AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Hei, Prøver å blokkere noen nettsider via ruteren min, det er dlink DIR-615 for de som måtte lure. Problemet er bare at jeg får det ikke til!! Skulle jo være relativt enkelt..legger til url på Website Filters slik jeg har forstått at man skal gjøre det, og har lagd "profil" via Access Control..men det funker fortsatt ikke, nettsidene er oppe og går som bare det.. Hva er det egentlig jeg gjør feil? Skal blokkere bloggsider min datter leser ofte, siden jeg har fått vite at hun og andre venninner har mobbet andre via sine blogger..straffen er da at hun ikke får lese blogger på 3 måneder! ihvertfall ikke hjemme.. Anonym poster: 9df7659c82a28ee4f7fabe2d8ca78fad
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #2 Skrevet 1. mars 2013 Ingen? Anonym poster: 9df7659c82a28ee4f7fabe2d8ca78fad
Lutetium 71 Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Kjenner ikke til den ruteren, men har du fulgt oppskriften? Det er jo relatvt enkelt å komme seg rundt slikt da, om datteren din er litt inne i tekniske ting. Det er bare å bruke en webproxy. Sett også opp et langt passord for innlogging på den ruteren, admin/admin er veldig enkelt å gjette seg til. Endret 2. mars 2013 av Lutetium 71
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Først, takk for svar Har fulgt oppskriften ja..men har lagt inn URL's, ikke "kodeord" som jeg ikke vil at hun skal gå på, f.eks "blogg"? Så da må jeg skrive "blogg" istedet for (eksempel) tcmn.blogg.no? Jeg kan ikke blokkere enkeltsider da? Hadde vært synd i så fall. Hun er 12 år, så tror ikke hun er dreven nok til å komme seg forbi (enda!), ikke uten at jeg finner det ut i hvert fall. Og ruteren har jeg hatt innloggingspassord på siden jeg fikk den Anonym poster: 9df7659c82a28ee4f7fabe2d8ca78fad
Minya Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Jeg skulle gjerne hatt den motsatte oppskriften. D-linken vår driver og blokkerer tilfeldige nettsider, en dag er det Dagbladet.no, en annen dag er det en eller annen webcomic, i dag er det Aftenposten den ikke liker. HrMinya er i Ytlandet, så han kan ikke hjelpe meg, noen som har peiling?
Lutetium 71 Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 (endret) D-link er visst litt vinglete og vrang når det gjelder dette her. Fant denne tråden om det. De de sier om DD-WRT er verdt å ta med seg. Oppgraderer man programvaren, får man straks bedre muligheter. Har ikke selv prøvd DD-WRT, men har lagt inn Tomato (enda en third-party firmware), og det gjorde den gamle Linksys ruteren min veldig anvendelig. Bruker ikke Linksysen min lengre, men en rund dings benevnt "TP Link WR2543ND". Den har en grei setup wizard på det der som standard. Klarte å stenge meg selv ute fra www.vg.no akkurat nå. Qlt! 8-) Minya: Om ruteren din stenger ute tilfeldige sider, uten at det er satt opp adgangskontroll, ligger nok feilen annetsteds. Ta strømmen på ruteren? Edit:Slik gjør man det på min ruter (TP Link), viktig at man velger rette IPadresser (dette er de pcene man skal hindre i å nå de nettsidene). Vanligvis endrer IPadressen til hver enkelt pc seg, ettersom hvilken som slås på først (først til mølla prinsippet), så vil man være sikker på å stenge ute alle pcene på lokalnettet sitt (også ens egen pc), kan man raspe med seg alt fraogmed f.eks 192.168.1.2 til 192.168.1.255 - i dette tilfellet vil ruteren på 192.168.1.1 være unntatt, alt annet får ikke adgang til www.skummelwebside.com. Adressene vil variere, men 192.168.1.*, 192.168.0.* og 10.0.0.* er vanlig. Sjekk selv med start - kjør "cmd" <enter>, knapp inn kommandoen "ipconfig" <enter>. Ipadressen til din maskin vil stå etter "IPv4-adresse...". Ruteren sin adresse står oppført etter "Standard gateway...." Endret 5. mars 2013 av Lutetium 71
Minya Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 Minya: Om ruteren din stenger ute tilfeldige sider, uten at det er satt opp adgangskontroll, ligger nok feilen annetsteds. Ta strømmen på ruteren? Jeg gjorde det et par ganger, og den ene gangen funka det for noen timer, men nå har jeg ikke fått lov å komme inn på Aftenposten.no siden jeg skrev den siste posten. Tullerouter. Får få HrMinya til å se ordentlig på den og åpne et par ekstra porter når han kommer hjem. Sliter med servertrøbbel også på et par serverbaserte spill jeg har. Måtte ty til Hamachi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå