Gå til innhold

katt tisser i senga iblant... hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en innekatt på 10 måneder, og hun har nå tisset i sengen for tredje gang, og jeg er lei av å vaske dyna... det er over en måned siden sist gang, og jeg har trodd at det kunne vært pga mindre rent do enn hun ønsker, så har skiftet på doen hennes hver gang. Har klumpesand som hun er fornøyd med, slik at jeg bare fyller på etter å ha fjernet dorestene, men etter en stund henger det jo igjen dolukt så jeg bruker å skifte hele sanda iblant. Akkurat nå er det litt dolukt i doen hennes, så skal skifte det helt neste gang.

Rett før hun tissa i sengen (jeg kom inn på rommet mens hun sto og "gravde" over tisset), sto hun og mjauet utenfor baddøren som er lukket. Baddøra er inne på soverommet slik at vi må gjennom soverommet for å gå på badet. Vaskemaskinen der inne er på og jeg lukket døra fordi den bråket. Tror dere det kan være at hun tisset i senga fordi hun ikke fikk lov å gå inn på badet? Er det noe jeg kan gjøre for å få henne til å slutte med dette? Å holde døra til soverommet lukket er ikke en mulighet, da hun kommer til å stå utenfor døra å mjaue, og "klatre" opp på en utstikkende vegg som hun dermed klorer opp. Hun liker også å ligge å sove både oppå et klesskap på rommet, på badgulvet og oppå tørketrommelen, og leiligheten er så liten ellers.

Noen som har tips? :-)

Anonym poster: 707f6c9395ed577e1a108d971c247b2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har foresten også merket at denne gangen og forrige gang hun tisset på dyna, hadde jeg skiftet sengetøy dagen før. Hun er veldig glad i gulvet når det er nyvasket, da ligger hun og ruller og koser med gulvet, men tror ikke hun kunne finne på å tisse på dyna fordi hun liker at den er helt ren?

Noen innspill?

Anonym poster: 707f6c9395ed577e1a108d971c247b2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...