Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Første gangen jeg er her inne. Men jeg trenger virkelig hjelp nå...

Håper noen av dere her inne vil sette seg inn i min situasjon? Og gi meg noe gode råd.

Jeg og dama har vært sammen i ca. 8 år. Vi har det bra sammen og elsker hverandre.

Da vi blei sammen hadde hun og eksen hennes gjort det slutt for litt over ett år siden. For henne var det en brå slutt på et lengre forhold (ca.10-12år.) Hun var fortsatt glad i ham, men han var plutselig utro mot henne og da valgte hun å gå. Vi diskuterte hennes følelser inne i dette, og om det var for tidlig for oss, men hun forsikret meg om at hun var over ham for godt. Aldri om hun ville tilbake til det der. Han behandlet henne ikke godt nok. Det var alltids noe som ikke var bra. Slik har jeg forstått det. Jeg tror rett og slett hun ikke var trygg på ham. Og han hadde antagelig problemer med ting som hadde skjedd tidligere i livet.

Tidlig i forholdet vårt (de første 6 mnd) la jeg merke til at hun fikk flere meldinger fra ham. Det stod ikke navn på meldingen, men hun hadde lagret ham med initialene hans, så det var ikke noe tvil om hvem meldingene var fra. Jeg syntes dette var ganske tungt. Noen ganger var det flere dager i uken at det rant inn med meldinger, dag som natt. Andre ganger var det kanskje opphold en uke eller to. Jeg tenkte kanskje det var en del av prosessen, for henne, med å bli ferdig med dette. Så jeg sa aldri noe, og bare lot som ingenting. Det var først etter noen mnd at jeg turte å snike til meg en liten titt. Jeg fant meldinger mellom de to om dagligdagse ting, og meldinger som sa at han angret, og meldinger som sa at hun var glad i ham og at hun savnet ham. Slikt som det sårer en nyforelsket gutt i en aldre av 23-24.

Etter ca. et år i forholdet vårt (nå har hun forresten funnet ut at det var smart å rename initialene hans, på hennes tlf er hans alias nå et jentenavn), var vi på byen og festet, og vi begynte å prate om slikt. Så jeg spurte henne om hun var helt ferdig med ham, og som jeg sa; for jeg vil ikke være noen nummer 2. Hun forsikret meg igjen om at det bare var oss to fremmover. Og hun la ut om hvor drittsekk hennes eks kunne være og at hun aldri ville tilbake til noe slikt. Det beroliget meg veldig. Men sms-ene tok fortsatt ikke slutt.

Sms-ene har fortsatt i nå snart 8 år (og hun vet fortsatt ikke at jeg vet.) Men nå er det gjerne litt lengre mellomrom mellom sms-øktene. Noen ganger er det hyppigere enn andre. Noen ganger er det kanskje en dag eller to i mnd. Andre ganger oftere. Og noen ganger er det stille i flere mnd av gangen.

Nå skal det sies at jeg ikke orker å sjekke mobilen hennes alt for ofte. Er det så rart? Det gjør vondt. Jeg tar stikkprøver kanskje en gang eller to i halvåret. Og det er nok. Jeg vil egentlig bare forsikre meg om at de ikke finner på noe tull… som å avtale å treffes og evt. hoppe til køys, slik ekser gjerne har en lei tendens til å gjøre. Gjennom årene har jeg lest flere ting som gjør at jeg blir lei meg, men jeg kjenner at jeg er ikke sjalu. Jeg har også lært meg å takle dette bra nå. Per dags dato har jeg kommet over nok meldinger til å forstå at ikke alle hans meldingene som tikker inn er flørt. Jeg forstår at de faktisk bare er venner (med historie) nå. Sms-ene er mye snillere (mot meg) nå. Det er mer om hvordan det går i livet med dem og slikt.

