Gå til innhold

Ditt kjøkken - hva er du mest og minst fornøyd med?

Lista

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om vaskerom. Fyr løs :) Hva er du fornøyd med, hva er du ikke fornøyd med og hva ville du gjort annerledes hvis du skulle pusset opp kjøkken i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Eg er veldig fornøgd med åpne hyller til servise på ein heil vegg, og at vi valte stort kjøleskap. Eg har også eit slikt uttrekkbart hjørneskap med trådhyller ved sidan av komfyren som er veldig nyttig. På motsett side har eg åpne hyller, og ned mot golvet (under benken) er det ikkje optimalt. Vegghyllene syns her: http://altgodt.wordpress.com/2010/02/21/everything-must-change/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke sånn kjempefan av kjøkkenet, da det er veldig lite og trangt, og jeg ønsker et svært kjøkken med kjøkkenøy og masse plass. Men sånn er det når man bor i et rekkehus i en stor by der det koster mange titallstusen per kvadratmeter.

Vi planlegger å bygge hus om 5-6 år, og da blir det STORT kjøkken med masse plass....

Anonym poster: f78a53c212c990228d4a11248d0b6d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med at jeg har masse benkeplass og at arbeidsbenken er ved vinduet. Benkeskap med faste hyller synes jeg er upraktisk så jeg vil bytte ut med mer skuffer og en bedre hjørneløsning ved oppussing. Jeg har stort kjøleskap, som er digg, men vil bytte ut stor fryser med fryseskuffer. Da kan fryseren stå i kjelleren.Neste gang vil det bli takhøye overskap, noe som er mye mer praktisk både av plasshensyn og når det gjelder vasking, enn "vanlig høyde".

Dette er et kjøkken jeg har flyttet inn i og foreløpig ikke gjort noen endringer - så langt. :) Skulle gjerne byttet ut kjøkkenet nå.

Endret av Serafina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Jeg er veldig fornøyd med at jeg har veldig stor benkeplass foran et stort vindu ut mot hagen. Det er så innmari vakkert på sommeren.

At jeg har veldig stort kjøkken er jeg også glad for.

Jeg skulle ønske jeg hadde finere stekeovn, min er sånn vanlig hvit. Og så skulle jeg ønske jeg hadde oppvaskmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymbruker

trikset er engangsbestikk

Haha jeg har faktisk vurdert det seriøst. Men så syns jeg jo det er litt shabby da. Kanskje jeg får slå opp telt i stua. Når man camper er det jo helt lov med engangsbestikk! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med utnyttelsen av skap-plass, men skulle ønske det var litt mer benkeplass enn 60cm (har et kjøkken som er totalt 2x1,5m :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best den underlimte vasken (superlett å dra alt av smuler osv ned i vasken) og at skapene går helt opp til taket så jeg slipper å vaske på toppen.

Skulle gjerne hatt flere og større skuffer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At oppvaskmaskin står i gulvet.

At det er vanlig dør og ikke skyvedør.

At en hel stuevegg er ødelagt pga plasseringen av kjøkkendør.

At vi ikke har dør i hjørnet istedenfor.

At det er kun en vask. Mener at det bør være en liten utenom.

At det er lagt parkett.

At ikke skaper går helt opp.

At jeg må ha micro oppe på et høyt kjøleskap pga mangel på benkeplass.

At det er for smalt.

Hadde vi tatt mindre vaskerom,hadde blitt større kjøkken.

Hva skal man med et stort vaskerom egentlig?????

Anonym poster: a3aea22630759fc132eea846c12be250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fornøyd med induksjonstopp og innebygd stekeovn i en grei høyde. Supert å ha mikroen innebygd med dør foran, men allikevel lett tilgjengelig. Døra skyves oppover. Underlimt vask samt egen såpebeholder på/under vasken så håndsåpa synes ikke. Kun selve tuten. Andre kanskje bruker det til Zalo, men jeg vasker hendene mer enn jeg bruker Zalo. Veldig glad for alle skuffene og at jeg har minimalt med skaper nederst. Kun et hjørneskap med karusell.

Skulle jeg ha endret noe så må det være benkeplaten. Har i dag heltre og det krever litt stell. Hadde valgt stein eller laminat av god kvalitet. Benkeskapet mitt under vasken er bare 60 cm og litt upraktisk i forhold til da jeg hadde 80 cm.

