Gå til innhold

Smerter i leggene, ankelen og under foten under løping

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å bli veldig frustrert over leggene mine når jeg løper. Jeg får alltid vondt i leggene som regel. Men noen ganger er det anklene og helt ned til under føttene jeg får vondt. Det føltes litt som krampeaktig og stivelse.

Jeg prøver å bli flinkere til å tøye meg etter trening og varme godt opp før løping, og bytte litt på joggesko, men det hjelper lite. Jeg har ikke vært hos løpelabben ennå, men skal prøve å ta meg en tur snart.

Men andre tips til hvordan jeg kan få bort disse smertene? Det er frustrerende å ikke kunne løpe så mye jeg orker, for jeg føler meg i veldig god løpeform, men må likevel stoppe opp flere ganger og ta en kort pause pga. smertene i leggen/ankelen og foten. (Det er som regen høyre fot og ankel som gjør vondt. Men leggene bytter på litt. Noen ganger har jeg vondt i venstre og andre ganger høyre.)

Frustrerende!!

Må også legge til at jeg ikke merker smertene når jeg løper intervaller. Så jo fortere jeg løper, jo mindre er smertene. Hvorfor er det sånn? Jeg vil jo gjerne løpe rolige lang turer også en gang i blant.

Skrik ut om du vet noe, da blir jeg glad!

Anonym poster: 2a54c41b60681b7f8fda2a75117ae73d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur på løpelabben og sjekk bena først :-) Hjelper det ikke når du prøver med joggesko tilpasset deg, ville jeg tatt meg en tur til fysioterapaut/kiropraktor og forhørt meg.

Gjest *Maja*
Skrevet

Høres ut som akilles betennelse og da må du stoppe å løpe da det kan bli kronisk og mye verre om du fortsetter. Anbefaler at du leser her http://nhi.no/sykdommer/muskel-skjelett/legg-ankel-fot/akillessenebetennelse-1190.html og her http://ndla.no/sites/default/files/Program%20akilles%20eksentrisk%20trening.pdf

Har hatt dette selv. Ta det alvorlig før du aldri kan løpe igjen. Gå på Løplabbet og får sko som er tilpasset foten og tråkket ditt samt hælkappe som avlaster akilles inntil du er bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...