En gang etter at hun var i hjembyen sin uten meg, traff hun ham på byen. For å gjøre historien kort, var det egentlig bare en tilfeldighet at jeg fikk vite om dette. Og jeg var sikker på at det værste hadde hendt. Den uken, før hun kom hjem igjen slik at vi fikk snakket ut, var noe av det værste jeg har opplevd (nest etter å miste min far til kreften.) Utroskap kan virkelig senke enhver mann til knes. Hun klarte å bevise at ingenting hadde skjedd, men jeg var jo ikke 100% sikker, før jeg en dag kom over en sms, hvor hun skrev at noe slikt som ”den gangen var det nesten at vi gikk i fella.” Så hun var ikke utro. Jeg er sikker på det nå.

6 mnd etter denne hendelsen kom jeg over noen av de kjipeste sms-ene. Hun hadde vært på byen alene og tydeligvis brukt noe av kvelden til å skrive ”sms-brev” med eksen. Hun skrev i detalj om hva hun kunne tenke seg å gjøre med ham, og hun fikk også han til å returnere noen nasty sms-er om hva han kunne tenke seg å gjøre med henne. De sms-ene der, stakk godt. Heldigvis husker jeg ikke helt innholdet i dem, men det satt en real støkk i meg! Etter dette var det en lang periode med ”normal” meldinger igjen, om livet, vær, vind og jobb.

Hun har mast i mange år på meg om at jeg må fri snart :-) Jeg har tenkt med meg selv at jeg vil ikke fri før det evt. blir stille på disse sms-ene. Jeg har tenkt at hun kanskje ”vokser” dette med sms-ene til eksen av seg. Og at hun endelig forstår at det nå er oss to som har et liv sammen. Så… Det hadde vært stille på sms-fronten i mer enn 6 mnd denne gangen. Yes, tenkte jeg. Endelig. Så jeg fridde! Og hun ble veldig glad. Noen mnd etter frieriet, var sms-ene tilbake. Og slik har det holdt på siden. Noen mnd mer enn andre, og noen ganger avbrekk på noen mnd. Jeg har hele tiden også tenkt at litt ”uskyldig” flørt skader ingen, hvor prippen skal jeg være, men det kommer selvfølgelig an på i hvor stor "grad" man flørter.

Nå er det ca. 1 år siden jeg fridde. Muligens litt mer. Og her om dagen fikk jeg meg et skikkelig SJOKK. De har begynt å sende nakenbilder til hverandre! Han sendte et kliss nakent bilde av seg i full positur, og hun returnerte et bilde av seg selv i sexy undertøy. Hun går ikke med sånt til daglig, så det er liten tvil om at hun har skiftet til dette, tatt bildet selv, bare for å hisse ham opp. Så rett etterpå sendte hun et bilde av seg selv hvor hun sexy suger på dildoen sin! Og så følger hun opp med å fortelle ham at ”you make me so wet”. Hva f*** skal dette bety?!

Jeg har selvfølgelig mye tanker i hodet nå. En av dem er at hun har gått ned mye i vekt de siste to årene, og hun ser veldig sexy og bra ut. Så hun sender ham kanskje bildene for å vise hva han har gått glipp av? Jenter liker jo å få høre fine komplimenter og få oppmerksomhet fra andre gutter. Kanskje hun liker at hun vet at han har lyst på henne? (Jeg håper jo på at det er det det er.)

En ting er sikkert. Dette er ikke akkurat terapi for verken henne eller han lengre, slik jeg trodde det var i begynnelsen.

Jeg er fortsatt glad i henne. Og jeg vet at hun elsker meg. Hun er en veldig bra jente. Så en annen ting som surrer rundt i hodet mitt er at hun har som sagt opplevd utroskap før, og da var det denne ”ridderen” som gjorde dette mot henne. Så jeg skjønner ikke hvorfor hun gjør dette. Han har vært stygg mot henne. Hun har sagt flere ganger at hun ikke vil tilbake til det der. Osv… Kanskje hun lyver? Så skal jeg bare la henne få holde på? Kanskje det bare er helt drøy flørting? Trenger hun dette? En gang var han tross alt hennes nr.1. Og det ble en brå slutt for dem. Nå skulle hennes nr.1 være meg, men Gud vet…

Og en annen ting jeg tenker på, er en så dum ting, at jeg har fått briller det siste året. Kanskje hun ikke liker meg slik hun gjorde lengre?

