Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Evans
Skrevet (endret)

on.aol.com/video/how-to-do-the-arnold-shoulder-press-104813394

Jeg har blitt veldig glad i denne øvelsen de to-tre siste ukene. Begynt med styrketrening etter en lang sykdomsperiode, og tar 9 kg pr vekt nå i denne øvelsen. Håper på å øke til 10 kg neste uke.

Ei jente som satt ved siden av meg tok 12 kg på samme øvelse, og jeg ble så misunnelig! Hehe

Noen flere som tar denne øvelsen? Hvor mange kg tar dere?

Har dere noen tips på andre gode skulderøvelser med frivekter?

Takk, takk for svar :)

Endret av Evans
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar skulderpress med stang, 30 kg. :)

Anonym poster: f384d59a701a8e504d8ad950e25c9503

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører Arnold (er jente). Har brukt den hele tiden, og synes det er en kjempefin øvelse.

Jeg begynte på 3 kilo per vekt, og nå er jeg oppe i 3*5 reps med 8 kilo.

Anonym poster: 87aabaa228c808187047bfa70973aed0

Gjest Ciegus
Skrevet

Jepp, jeg tar 5x5x10kg eller 11 (kommer an på dagsformen). Begynte med militærpress i høst, men fant fort ut at jeg foretrekker Arnoldpress (som jeg har trent tidligere og).

Noen som vet om det er mange bakdeler ved å trene Arnold fremfor militærpress? Teknikken går til helvete med militærpress, i tillegg er det så lange køer ved stativene at jeg føler ikke for å okkupere stativet mer enn nødvendig, så da er det greit med en manualøvelse i stedetfor militærpress med stang.

Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg gjør den forresten stående, greier mye mer vekt enn sittende. Så hvis du ikke har prøvd stående, prøv det, kanskje det hjelper! Husk å stramme spesielt mage/kjernemuskulatur når du står, så får du hele kroppen "med". Sittende greier jeg bare 9 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...