Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Etter litt inspirasjon fra diverse andre tråder så lurer jeg på om det er det bedre å spørre, selv om spørsmålet er dummere enn dummest, så man får vite, eller er det bedre å forbli uviten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Du må ikke være redd for å spørre, kan du skjønne :).

Skrevet

Jeg synes det er bedre å spørre, så har man muligheten til å lære noe nytt.

Det heter forresten " å stille spørsmål", ikke "spørre spørsmål" :)

• Liker 1
Skrevet

I noen tilfeller kan det jo også lønne seg om man prøver å finne ut selv, man har faktisk tilgang til mye kunnskap om man bare vil.

Men om de eneste alternativene er at man enten spør eller forblir uviten, er det selvfølgelig best å spørre.

AnonymBruker
Skrevet

Etter litt inspirasjon fra diverse andre tråder så lurer jeg på om det er det bedre å spørre, selv om spørsmålet er dummere enn dummest, så man får vite, eller er det bedre å forbli uviten?

Har vel knapt opplevd at litt googling ikke har gitt meg svar på noe jeg lurer på. Da er det dumt å spørre.

Anonym poster: 6981666cc2e3e5eb32a17168f38934fe

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg er så lei av at forelesere i store forelesningsaler på universitetet sier dette "ingen spørsmål er for dumme", og som konsekvens må vi halv-oppegående folk sitte i 15 minutter å høre på spørsmål fra folk som tydeligvis må være så bakfulle at de ikke fikk med seg det personen sa for 3,5 minutter siden. Jeg blir sprø! Mange spørsmål er for dumme!

AnonymBruker
Skrevet

I noen tilfeller kan det jo også lønne seg om man prøver å finne ut selv, man har faktisk tilgang til mye kunnskap om man bare vil.

Men om de eneste alternativene er at man enten spør eller forblir uviten, er det selvfølgelig best å spørre.

Enig her. Opplever at mange forventer at kunnskapen skal falle ned i fanget deres. Det går an å gjøre litt research selv også. Spesielt når man er voksen så burde man kunne litt om å finne informasjon på egen hånd. Man lærer jo det på skolen.

Anonym poster: dcc8d307d7020ba30190baa0437c8073

Skrevet

Jeg er en av de som sier det mens jeg foreleser, men jeg mener nå absolutt at visse ting burde folk over en viss alder kunne finne ut selv også.

Hvorfor sier jeg det da - kanskje fordi hvorvidt noe føles som et dumt spørsmål er ganske subjektivt, og av og til er de såkalte dumme spørsmålene egentlig ganske gode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...