… I løpet av årene har jeg kanskje utviklet litt tykkere hud og tolleransegrense for dette enn andre. I.o.m at hun har hatt kontakt med han så lenge, og jeg ikke har sagt noe. Jeg har jo egentlig ikke hatt noe valg heller. Men nå begynner det å bli drøyt, selv for meg. Jeg merker jeg ikke har særlig mye til overs for dette lengre.

Neste gang hun treffer ham på byen eller en fest nå, og jeg ikke er med, vil terskelen for å ende opp i seng sammen nå være mye lavere. Og fysisk utroskap være et faktum.

Så hvor går egentlig grensen for utroskap? Dette må da være en form for utroskap? SMS-utroskap? Setter ikke dette forholdet i fare? Hva tenker dere?

Jeg har alltid tenkt at utroskap må være fysisk (kyssing, penetrering og intim berøring uten klær) for å være utroskap, men etter å ha følt litt på dette de siste dagene er jeg ikke så sikker lengre. For meg er ikke dette den samme følelsen som den gangen da jeg trodde hun hadde vært utro. Den gangen var det virkelig ille. Denne gangen er det bare litt leit. Klump i hjertet. Tungt hjerte. Sårt. Litt lei meg. Dere skjønner? Dette er ikke på langt nær like ille som fysisk, og jeg føler faktisk at dette fort kan rettes opp i, om jeg snakker med henne om det. Og det burde jeg vel kanskje gjøre nå? Er tiden inne? Eller skal jeg bare la de holde på, og håpe at dette gir seg snart?

Hvis jeg konfronterer, vet jeg jo at det er et tillitsbrudd å lese sms-ene hennes på tlf-en, men det er jo også et tillitsbrudd det hun holder på med. I mitt forsvar vil jeg legge til at jeg ikke har lest noen andre sms-er. Kun de fra han. De andre driter jeg rett og slett i. Har jeg grunn til å ha dårlig samvittighet her, nå når det har kommet til dette utfallet med kinkey bilder og det hele? Det er jo slikt som dette jeg har vært bekymret for hele tiden. Hun ofrer jo sin manns selvfølelse og stolthet for at hennes eget ego skal få litt påfyll fra en annen mann. Det hører liksom ikke hjemme i et godt forhold, synes jeg. Dette er et klassisk eksempel på at man ikke kan få både i pose og sekk.

… For meg tror jeg nå at definisjonen på utroskap også nå tar med, at om man såre partneren sin på en slik måte som dette så er det bortimot utroskap? Detter er i hvertfall åpenbart ikke greit. En form for psykisk utroskap? Hva tenker dere?

I de lange periodene hvor det er stille på sms-ene fra ekse hennes, har jeg og dama det relativt bra sammen. Men jeg må si at det hadde vært deilig å få fri fra dette maset nå.

Beklager lang tekst.

Håper på gode råd i en situasjon jeg opplever som litt vanskelig om dagen.

Mvh:

En som treger råd.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jente/ kvinne, og jeg hadde aldri i livet akseptert at kjæresten min holdt på slik! Hverken når det gjelder hyppighet og varighet på kontakten, innholdet i meldingene, bildene eller "nesten-tabben" på byen. Virkelig!

Anonym poster: 7e8439a2922c72a08852992105461ed6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt paff...

Du har funnet deg i dette i 8-9 år??

Unnskyld meg, men du er den største tøffelen jeg noen gang har lest om...

Anonym poster: f6a68dd4f919d4cb99d47d67e717b30e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ts vært kvinne hadde det kommet andre svar. Patetisk.

Anonym poster: 1a45d2469cbf8b1f00ec4c0f78c1658c

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er ganske utrolig at du har funnet deg i dette i ÅTTE år. Hva i all verden tenkte du på, da du ikke valgte å konfrontere henne med det??

Skrevet (endret)

Du har vært tålmodig, TS, det må jeg si! Sannsynligvis altfor tålmodig.

Forholdet du er i kan være i ferd med å ryke hvis du ikke foretar deg noe. Delvis på grunn av de følelsene du har satt med over så lang tid, og delvis på grunn av det de to har utviklet seg i mellom.

Sjansene for at det ryker dersom du konfronterer henne er selvsagt til stede, men jeg kan likevel ikke se noen annen mulighet dersom dere skal komme dere videre; sammen eller hver for dere. Når/hvis det kommer barn inn i bildet hos dere så blir alt mye, mye verre! Gjør det nå!

Du har snoket, og det er selvsagt ikke bra, men jeg kan godt forstå deg. Det du har avdekket er jo utroskap slik jeg ser det. Hun utfordrer han, svarer med dristige bilder og sexprat. Da er det noe helt annet enn et vennskap dem i mellom.

Endret av Shinana
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville konfrontert henne, og gjort det slutt!

Du fortjener mye bedre, du kan ikke finne deg i sånt lengre.

Unner du ikke deg selv å ha det bra?

Hvordan i huleste har du orka og ha det sånn i åtte år?

Hun kommer nok aldri til å forandre seg, så det er ikke noe vits i å fortsette noe forhold med henne om du ikke liker å stå på stedet hvil da?

Ta deg selv i nakken og gjør noe med dette snarest, du har ventet altfor lenge allerede.

• Liker 3
Skrevet

Du må rett og slett snakke med henne. Fortelle henne at du vet. Jeg foreslår at du skriver ned absolutt alt, enten i et brev til henne eller i stikkordsform til deg selv, sånn at ingenting kommer til å bli glemt. Så må du ta det derfra, gi henne et valg (meg eller han). På forhånd på du tenke igjennom om du ønsker å fortsette med henne..

Skrevet

Også må jeg legge til at du virker som verdens snilleste og mest sympatiske mann :)

• Liker 9
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner at du har det tungt., og noe sånt skulle ingen behøve å ha det i noe forhold.

Men den kjærligheten er rar noen ganger... Du har nok gradvis "vent deg til" oppførselen hennes ang sms og flyttet grensene dine deretter.

Hvis f eks din bror hadde fortalt deg dette du skriver her, hva slags råd hadde du gitt han? Tenk litt på det.

Dette er sånn som jeg ser det, noe du MÅ ta opp med kjæresten din. Du vil aldri føle deg trygg på hun når hun holder på sånn.Noe jeg ser på som helt uakseltabelt. Dette er utroskap, selv om de ikke har vært fysiske. Hun bruker tid og energi på han og hun skjuler det for deg ikke sant?

At de hadde sms kontakt i begynnelsen av forholdet og at hun var såppas ung kan jeg på en måte forstå. Men nå er hun voksen og har valgt å leve med deg og dere går med planer om å gifte dere.

Vil du gifte deg med ei du ikke stoler på og må "kontrolere" ved å lese meldingene hennes? Du vil aldri få kontroll uansett over et annet menneske , vil noen være utro så gjør de dessverre det uansett hva en kontrolerer. Men man må jo stole på et annet menneske og ha tilitt, og det kan dessverre ikke kjæresten din gi deg nå sånn som hun holder på.

Tenk deg godt om om du vil ha det sånn resten av livet ditt.

Hadde jeg funnet ut noe sånt om min kjære så tror jeg at jeg bare på f hadde tatt et tilsvarende bilde av meg selv og sendt til hun dama og ikke sagt noe. Tror hun hadde blitt paff da ja :P hehe

Spøk til side , tenk godt over hva du egentlig finner deg i her, dette er ikke bra..

Lykke til :)

Skrevet

jeezes! Hvorfor i alle dager leter du etter unnskyldninger for å rettferdiggjøre oppførselen hennes?????!!! Gjør det du burde gjort for leeenge siden! -Kast henne på dør!

Skrevet

Enig med resten her! Ikke finn deg i detteTS! Klem til deg!

Skrevet (endret)

--> irrlys:

Vel, som jeg har skrevet i innlegget så tenkte jeg at dette var noe hun måtte komme over. Det er jo ikke "nasty-sms'er" hele tiden her. Men det er nå med de siste bildene at jeg reagerer sterkere.

--> JeanMan:

Ja, si det. Mesteparten av disse 8 årene har vært veldig bra. Det er bare i perioder at jeg får meg en trøkk.

Men jeg håper jo at hun kan forrandre seg. Hvis hun kutter kontakten helt. Forhåpentlig vis er dette bare noe drit som kan gå over, og at en erstattning kan være rundt hjørnet. Jeg har selv spess. ting jeg tenner på. Og hadde jeg ikke fått lov til å ha slike ting i livet mitt, hadde jeg kanskje bare klart meg i noen år før jeg hadde sprukket. Fårhåpentlig vis er ikke "han" hennes "ting".

--> Miss moneypenny:

Takk. Jeg er det :-)

Ryddet for svar til slettet innhold.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
Gjest Frans
Skrevet

Om jeg var deg ville jeg ta det opp ved frokostbordet. Ved siste skurken ved kaffen ville jeg sagt sagt rolig og kort: "Nå er det på tide at meldingene dine med x slutter ellers så slutter jeg det av." Deretter ville jeg stille og rolig tuslet i dusjen og tatt det derfra.

Skrevet

Hei, du er bare helt nødt til å ta det opp med henne. Sånn som du har det nå er ikke bra. Fortell henne hva du føler om dette, og spør henne hva hun synes og hvordan hun synes et forhold bør være.

AnonymBruker
Skrevet

Det er på tide du viser følelser og engasjement. Konfronter henne og vis akkurat hva du føler (uten å ty til misshandling da selvsagt). Du vil ok få mange svar når du ser reaksjonene hennes.

Anonym poster: 55b6d8725d7c853f4f6f7fabd0ee67b3

Skrevet

Du er nødt til å konfrontere henne. Dere kan ikke leve på en løgn.

Gjest Gjest
Skrevet

Her i huset er det fy fy å lese andre sine sms og mailer.

Det handler om respekt og forståelse, men min samboer har lest mine sms og mailer og hun er sykelig sjalu.

Det var aldri sms ifra noen x.

Det var kun noen korte sms om jobbrealitert stoff.

Og nei jeg har aldri vært utro.

Uheldigvis har den ene gutten vår lest sms`er som hun har fått av en meget pågående femiklyse av en mann som sliter hjemme da konen er gravid for n`te gang.

Homewrecker kalles det. Er ikke bedre at han er kristen og har en kone med flere barn.

Gutten fortalte hva han hadde gjort og jeg ble litt paff. Da han oppklarte endel av tingene som skjedde hjemme hos oss.

Og det var ikke lett å kjefte på han, da han fortalte hva som stod i sms`ene.

Så det var litt min feil å høre på han, men på en måte var det godt å få høre det.

Den dag i dag så er det samme innstilling til det med sms og mailer, det skal ikke leses av andre.

Men på en måte var det godt å få høre og få det bekreftet at hun er utro.

Så er det en vinn vinn situasjon ?. Tenk litt på det.

Vil det gjøre godt å ta det opp og innrømme at du har lest sms`ene.

Er ikke lett det. Vi prøvde å snakke om det at ungen hadde lest sms`ene hennes med det resultat at hun klikker og klikket i vei.

Så pass på.

Håper du forteller hvordan det gikk.

Og ja, jeg var mann. Nå er jeg tøffel og mangler ryggrad.

Derfor skriver jeg som AB.

Gjest Gjest
Skrevet

Åtte år som nummer to.

Kjære mann, gjør det slutt og gå videre. Du finner ei dame som gjør deg til nummer 1 fortere enn du tror...

Skrevet

Hun kommer ikke til å kutte ut kontakten med han så lenge du ikke sier noe. Det er ikke sikkert det betyr så mye for henne som det virker, men hvorfor skal hun kutte han ut når du indirekte gir henne lov? Å flørte med andre mens en er i et forhold er dessverre for mange en drømmesituasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...