Gå til innhold

Pris for malerier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ivrig hobbymaler og har lyst til å utforske muligheten for å få solgt noen av bildene mine for å dekke inn utgiftene til maling og lerreter. Jeg har ingen forhåpninger om at bildene mine er gode nok til å gi meg en pen inntekt, men jeg tenker som så at dersom det finnes noen der ute som liker bildene mine så ville de kanskje vært villige til å betale noen kroner for dem sånn at jeg kan ha råd til å fortsette hobbyen min. Jeg vil i hvertfall prøve å lage meg en blogg og en facebookside, så får vi se. :)

Men kan noen her hjelpe meg med en prisantydning? Jeg vet det er vanskelig (umulig) å svare ordentlig på uten å ha sett bildene, men nå tenker jeg bare generelt (smak og behag kan jo uansett ikke diskuteres). Dette er hva jeg har tenkt:

Størrelse ca. 20x30: 150 kr

Størrelse ca. 30x40: 200 kr

Størrelse ca. 60x80: 300 kr

Hva tenker dere?

Se for deg at du finner et maleri i omtrent de størrelsene jeg beskriver over her. Malt av en hobbymaler, men du liker motivet/fargene/stemningen selv om det ikke er noen ny Picasso som står bak. Hva ville du betalt for et slikt bilde?

Anonym poster: e943206e3a1c6e4db13ebcd83b38067e

Videoannonse
Annonse
Gjest FiskenBlub
Skrevet

Kommer helt an på hvor flink du er og om det er gjennomført. Er litt vanskelig å selge kunst (ihvertfall hvis det er motver som ikke er inn) så du må nesten bare prøve deg fram. En her jeg bor selger masse overpriset slurvete malerier nettopp fordi hun maler det folk vil ha :)

AnonymBruker
Skrevet

Det der er helt greie priser hvis det er ok utført og noe folk vil ha.

Anonym poster: cb9cf1ea4fed48c7dafdbe39bbb7f11a

AnonymBruker
Skrevet

Det der kunne jeg glatt ha betalt dersom jeg likte motivet og fargene.

Anonym poster: 53aaa65da5a634c71670375b9bcb8328

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er for billig siden det er håndmalt og "one of a kind", men det er jo umulig å si uten å ha sett bildene. Kan du si litt om hva du maler osv.?

Prisene du nevner ville jeg vært villig til å gi for et print hvis jeg likte stilen/motivet og printet var av god kvalitet. Jeg ville i alle fall tatt såpass at du ikke går i minus med tanke på utgiftene du har. Noe mange kanskje ikke tenker over er at prisen du setter også har en del å si for hvilket inntrykk folk får av arbeidet ditt. Priser du deg for billig så er det lett å tenke at dette ikke er kvalitet.

Selv om du ikke er kjent kunstner så betyr ikke det at du skal prise arbeidet ditt så lavt at du nesten gir bort arbeidene dine som du har brukt mye tid og penger på å lage. Det er lettere å sette ned prisen dersom det viser seg at du har lagt deg litt for høyt. Det er vanskeligere andre veien. Lykke til :)

Anonym poster: bb963c4552a68046eeb05400d6b13b70

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...