Gå til innhold

Ditt kjøkken - hva er du mest og minst fornøyd med?

Lista

Anbefalte innlegg

Vi pusset opp kjøkkenet i fjor så er vel egentlig veldig fornøyd med alt. Men det jeg er mest fornøyd med er:

- Stort kjøkken med mye benkeplass

- Kjøkkenbenk under vinduet, koselig å stå der og bake og lage middag

- Porselensvask (synes det er så fint så det bare måtte jeg ha)

- Skuffer i alle underskap, lett å holde orden

- Innebygd kjøleskap

- Mye glasskap der vi har servise og glass. Rot går i skapene uten glassdør

- Avtrekksvifte som ikke synes (IKEA)

- Ovn og micro i arbeidshøyde

- Nok stikkontakter (tre dobbeltstikk) som gjør at man kan arbeide flere steder samtidig

Om det er noe jeg gjerne skulle hatt så er det et sted å ha spisebord på kjøkkenet, men rekkehuset er lagt opp sånn at det ikke er så lett. Bruker bare spistestua i stedet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har egentlig alltid drømt om stort kjøkken med stort spisebord, ildsted og gjerne plass til en liten sofa. Har mao. ønsket meg et kjøkken som er et ordentlig koselig samlingssted for familien. Men man kan ikke få alt, og da vi kjøpte hus, endte vi opp med et relativt lite kjøkken med en åpning løsning mot spisestue.

Men det er veldig funksjonelt på tross av størrelsen. Innredningen er fra 1990, og sjokkerende nok har den stått seg både mtp. slitasje og utseende. De forrige eierne gikk for kvalitet, så skap og fronter ser faktisk ikke slitt ut, samtidig som designen er noe man like gjerne kunne valgt i dag (hvite, glatte fronter med noen litt retro-pregede metallhåndtak). Vi kommer til å skifte benkeplate på sikt (svart stein sannsynligvis), samt bytte vask (underlimt) og fliser over benken og ny koketopp.

Så jeg er nå mest fornøyd med at vi satte inn et sånt kjølerom-kjøleskap, altså et kjøleskap som tilsvarer 4 vanlige eller noe sånt. Vi liker å øagre mye mat. ;) Vi har også ny stekeovn i arbeidshøyde, noe som er veldig deilig. Løsningene i innredningen er overraskende moderne mtp. når det ble kjøpt, siden skapene går helt opp og dermed gir mye plass. Det er også mye store skuffer. Ja, og så har vi kjøpt t oppvaskmaskin, av type xl, med tre etasjer. Fantastisk å kunne vaske så mye samtidig. Og så har vi koselig utsikt fra kjøkkenbenken. Skulle gjerne hatt enda mer benk og f.eks. en øy, om det var plass, men det er ikke mulig å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest fornøyd med:

Stekeovn i høyskap

Panelet med skinner over hele kjøkkenbenken

Benkeplaten av svart granitt

Innebygd kjøl/fryd

Sokkelskuffene

Minst fornøyd med:

At overskapene ikke går helt opp til taket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Hos oss har vi kjøkkenskap i 240 høgde, men sidan vi har 280 under taket fekk vi ikkje dei heilt opp. Det er greitt, 280 er så høgt at ein må ha stige for å nå ting, og det er upraktisk. No står det kaketiner, kvæfjordkakefat og brett der oppe, dei når vi med ein liten trappestige og det er overkommeleg. Nok stikkontakter er viktig, men det må og gå nok straum til kjøkkenet, kursane må vere store nok. Når vi har både vasskokaren, oppvaskmaskinen og komfyren i bruk går sikringa, og det er det vanskeleg å gjere noko med og, for stigeledninga ber ikkje meir straum til oppgangen. Kjøkkenet må altså ha minst to kursar, helst 16 ampere kvar. For mange stikk hjelper ikkje når det er straum nok når ein brukar dei.

Skuffer i underskap er praktisk, vi har det rund baut med unntak av eit underskap, der vi har mugger, litermål og tomme syltetøyglas. Eg syltar mykje, så eg må alltid ha glas klare som kan fyllast på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fryser med fryseskuffer. Og neste gang jeg skal ha fryser, blir det en stor, uten skuffer. Utrolig irriterende når man skal ha ting i fryseren, som er for stort til skuffene! :-/ (jeg har mye viltkjøtt, og stekene er typisk for store for slike skuffer :( )

Vi pusset opp kjøkkenet for et par år siden, og er veldig fornøyd med det. Spesielt med de store skuffene mine som er 90cm brede. Der får jeg plass til det meste! Deilig å slippe å lete etter ting. alt blir så oversiktelig :-) Også er jeg veldig fornøyd med designet også da!

Jeg tenker å beholde den jeg har, men flytte den fra kjøkkenet og ned i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...