Gå til innhold

Sendte tilbake vare, ikke mottatt i følge firma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bestilte mobilt bredbånd fra Ice net da vi ikke har mulighet for annet internett for tiden. Det skulle i følge kartene deres være grei dekning i området, men det var det ikke. Vi har ikke fått brukt det i det hele tatt og ville derfor bryte avtalen og sende tilbake utstyret. De skrev at angrefristen var 14 dager, men fordi de ikke hadde sendt med angrerettsskjema så sa vi at i følge loven så er den da 3 måneder. Det var greit og vi kunne returnere utstyret. Vi sendte det tilbake med sporing og etter 1 måned så kastet vi lappen da vi ikke hadde hørt noe og vi regnet med det var i orden. 2 måneder senere fikk vi beskjed om at de ikke hadde mottatt det og at vi måtte betale. Det har vært litt frem og tilbake med stopping av fakturaer for å se om de plutselig mottar utstyret, men nå har det tydeligvis gått til inkasso..

Det er kjæresten min som har hatt ansvaret, vi har postadresse med hver våre foreldre og hans foreldre er ikke så flinke til å gi beskjed om når det kommer brev til han. Så trolig er det et av brevene vi ikke har fått med varsel om at det nå kommer til å gå til inkasso.

Har vi noen sjangse her i det hele tatt??

Anonym poster: 6ed0fcdb4fb0c9481e4b5bcb24b1f72b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytte!

AnonymBruker
Skrevet

kast aldri lappen,før du ser pakken er mottatt.

Vil kansje tro posten kan hjelpe?

Er du ekstra heldig så kansje du finner om du "logger" maskinen din.

uansett,så vil pakken komme i retur om den ikke blir hentet, eller den er stjålet....

Anonym poster: 66dbae76feb5de56b56425cb95e0623b

Skrevet

Tar ikke svigerforeldrene dine vare på brevene till kjæresten din? Sånn at dere kan komme å hente de, eventuelt be svigers videresende de.

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med logge maskinen? Vi har snakket med posten og de kunne ikke hjelpe oss uten sporingsnummeret. De sjekket lageret hvor de oppbevarer ting som har falt ut av innpakningen, men der var det ingenting.

Vet ikke helt hva svigers gjør. Tror de stapper dem ned i en skuff og så blir det glemt.. Vi bor 15 min fra dem så en skulle tro det gikk an å sende en mdl og si fra. Og vi kan ikke skifte adresse for vi bor midlertidig på en fritidseiendom for de som måtte lure på det.

Skrevet

Kan ikke kjæresten din dra hjem og hente brevene sine? De tillhører ham så foreldrene hans kan ikke kaste eller gjemme de. Hvis han aldri henter brevene sine kommer han til å få en del økonomiske problemer.

AnonymBruker
Skrevet

Jo han gjør jo det, men det er nok noen brev som har forsvunnet opp gjennom årene. Foreldrene gjør det ikke med vilje, men de har nok med seg selv og tre andre tenåringer som bor hjemme

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke, sjekket dere ikke sporingen innen den første måneden?

Anonym poster: 0758cc20d0f22b40a64e44d83301745f

AnonymBruker
Skrevet

Nei det ble dessverre ikke gjort. Men vi burde jo fått den i retur om den ikke kom frem.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: Kjæresten tok kontakt med posten igjen og denne gangen gav han seg ikke. Samtalen gikk ca sånn som dette:

Han: Jeg trenger hjelp til å finne en pakke.

Hun: Hva er sporingsnummeret?

Han: Det har jeg ikke lenger.

Hun: Da kan jeg ikke hjelpe deg.

Han: Har dere ikke et hittegods jeg kan få snakke med?

Hun: Jo du kan alltids prøve.

Han ble så satt over dit og måtte forklare hva pakken inneholdt. Etter utallige søk på ulike beskrivelser fikk de til slutt treff på mobiltmodem eller noe sånt. Så det gjelder å ikke gi seg! Nå skulle posten sende pakken tilbake til oss og så må vi sende den enda en gang. Posten mente det ikke stod returadresse på pakken, men kjæresten vet han skrev på den. Så nå er vi veldig spente på hvordan pakken ser ut når vi får den tilbake. Hvis vi får den tilbake vel og merke ;)

Skrevet (endret)

Til neste gang, så mener jeg de anbefaler å ta vare på den lappen i 6 mnd, eller til du ringer å bekrefter at de har mottatt pakken.

Får håpe alt ordner seg når du får tilbake pakken :)

Endret av -Leon-
AnonymBruker
Skrevet

Bra dere fant pakken.

Det er avsender som er ansvarlig for pakken til den kommer fram. Det at dere har kastet lappen med sporingsnummer på er helt og holdent deres egen feil, og ikke Posten, Ice eller svigerforeldre. Dersom pakken hadde blitt borte måtte dere tatt regningen.

Anonym poster: 66f65b6f4dd0d3850a098960db36f927

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...