vanskapning Skrevet 1. mars 2013 #1 Del Skrevet 1. mars 2013 Hvordan gjorde dere det med dotrening på valpen deres, og hvor lang tid tok det før den ikke gjorde fra seg inne lenger? Oog når den gjør fra seg inne, hva er best å vaske det opp med? Hvor lenge må man regne med at man må opp på natten, og hvor mange ganger var dere oppe om natten? Hvordan forstår man om hunden faktisk må på do, eller om den bare vil ha oppmerksomhet? Finnes det bilbur man kan ha enten i passasjersete eller i baksetet, eller finnes det bare til store bagasjerom? Og hvordan fungerer bilsele? Er den regulerbar? Hvordan fester man den i bilen? Skjønner at mye her kommer ann på rase, kjønn og selve individet også, så si gjerne litt om det Legg gjerne til flere ting man bør tenke på når man får valp, har lest masse om det men dette er de tingene jeg umiddelbart kommer på som jeg ikke har fått svar på. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/726604-valp-dotrening-bilsele/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 1. mars 2013 #2 Del Skrevet 1. mars 2013 Helt i starten gikk vi ut ganske ofte, ca annenhver time kanskje. Etterhvert som hunden ble "flinkere" gikk det lengre og lengre mellom hver gang. Det gikk egentlig relativt raskt å få hunden husrein. Hadde jo selvfølgelig noen småuhell nå og da, men det var helst i forbindelse med besøk(sleit en del med gledestissing). Hunden bæsja faktisk aldri inne da, tror det har skjedd kun en gang(bortsett fra da hun hadde diare) og det var hjemme hos noen andre, så var heldige med den biten:) Jeg var heldig mtp natta, hunden som hele natta gjennom, maste aldri. Men vi rakk liksom aldri å komme oss ut raskt nok siden hun var så ivrig på frokost og kos, så de fleste uhellene skjedde i "morgenstresset". Brukte bare spray og papir til å tørke opp med. Det gikk en del tørkeruller i starten, bare å hamstre inn! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/726604-valp-dotrening-bilsele/#findComment-12327423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #3 Del Skrevet 1. mars 2013 Jeg gikk ut etter hver gang han hadde spist, sovet eller lekt i begynnelsen. Etterhvert kun når han hadde sovet og lekt/vært veldig gira. Man lærer ganske fort å kjenne hunden sin Var utrolig heldig, var aldri oppe på natta. I begynnelsen sto han opp ganske tidlig, men da var det bare å gå å legge seg igjen etter dotur, så lærte han seg fort å sove litt lengre De få uhellene vi hadde inne ble tørket opp med en blanding av vann og eddik. Ja, det finnes bilbur til å ha i passasjersetet. Finnes endel på nett, hvis det er liten rase finnes det en slags "kasse" man kan henge ganske høyt oppe på setet så hunden kan se ut ) Det jeg syns er lurt å tenke på er sikkert ting du allerede vet, men er lurt å bestemme seg på forhånd for regler. Er også lurt å ta tingene i hundens tempo, ikke for masse nytt helt i begynnelsen. Også er det veldig lurt å tenke på at en hund trenger med en bare tur, kos og mat. Lurt å finne noe du liker å trene med hunden. Jeg driver selv med klikkertrening Anonym poster: 391706b51908ab1520a7c52b9e4ee94d Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/726604-valp-dotrening-bilsele/#findComment-12328529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #4 Del Skrevet 1. mars 2013 Jeg bruker bilsele på hunden min, den er veldig regulerbar! :-) Det er me en reim som du fester i selen til hunden og i klipsen du fester vanlig bilsele i inne i bilen (er i allefall det på den jeg har, det er den samme som de har på www.hooks.no). Anonym poster: 80e5628534ca6762ead9f8f1e869225d Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/726604-valp-dotrening-bilsele/#findComment-12329590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 1. mars 2013 #5 Del Skrevet 1. mars 2013 Hvordan gjorde dere det med dotrening på valpen deres, og hvor lang tid tok det før den ikke gjorde fra seg inne lenger? Oog når den gjør fra seg inne, hva er best å vaske det opp med? Hvor lenge må man regne med at man må opp på natten, og hvor mange ganger var dere oppe om natten? Hvordan forstår man om hunden faktisk må på do, eller om den bare vil ha oppmerksomhet? Finnes det bilbur man kan ha enten i passasjersete eller i baksetet, eller finnes det bare til store bagasjerom? Og hvordan fungerer bilsele? Er den regulerbar? Hvordan fester man den i bilen? Skjønner at mye her kommer ann på rase, kjønn og selve individet også, så si gjerne litt om det Legg gjerne til flere ting man bør tenke på når man får valp, har lest masse om det men dette er de tingene jeg umiddelbart kommer på som jeg ikke har fått svar på. 1: Tror det tok noen uker før han ikke gjorde fra seg inne. Mulig en mnd eller noe sånt. 2: Best å vaske med Get off 3: Vi var oppe om natten til vi merket at han kunne sove natten gjennom. Hunden sov i kurv ved siden av sengen, og merket med en gang hvis han begynte å tusle rundt for å tisse/bæsje. 4: Om natten, om hunden begynner å bråke, ta den ut for å tisse/bæsje, rett inn og natta. IKKE noen oppmerksomhet utover det, ingen leking osv, hunden vil fort skjønne greia. 5: Bilbur: Aner ikke. Mange forskjellige typer, sørg for å kjøpe en som er krasjsikker. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/726604-valp-dotrening-bilsele/#findComment-12329612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå