung styrke så du får opp muskelmassen din.

Gjest Kimli
Skrevet (endret)

Signerer det svaret over her. Du bør innta rikelig med sunt fett. Nøtter/nøttesmør er gull verdt! Avokado, fetaost, oliven/kokosolje, egg osv er også ideelt for å nå en høyere vekt. Ellers ville jeg fokusert på styrketrening men nedprioritert heftige kardioøkter akkurat i denne perioden (obs; styrketrening kan lett føre til vannansamlinger i kroppen, så ikke "freak out" om du går opp litt "mye" når du først begynner!) GOOOOD luck!

Endret av Kimli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...