Anonym poster: bfec60d10195871c8d6833a557918a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er veldig fornøyd med å ha massse skuffer og ikke skap! Har integrerte hvitevarer, og mikrobølgeovn og stekeovn oppe i høyden. Har Masse benkeplass og overskap som går opp til taket. Over benken har jeg skifer som går opp til taket, det er jeg superfornøyd med, og har ikke sett så mange som har slik! Jeg elsker kjøkkenet mitt! :-)

Anonym poster: 80b3b7491ff87a1732e5a326d83e9a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg er veldig fornøgd med åpne hyller til servise på ein heil vegg, og at vi valte stort kjøleskap. Eg har også eit slikt uttrekkbart hjørneskap med trådhyller ved sidan av komfyren som er veldig nyttig. På motsett side har eg åpne hyller, og ned mot golvet (under benken) er det ikkje optimalt. Vegghyllene syns her: http://altgodt.wordp...ng-must-change/

Uff, det må da være et mareritt med tanke på støv? :-S

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fornøyd med:

At skapene går helt i taket

Myye benkeplass

Vinyltapet og ikke fliser på veggen. Flere muligheter. F.eks. Stilig mønster.

Skråstilte stikkontakter oppunder overskapene. Lett å putte inn og dra ut

Åpen løsning til stue, men vinkel, så ser ikke hvis rot

Underskuffer istedet for underskap

Ikke fornøyd med:

Stålvask. Den er vanskelig å holde blank og fin

Skulle hatt spesialtilpasset kildesortering i underskuffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå skal ikke vi bygge hus før på en stund, men en ting er sikkert: Jeg skal ha pantry/matbod med kjølerom med inngang fra kjøkkenet. Slik at man kan lagre hermetikk, store panner osv der, og i tillegg ha kjølerom i umiddelbar nærhet.

Det skal være stort, med en egen kontorkrok der barna kan gjøre lekser mens vi voksner lager middag. Det skal være skyvedør fra kontorkroken til kjøkkenet slik at man enkelt kan skjule rotet der.

Skal også ha smarte oppbevaringsløsninger til kjøkkenmaskiner, mopp osv slik at man enkelt kan ta det fram. Det samme gjelder stor plass til sortering av plast/matavfall osv.

Anonym poster: 89371637ddcbc34b2daf4895403791eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest test123

Haha jeg har faktisk vurdert det seriøst. Men så syns jeg jo det er litt shabby da. Kanskje jeg får slå opp telt i stua. Når man camper er det jo helt lov med engangsbestikk! :laugh:

Jeg bruker engangsbestikk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest navnelapp

Uff, det må da være et mareritt med tanke på støv? :-S

Nei, det går faktisk fint. Dei to nederste hyllene er veldig lette å tørke støv av, det gjer eg no og då når eg ser det trengst. Den nest øverste tek vaskedama ein gong kvar kvartal omtrent, og på den øverste står det kokebøker, så den treng ikkje vaskast så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Og så hjelper det at komfyren står på motsatt side av rommet, og vi har kraftig vifte, så det blir ikkje så mykje feitt på hyllene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med at jeg har masse benkeplass og at arbeidsbenken er ved vinduet. Benkeskap med faste hyller synes jeg er upraktisk så jeg vil bytte ut med mer skuffer og en bedre hjørneløsning ved oppussing. Jeg har stort kjøleskap, som er digg, men vil bytte ut stor fryser med fryseskuffer. Da kan fryseren stå i kjelleren.Neste gang vil det bli takhøye overskap, noe som er mye mer praktisk både av plasshensyn og når det gjelder vasking, enn "vanlig høyde".

Dette er et kjøkken jeg har flyttet inn i og foreløpig ikke gjort noen endringer - så langt. :) Skulle gjerne byttet ut kjøkkenet nå.

Jeg har fryser med fryseskuffer. Og neste gang jeg skal ha fryser, blir det en stor, uten skuffer. Utrolig irriterende når man skal ha ting i fryseren, som er for stort til skuffene! :-/ (jeg har mye viltkjøtt, og stekene er typisk for store for slike skuffer :( )

Vi pusset opp kjøkkenet for et par år siden, og er veldig fornøyd med det. Spesielt med de store skuffene mine som er 90cm brede. Der får jeg plass til det meste! Deilig å slippe å lete etter ting. alt blir så oversiktelig :-) Også er jeg veldig fornøyd med designet også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest fornøyd er jeg nok med benkplassen, og med skapfrontene som er helt enkel hvit laminat med tynne bøkelister mellom. Det jeg definitivt er minst fornøyd med er at varmtvannsberederen er plassert i kjøkkenbenken, så jeg mister hele hjørneskapet der.

Dessuten kunne jeg gjerne hatt overskapene helt opp til taket. Det ville forenklet rengjøring betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...