AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Litt usikker på om dette skal her eller i en annen kategori, men moderator får eventuelt bare flytte tråden.. Jeg og min kjære har hatt en liten samtale om vårt sexliv, og begges konklusjon ble at vi ønsker å ha det hyggelig oftere. Det er godt og bra, men begge ønsker det hyppigere. Det er han som tar initiativ ni av ti ganger, så det er hovedsakelig jeg som må jobbe med å ta initiativ. Problemet er "bare" at jeg ikke har en av/på-knapp! Jeg klarer ikke å roe ned og skru av hjernen når jeg kommer hjem for dagen. Jeg er student med to deltidsjobber, og han har en fulltidsjobb. Dermed kverner alt jeg skulle ha gjort, men som jeg ikke får tid til, i hodet når jeg da kommer hjem. I tillegg til dette er jeg enormt redd for å bli avvist. Jeg har ikke den beste selvtillitten, og dette gjør også at jeg ikke tar like mye initiativ. Jeg føler meg ikke god nok, pen nok, rett og slett.. Hvordan skal jeg klare å koble ut? Er det noe spesifikt jeg kan gjøre slik at jeg får et tydeligere skille mellom jobb/studier og fritid? Setter STOR pris på råd, tips og triks for jeg ønsker virkelig å gjøre dette bedre.. Anonym poster: 9f4d57220754a3719ddd0d6ab33b80df
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #2 Skrevet 1. mars 2013 * gjøre unna dagens lesing osv på lesesalen eller noe tilsvarende, ikke hjemme * slutte å tenke på ting du uansett ikke får gjort der og da (meditasjon kan hjelpe. Les om mindfullness eller lær en annen teknikk) * snakk med kjæresten om at du er redd for å bli avvist og at det er viktig han ikke avviser deg om du tar initiativ, i hvert fall i første omgang. Og at dere har en god måte å løse det på dersom man faktisk ikke orker sex selv om den andre (du) tar initiativ? Måten man takker nei på kan ha mye å si, og han kan jo for eksempel tilfredsstille deg selv om han ikke orker full pakke. Eller det er andre måter å møtes på halvveien på. (jeg husker jeg hadde samme problem med min ex: Han var etter hvert den som tok mest initiativ, og han klagde over at jeg ikke gjorde det. Men nesten hver gang jeg gjorde tilnærmelser avviste han meg kontant, ble sittende foran pc-en eller bare overså meg, så da ga jeg opp.) Anonym poster: 3d7648a74b856150c7858e6373009835
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #3 Skrevet 1. mars 2013 Takk, dette var gode råd. Jeg leser både hjemme og på skolen, det er vel mer det at jeg føler jeg burde lese mer (flink pike) som ligger og kverner. Har fast timeplan til lesing. Skal helt klart lese litt om det, takk Heldigvis kommuniserer vi om dette også. Han er klar over at jeg redd for å bli avvist, og mener at jeg må jobbe med å legge fra meg negative tanker/frykten og flink pike-tankene når jeg har fritid. Noe jeg er enig i. Det er bare lettere sagt enn gjort. Oi da, da forstår jeg godt at du ga opp. Er ikke godt å bli avvist.. Jeg har noen ganger den følelsen også, at pc'en til tider kan være mye mer spennende enn meg, men jeg VET innerst inne at det ikke er sånn. Det er bare de dumme følelsene som tuller Anonym poster: 9f4d57220754a3719ddd0d6ab33b80df
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #4 Skrevet 1. mars 2013 Hvis du tar en fleipete tone, gjør det ikke noe å bli avvist. Kommander ham til å "ta av deg alle klærne og kom hit og knull vettet ut av meg, NÅ!" Anonym poster: 97045e784c87ddcc4bf44374544f11a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå