Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utroskap. Sex med en annen mens man er i et forhold. Det er vel det nesten 100% definerer det som.

Er litt frustrert over at det kun snakkes om sex når man snakker om utroskap. Utroskap betyr mer enn bare å knulle en annen. Det ligger i ordet. Man er ikke tro mot sin partner.

I dag finnes det dessverre mange som er utro daglig, uten at de kanskje i det hele tatt tenker over det. Så lenge man ikke har sex med andre, er man jo ikke utro?

Jo, det kan man så til de grader være.

Den kanskje mest vanlige utroskapen er det kvinner som står for. Nemlig utlevering av sin mann til andre, i stor grad venninner. Det kan være alt fra hans irriterende svakheter til hvordan han er i senga. Ja, det er faktisk en del kvinner som deler detaljer om sexlivet sitt (WTF!!!??). Å utlevere sin partner til venninner uten hans samtykke er i aller høyeste grad utroskap. Hvorfor sees dette så lett på? Det kan virke som en bagatell, men hvis din partner ikke kan akseptere at du utleverer hans svakheter til sine venninner, så skal du faktisk ikke gjøre det. Det være seg om det er en såpass liten "detalj" som at han er helt håpløs når det kommer til rydding i hus og hjem eller til mer intime detaljer som f.eks. at han orker bare å ha sex 1 gang i uka og liker heller ikke å slikke.....

Og hva med dem som utleverer sin bedre halvdel på nettet, f.eks. her på KG? Tilsynelatende anonymt, men de som har vanket her inne en del vet at det er mange som kjenner til hvem som er bak en del av nickene her inne, og ofte er det enkelt å avsløre hvem som er bak AB.

Merkelig liten fokus på denne typen utroskap synes jeg. Man må faktisk kunne stole på partneren sin og forvente at man ikke blir utlevert hos hennes venniner.

Og ja, det gjelder selvsagt også andre veien, hos mannfolka også. Men mitt inntrykk er at dette er mest utbredt hos kvinner. Ikke alle selvsagt, men ganske så mange.

Andre former for utroskap er f.eks. at man bruker penger fra fellesskapet til egne interesser, det være seg spilling på nett, eller bruk av penger til egne hobbyer fra felles økonomi, uten å være enig om dette.

Kanskje på tide å se litt lengre enn sex når man snakker om det å ikke være tro mot sin partner?

Man kan jo også stille seg følgende spørsmål; Hva er verst, at mannen din i flatfylla havna til køys med en kollega på julebordet og ikke husker en møkk fra hva som skjedde, og det bare skjedde den ene gangen, eller at han notorisk og systematisk utleverer intime detaljer om deg til sine kompiser......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke og har aldri hatt en eneste venninne som deler intime detaljer om mannen sin, i motsetning til hva endel menn tror er det uvanlig å utlevere sånne detaljer om noen man er i forhold med. derimot gjelder det ONS for eks så kan sånne detaljer forekomme. Å sukke over en "håpløs rotekopp" synes jeg alle burde tåle. Får da være måte på hvor hårsår en skal være.

Anonym poster: d74511d2229ffc0a2a8bdb7bc54473f9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heller aldri utlevert mine kjærester til noen. Ikke hørt andre som har gjort det heller, men de finnes sikkert.

Anonym poster: 28b872b9464536b57b7bc0a82c08f8b1

Skrevet

Jeg er enig i at utlevering av partner til venninner er uakseptabelt.

Har man problemer med partneren så må man kunne ta det opp med denne og ikke andre.

Men hvis det overhodet ikke fungerer, så blir det jo litt annerledes.

Gjest Gjest
Skrevet

Intime detaljer er det nok ikke mange som deler, men jeg vet av flere tilfeller hvor jeg har hørt fra venninner som har sukket/klaget over sextørke i forholdet. Ikke bra.

Å sukke over en "håpløs rotekopp" synes jeg alle burde tåle. Får da være måte på hvor hårsår en skal være.

Anonym poster: d74511d2229ffc0a2a8bdb7bc54473f9

Hårsår? Dette har da ingenting om å være hårsår. Det handler om at man skal respektere partnerens ønske. Hvis han synes det er helt ok at hele venninneflokken vet at han er et rotekopp, piller seg i nesa eller hva det måtte være, så er det jo helt flott. Men hvis han ikke synes noe om det, så skal dette respekteres. Enkelt og greit. Hvis du har svakheter som du IKKE vil at andre skal vite, men som han synes bare er en bagatell, skal han da drite i dine ønsker å utlevere dette til bekjente?

Gjest Gjest
Skrevet

eeh?? du forteller det som alle allerede vet. at folk snakker om utroskap i følge av sex her inne er vel fordi det nettopp er et slikt utroskap de har opplevd?

alle voksne mennesker vet at utroskap er mye. man kan også være utro mot jobben sin (og i tillegg bli dømt for det) .

du forteller egentlig ingenting nytt her.

dessutne har jeg ingen tro på at du ts er skinnhellig og aldri snakker/diskuterer negative sider om noen

Skrevet (endret)

Er ikke dette nesten nøyaktig samme HI som for en stund tilbake?

Trenger vel ikke samme tråden om igjen...

Endret av Semydfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...