Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på et kurs idag, og han første instruktøren vi hadde var ganske søt. Jeg så at han så meg i det han kom inn i rommet, og han ba meg flere ganger om å være "assistenten" hans så han kunne vise de andre hvilke ulike øvelser de skulle gjøre eller så jeg kunne sjekke at de gjorde det rett. Jeg følte at han kanskje flørtet litt med meg og jeg flørtet litt tilbake, men merket selv at jeg ble avvisende etter en stund selv om jeg ikke ville. Han prøvde å prate med meg, sa han likte navnet mitt osv, men jeg klarte ikke å holde en samtale igang. Plutselig var han vekk og jeg kommer sannsynligvis aldri til å treffe fyren igjen (han hadde bare en liten del av kurset).

Problemet mitt er ikke denne situasjonen alene, men mange lignende situasjoner. Jeg er alltid utadvent, smilende og blid til fremmede mennesker, jeg kan snakke om alt, spøke, er "rappkjeftet" og får folk til å le. Men så plutselig (enten etter en time eller en måned - alt ettersom) så er det en eller annen sperre som kommer og jeg blir avvisende, litt uhøflig, og stille uten å mene det selv. Som om jeg ikke vet hva jeg skal gjøre eller si, jeg går på en måte tom for morsomme vitser eller kjappe kommentarer og plutselig er jeg "naken" eller redd for at folk ikke skal like meg. Jeg føler jeg går glipp av mange sjanser på nye vennskap, bekjentskap, eller kjæreste på denne måten.

Er det noen andre som har det slik? Hva kan jeg gjøre for å stoppe dette?? Jeg tror det er det å få smalltalken inn på en faktisk samtale jeg ikke er så flink til, jeg er best i situasjoner der det faktisk skjer noe.

Anonym poster: b88ef25b38632bc2d742a18ceb21edb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var som å lese om meg selv, bortsett fra at jeg kanskje ikke er super god på small talk med gud og hvermann, men utadvent, blid og morsom spesielt hvis det er flere tilstede inkl folk jeg kjenner. Men med engang det skal gå over til "seriøs" prat, eller den såkalt bli kjent fasen skjærer det seg.

Jeg blir som deg, avvisende, selv om jeg ikke vil det. Aner ikke hva jeg skal gjøre med det, prøver å være obs på det og skjerpe meg men det har hittil ikke hjulpet dessverre.

Kjenner igjen det med å føle seg naken.

Anonym poster: 4c2f9d39427934954b0c0cc3ac6fb1e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...