Jens Skrevet 23. mars 2004 #1 Skrevet 23. mars 2004 Inspirert av en annen tråd, stiller jeg dette spørsmålet! Her er min liste foreløpig! løper Grete Waits løp Er på byen masse damer, og blir så fulle att man begynner å ta på seg masse effekter, og tror man er morsom Vanker mest sammen med sin egen mor, og syns det er det mest naturlige i verden att hun er med på besøk til venner etc.. Diskuterer strikkeoppskrifter, babyer, fordøyelses problemer Syns att Team Antonsen er hårreisende humor Går til frisøren og får praktisk hårklipp som bare kan luft tørkes Sitter på trikken med sykkelhjelm Stiller med pannebånd på aerobic
Gjest Lompa Skrevet 23. mars 2004 #3 Skrevet 23. mars 2004 Peluche: Det har egentlig ingenting med bryllup å gjøre, det er bare et lite sleivspark til noen (les: undertegnede) som har et såpass godt forhold til moren sin(som er så til de grader inne i bryllupsplanene) at man faktisk kunne tenkt seg å la henne delta i et "bryllupstreff". Men det er klart tantete i enkeltes øyne.... Jens:Jeg "vanker" ikke mest sammen med moren min og har ikke for vane å ha henne med meg til venner, "etc"... For dette var uten tvil myntet på meg. har du noe problem med meg, send meg gjerne en pm og fortell hva.
Jens Skrevet 23. mars 2004 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2004 Skjønner fortsatt ikke hvorfor du tar dette så personlig!Ville bare lage en morsom ny tråd, og etter ønske fra flere gjorde jeg det! Havnet feil forum da!
Gjest Lompa Skrevet 23. mars 2004 #5 Skrevet 23. mars 2004 Snikk-snakk eller noe sånt hadde vel passet bedre for denne,egentlig...
Gjest Madam Felle Skrevet 23. mars 2004 #6 Skrevet 23. mars 2004 Jeg har ikke noe definisjon på hva jeg mener med tantete. Men fant ut at jeg er tantete i dine øyne, for en del av de tingene du ramser opp passer på meg.
Isiselin Skrevet 23. mars 2004 #7 Skrevet 23. mars 2004 Inspirert av en annen tråd, stiller jeg dette spørsmålet! Her er min liste foreløpig! Vanker (...) sammen med sin egen mor, og syns det er det mest naturlige i verden att hun er med på besøk til venner etc.. Diskuterer strikkeoppskrifter, babyer. Syns att Team Antonsen er hårreisende humor Jeg er altså tantete... I tillegg har jeg lest at det er tantete å elske kakeselskap. Det er tantete å ha bilder av familiemedlemmer og babyer på veggen i stua og det er tantete å like rosemalte kister, skjeer og fat. Med andre ord jeg særdeles tantete, men så er jeg jo tante til to skjønne unger også da... Og så hyggelig jeg har det med bildene, kakene, rosemalingen, mammen min og humor uten Harald Eia så syns jeg retrt og slett at det å være tantete er en svært så positiv egenskap! :D
Litago Skrevet 23. mars 2004 #8 Skrevet 23. mars 2004 Jeg er tantete, - håper jeg! Ihvertfall er jeg tante til ganske mange. :-) Her er min liste over hva som kjennetegner en "god" tante. Listen er en kombinasjon av min beskrivelse av min yndlingstante da jeg vokste opp og et brev en av mine tanteunger skrev til meg. (På den måten så vet dere jo ikke hvilke deler jeg dekker eller ikke ) - Tante har kule klær, - i motsetning til f.eks. mor. - Har masse lekre sko og vesker som gladelig lånes ut. - Liker musikk som andre voksne sjelden hører på. - Har tid til å høre på tante-ungene sine på deres egne premisser. - Forstår ofte mer av kjæreste- og venninne problematikk. - Kan shoppes med da hun faller for morsomme klær fremfor praktiske klær. Og har kredittkort som kan brukes! - Tanter ler mer enn andre voksne. - Tanter leker mer enn andre voksne. - Tanter kan stoles på. :-) :-) :-)
Gjest MrsL Skrevet 23. mars 2004 #9 Skrevet 23. mars 2004 :oops: Er viss tantete jeg også.............
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. mars 2004 #10 Skrevet 23. mars 2004 Jeg er en Litago-tante! Også kalt sko-tante...
Tusenfryd Skrevet 24. mars 2004 #11 Skrevet 24. mars 2004 Jeg er også Litago-tante. Mine egne tanter og onkler er også kule. Jeg har en tante som drikker meg under bordet på hver fest, og nå bare venter jeg på at hun skal bli så gammel at jeg snart kan ta hevn. Det skjer neppe. Hun er altfor rå til det.
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 24. mars 2004 #12 Skrevet 24. mars 2004 Jeg minner meg selv litt vel mye om min egen tante når jeg treffer nevøene mine. Klemmer, nusser, godsnakker og overøser de med leker og godteri...
VesleBråka Skrevet 24. mars 2004 #13 Skrevet 24. mars 2004 Tanter har alltid leppestift og tyggis i veska, det er tøfft for en liten pike med sliten mamma
Gjest care Skrevet 24. mars 2004 #14 Skrevet 24. mars 2004 Begrepet "tantene" forbinder jeg med foldeskjørt. Men hva dere legger i begrepet skjønner ikke jeg. Hilsen supertanten som ikke bruker foldeskjørt
Gjest Abelone Skrevet 24. mars 2004 #15 Skrevet 24. mars 2004 I sånn tradisjonell mening forbinder jeg tantete med for mye blomstrete klær, folder og rysjer, kjedelig friss.. en negativ beskrivelse av en litt utdatert person... Men dette med tyggis og lebestift i veska, og å dulle og kose med tanteunger og å kunne snakke med moren sin om litt av hvert, det ser jeg på som veldig positivt.
aline Skrevet 25. mars 2004 #17 Skrevet 25. mars 2004 Jeg er blitt skrekkelig tantete i mine egne øyne, når jeg ble tante!! Jeg prøver å besøke tantebarnet mitt ofte og bærer og skifter bleier og gjør grimaser for å få henne til å smile. Jeg kler meg i klær jeg tror er både praktisk og morsomt når jeg skal være sammen med tantebarnet mitt og har bestillt masse barnebøker som jeg skal ha hjemme i mitt eget hjem til den dagen tantebarnet mitt kommer på besøk til meg!! jeg skryter av henne og duller og er sterkt innstillt på at jeg skal være der for henne samme hva, jeg ønsker og jobber for at vi skal få ett spesielt forhold og at hun skal vite at jeg alltid er der for henne uansett. Jeg forsøker å være blid og glad og leke når jeg er med henne og alt dette preger meg som person i hverdagen ellers også. jeg er ei skikkelig tante-tante blitt, og klarer derfor ikke lenger å bruke ordet "tantete" for å beskrive noe sært eller negativt, for hva i alle hauger har det med tanter å gjøre??? :-?
Gjest rabrabara Skrevet 25. mars 2004 #18 Skrevet 25. mars 2004 Jeg har aldri brukt begrepet tantete, men jeg lurer på om det kommer seg av "ugifte gammel-tanter" mer enn noe annet. Den søstera til en av foreldrene eller besteforeldrene som ble peppermø, og som var veldig aktiv i Frelsesarmeen og hadde veldig sterk moral og press i forkleet. Ikke vet jeg, for jeg er også tante og tantebarna mine synes at tante rabrabara er kul og ung, i forhold til foreldrene, og den eldste gutten synes til og med at tante rabrabara er pen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå